Kirjoittaja Aihe: Pelkistetyt farkut?  (Luettu 224929 kertaa)

richard_

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 51
    • Profiili
Vs: Pelkistetyt farkut?
« Vastaus #345 : 13.01.13 - klo:23:06 »
Nk. Seawater recipe pesulle. Meet rannalle, hinkkaat hiekkaa ensin kuiviin housuihin, meet veteen, tuut takas rannalle ja toistat niin monta kertaa kun haluat.

Kannattaa tosiaan huudella ihan hanan alla tuon jälkeen, jotta ei jää hajuja. Itse laitoin lopuksi kylmään veteen likoomaan, ja mukaan hieman tummien vaatteiden nestemäistä pesuainetta, niin sai hyvän tuoksun housuihin. Alkoi hieman jo dunkkaamaan 1,5 vuoden käytön jälkeen =).

johannesv

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 89
    • Profiili
Vs: Pelkistetyt farkut?
« Vastaus #346 : 14.01.13 - klo:08:31 »
Richard, kai tajuat että myytinmurtajat NAURAVAT sinulle? ;)

Barbarossa

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2613
  • Beta as fuck!
    • Profiili
Vs: Pelkistetyt farkut?
« Vastaus #347 : 14.01.13 - klo:08:54 »
Lainaus käyttäjältä: Denim Mythbusters
-The more crotch blowouts you have, the bigger your dick is, obviously.
Ja mä kun luulin että tämä johtuu mun isoista reisistä.
Hyvä että tämäkin selvisi...
There ain't no rest for the wicked...

richard_

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 51
    • Profiili
Vs: Pelkistetyt farkut?
« Vastaus #348 : 14.01.13 - klo:12:12 »
^Mulle nauroi tuota tehdessä niin vaimo kuin tytärkin, joten myytinmurtajat menee samalla. Eipä varmaan jatkossa tule tehtyä uudestaan, paremmat kulutukset/fadet tosin sai kuin vain liottamalla/pesemällä.

Sen vinkin voi antaa, että jos farkkuja on joutunut käytössä venyttämään eli ei halua kutistusta tapahtuvan, niin lämmintä vettä ei kannata käyttää. Merivesi oli kesällä sen verran lämmintä, että farkut ehkä kutistui hieman liikaa. Toiset farkut liotin niin kylmässä kuin hanasta tulee, ei kutistusta tapahtunut oikeastaan ollenkaan. (Molemmat denimit luonnollisesti "sanforized" eli sanforoitu eli esikutistettu)

_ a m _

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1682
    • Profiili
Vs: Pelkistetyt farkut?
« Vastaus #349 : 14.01.13 - klo:15:43 »
Minulla on kaapissa yksi H&M Sliq-pari ja niissä on ihan tajuttoman leveät lahkeet. Onko minulle myyty sekundaa?

no mitäs se massimo osti

  • Kisälli
  • Viestejä: 41
    • Profiili
Vs: Pelkistetyt farkut?
« Vastaus #350 : 15.01.13 - klo:19:56 »
Tiukassa tuntuu istuvan APC:issa väri. Ei havaintoakaan feideistä puolen vuoden jälkeen. Kesällä nuo tosin saivat aika vähän käyttöä kun ovat niin raskaat. Toisaalta mikäpä siinä, tumma ja ehjä väripinta kyllä sopii minulle.

I beg to differ. Kuvassa oma New Cure H -pari about vuoden käytön jälkeen. Muitakin APC:n malleja kokeilleena voin todeta että parhaimmat feidit saa tiukemmilla malleilla.


Kieritkö sinä jossain noissa tai teetkö näitä housut vedellä märäksi ja nukkumaan -temppuja? Onko housuja pesty kertaakaan? Minun New Standardit oli niin kireät kuin päälle sai ja vyötärön venyminen siedettäväksi kesti viikkoja. Nyt niillä on ehkä 9kk ikää, ei yhtään pesua ja ne ovat ottaneet kyllä muotoa mutta eivät väreiltään kuluneet. Nuo sinun housusi näyttää kauttaaltaan haalistuneilta, ei vain kohoumista.

En kieri. Luurin salama vääristää. Mulla on myös New Standard -pari joita oon käyttänyt kolmisen vuotta. Niissä ei näy kulutukset ollenkaan samalla tavalla. Käytin niitä tosin juuri ompelimossa vähän paremman fitin (ja sen seurauksena feidien) toivossa.

vililikku

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 574
    • Profiili
Vs: Pelkistetyt farkut?
« Vastaus #351 : 16.01.13 - klo:14:42 »
Minulla on kaapissa yksi H&M Sliq-pari ja niissä on ihan tajuttoman leveät lahkeet. Onko minulle myyty sekundaa?

Itse kavensin lahkeita, olivat liian leveät. "Kapeurs" taitaa olla aika subjektiviinen käsite.

jk

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 280
    • Profiili
Vs: Pelkistetyt farkut?
« Vastaus #352 : 16.01.13 - klo:16:49 »
Sliqit olivat "kapeat" silloin kun farkkumuoti oli hieman toista kuin nykyisin...

Niko_

  • Kisälli
  • Viestejä: 49
    • Profiili
Vs: Pelkistetyt farkut?
« Vastaus #353 : 23.01.13 - klo:15:57 »
Tänään alkoi uusien raakafarkkujen kesytys. Kyseessä Leviksen vintage-malliston housut vuosimallia 1947.
http://www.unionmadegoods.com/Levi_s_Vintage_Clothing_1947_501XX_Rigid_82.html
Markkinoivat vähän slimmimpinä näitä kun nyky 501:ä. Hyvin istuvat, ovat jykevää Cone Millsin kangasta ja sain huokeean, lähes puoli-ilmaiseen 60 euron hintaan, + verot takasin lentokentällä, Islannista. Tällä hetkellä kaikki kaupat näyttävät myyvän vain pieniä kokoja mutta mikäli kohdalle osuu hyvään hintaan niin suosittelen. 34/34 koko kutistui lioituksessa jämäkkään 32/32 kokoon.
 -Niko-

domppa

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 473
    • Profiili
Vs: Pelkistetyt farkut?
« Vastaus #354 : 23.01.13 - klo:22:21 »
Tänään alkoi uusien raakafarkkujen kesytys. Kyseessä Leviksen vintage-malliston housut vuosimallia 1947.
http://www.unionmadegoods.com/Levi_s_Vintage_Clothing_1947_501XX_Rigid_82.html
Markkinoivat vähän slimmimpinä näitä kun nyky 501:ä. Hyvin istuvat, ovat jykevää Cone Millsin kangasta ja sain huokeean, lähes puoli-ilmaiseen 60 euron hintaan, + verot takasin lentokentällä, Islannista. Tällä hetkellä kaikki kaupat näyttävät myyvän vain pieniä kokoja mutta mikäli kohdalle osuu hyvään hintaan niin suosittelen. 34/34 koko kutistui lioituksessa jämäkkään 32/32 kokoon.
 -Niko-

Hyvä poisto tuohon hintaan. Ota farkuista ihmeessä muutama kuva jos jaksat. Osaatko muuten verrata Leviksen laatua verrattuna muihin premium-farkkuihin? Itse en ole Vintage mallistoa ikinä omistanut.

Niko_

  • Kisälli
  • Viestejä: 49
    • Profiili
Vs: Pelkistetyt farkut?
« Vastaus #355 : 28.01.13 - klo:15:36 »
Hyvä poisto tuohon hintaan. Ota farkuista ihmeessä muutama kuva jos jaksat. Osaatko muuten verrata Leviksen laatua verrattuna muihin premium-farkkuihin? Itse en ole Vintage mallistoa ikinä omistanut.

En oo ennen paremmanpuoleisia farkkuja omistanut, joten en oikeen osaa muihin verrata. Jämäkkää ja hyvännäköistä denimiä ja hienoja yksityiskohtia, kuten pikkutaskun selvage-reunos. Liotuksen jälkeen kangas ilmeisesti jo 14oz paksuista. Väriä lähti ehkä hitusen mutta ei niin että haittaisi. Pahimmat nirppanokat varmaan listivät meikäläisen foorumeilla liotuksen johdosta. Kuvia en nyt ainakana vielä jaksa ottaa, mitään erityistä kun ei tässä vaiheessa vielä ole. Ehkä sitten myöhemmin kun alkaa "sairaat feidit" olla näkyvissä..
 -Niko-

domppa

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 473
    • Profiili
Vs: Pelkistetyt farkut?
« Vastaus #356 : 28.01.13 - klo:15:50 »
Hyvä poisto tuohon hintaan. Ota farkuista ihmeessä muutama kuva jos jaksat. Osaatko muuten verrata Leviksen laatua verrattuna muihin premium-farkkuihin? Itse en ole Vintage mallistoa ikinä omistanut.

En oo ennen paremmanpuoleisia farkkuja omistanut, joten en oikeen osaa muihin verrata. Jämäkkää ja hyvännäköistä denimiä ja hienoja yksityiskohtia, kuten pikkutaskun selvage-reunos. Liotuksen jälkeen kangas ilmeisesti jo 14oz paksuista. Väriä lähti ehkä hitusen mutta ei niin että haittaisi. Pahimmat nirppanokat varmaan listivät meikäläisen foorumeilla liotuksen johdosta. Kuvia en nyt ainakana vielä jaksa ottaa, mitään erityistä kun ei tässä vaiheessa vielä ole. Ehkä sitten myöhemmin kun alkaa "sairaat feidit" olla näkyvissä..
 -Niko-

Ei mitään hätää, shrink to fit farkut kuuluukin kutistaa ennen käyttöönottoa. Muoti raw denimit (APC, Nudie jne.) on asia erikseen, ihan eri kamaa kuin nämä heritage farkut. Toivottavasti noi farkut ei oo liian isot, vyötärö nimittäin venyy käytössä. 14oz on jo varsin miehekäs farkkukangas, vaatii aika reilusti sisäänajoa.
« Viimeksi muokattu: 28.01.13 - klo:16:00 kirjoittanut domppa »

no mitäs se massimo osti

  • Kisälli
  • Viestejä: 41
    • Profiili
Vs: Pelkistetyt farkut?
« Vastaus #357 : 28.01.13 - klo:18:09 »
Hyvä poisto tuohon hintaan. Ota farkuista ihmeessä muutama kuva jos jaksat. Osaatko muuten verrata Leviksen laatua verrattuna muihin premium-farkkuihin? Itse en ole Vintage mallistoa ikinä omistanut.

En oo ennen paremmanpuoleisia farkkuja omistanut, joten en oikeen osaa muihin verrata. Jämäkkää ja hyvännäköistä denimiä ja hienoja yksityiskohtia, kuten pikkutaskun selvage-reunos. Liotuksen jälkeen kangas ilmeisesti jo 14oz paksuista. Väriä lähti ehkä hitusen mutta ei niin että haittaisi. Pahimmat nirppanokat varmaan listivät meikäläisen foorumeilla liotuksen johdosta. Kuvia en nyt ainakana vielä jaksa ottaa, mitään erityistä kun ei tässä vaiheessa vielä ole. Ehkä sitten myöhemmin kun alkaa "sairaat feidit" olla näkyvissä..
 -Niko-

Ei mitään hätää, shrink to fit farkut kuuluukin kutistaa ennen käyttöönottoa. Muoti raw denimit (APC, Nudie jne.) on asia erikseen, ihan eri kamaa kuin nämä heritage farkut. Toivottavasti noi farkut ei oo liian isot, vyötärö nimittäin venyy käytössä. 14oz on jo varsin miehekäs farkkukangas, vaatii aika reilusti sisäänajoa.

Muoti raw denim APC farkut ovat nimenomaan 14 unssin kangasta.
« Viimeksi muokattu: 28.01.13 - klo:18:11 kirjoittanut no mitäs se massimo osti »

richard_

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 51
    • Profiili
Vs: Pelkistetyt farkut?
« Vastaus #358 : 28.01.13 - klo:18:23 »
^ Taitaa itse asiassa olla lähempänä 12oz, nuo APC:n farkut. Ainakin monien interweb-lähteiden mukaan.

domppa

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 473
    • Profiili
Vs: Pelkistetyt farkut?
« Vastaus #359 : 28.01.13 - klo:19:42 »
Hyvä poisto tuohon hintaan. Ota farkuista ihmeessä muutama kuva jos jaksat. Osaatko muuten verrata Leviksen laatua verrattuna muihin premium-farkkuihin? Itse en ole Vintage mallistoa ikinä omistanut.

En oo ennen paremmanpuoleisia farkkuja omistanut, joten en oikeen osaa muihin verrata. Jämäkkää ja hyvännäköistä denimiä ja hienoja yksityiskohtia, kuten pikkutaskun selvage-reunos. Liotuksen jälkeen kangas ilmeisesti jo 14oz paksuista. Väriä lähti ehkä hitusen mutta ei niin että haittaisi. Pahimmat nirppanokat varmaan listivät meikäläisen foorumeilla liotuksen johdosta. Kuvia en nyt ainakana vielä jaksa ottaa, mitään erityistä kun ei tässä vaiheessa vielä ole. Ehkä sitten myöhemmin kun alkaa "sairaat feidit" olla näkyvissä..
 -Niko-

Ei mitään hätää, shrink to fit farkut kuuluukin kutistaa ennen käyttöönottoa. Muoti raw denimit (APC, Nudie jne.) on asia erikseen, ihan eri kamaa kuin nämä heritage farkut. Toivottavasti noi farkut ei oo liian isot, vyötärö nimittäin venyy käytössä. 14oz on jo varsin miehekäs farkkukangas, vaatii aika reilusti sisäänajoa.

Muoti raw denim APC farkut ovat nimenomaan 14 unssin kangasta.

Viittasin Levis Vintage vs. Muotifarkut eroon lähinnä siksi, että toisin kuin 99% valmistettavista farkuista nuo Levikset ovat esikutistamattomat. Tämän mainitsin siis siksi, että Niko koki tehneensä jotain "väärää" liottaessaan farkut, sillä suurin osa denimkeskustelusta kuitenkin liittyy esikutistettuihin byysiin.

APCeiden painosta on liikkeellä vaikka minkälaista tietoa, mutta toi 14oz lienee yläkanttiin. Moni myyjä ilmoittaa painoksi jopa 12oz. En kuitenkaan mitenkään dumaa APC:n farkkuja, itsellä on menossa kolmas pari tällä hetkellä. Parasta niissä on kuitenkin istuvuus, laatu on hyvin vaihtelevaa.