Kirjoittaja Aihe: Pelkistetyt farkut?  (Luettu 224898 kertaa)

Cavendish-Bentinck

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 173
    • Profiili
Vs: Pelkistetyt farkut?
« Vastaus #15 : 29.06.10 - klo:15:56 »
Tuotekuvauksen perusteella nämä saattaa olla katsastuksen arvoiset: http://www.garageland.fi/trade/productview/740/3/

Huhhuh, aikamoisen tilava leikkaus...

Paitsi vankien tekemät sopinevat myös vangin, nykyisen tai tulevan, jalkaan. Noin ainakin Yhdysvaltain vankila- ja jengikulttuurissa :).

Mutta vakavasti ottaen, oliko 50-luvun farkkuväljyys tosiaan tuollainen? Tietty oikeiden työhousujen tulee mahdollistaa kyykkiminen ja kumartelu...
« Viimeksi muokattu: 29.06.10 - klo:15:58 kirjoittanut Cavendish-Bentinck »

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4717
    • Profiili
Vs: Pelkistetyt farkut?
« Vastaus #16 : 29.06.10 - klo:16:50 »
Minä olen ostanut Haloselta viime vuonna Levi'sin edullisemman luokan farkut (olisiko malli 751), jotka täyttävät kaikki Villen vaatimukset. Normaalihinta taisi olla 65 euroa tuolloin. Kovasti tykkään ja kangas on melko tuhtia. Ville tosin on tainnut sanoa, ettei leviksiin koske.
Suositellaan täysraittiutta.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9274
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Pelkistetyt farkut?
« Vastaus #17 : 03.07.10 - klo:20:45 »
Tulipa tänään käytyä kierroksella monessa mainitussa puodissa. Eipä löydy, ei. Täytynee valittaa tästä surkeasta tilanteesta oikein blogin puolella, jospa joku sisäänostaja ottaisi sanasta vaarin.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Miguel

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 687
    • Profiili
Vs: Pelkistetyt farkut?
« Vastaus #18 : 04.07.10 - klo:00:24 »
Silläkin uhalla, että saan elinkäisen porttikiellon foorumille ja mahdollisesti roiman selkäsaunan;

S-ryhmän Prisma ja ainakin Viikin Prisma.

James-farkut 24,90-40€. Klassinen leikkaus, ei mitään kuultovahapesua, silikaattihiekalla hierottuja reikiä tai polvitaipeissa roikkuvia haaruksia. Farmarihousut. Sinisinä, mustina ja ilman elastaania.

Joskus vuosia sitten ostin aina Leviksiä Levi's stroresta citykäytävältä. Ensin ne maksoivat 400 markkaa, sitten ne maksoivat 100 euroa. Viimeisen parin ostin 160 eurolla ja kun käyttöikä oli muuttunut aiemmasta 1½ vuodesta kuuteen kuukauteen, eli nuo 160€ farkut kestivät päivittäistä käyttöä keväästä syksyyn, oli aika merkin vaihtoon. Eksyin MacGordonin ja Bodyguardin maailmaan, kunnes hetki sitten ryhdyin ostamaan Jameksia Prismasta.

Pökät ovat edulliset, istuvat sekä vastustavat kulumista melkoisesti. Tuon hintaluokan farmareita tulee käytettyä melko aktiivisesti, niitä ei tarvitse varoa. Farmarithan ovat alunperinkin työhousut...

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Pelkistetyt farkut?
« Vastaus #19 : 04.07.10 - klo:00:31 »
Itse olen ostanut Leviksiä edelleen, mutta en suomesta vaan ostan ne Ebaysta milloin miltäkin myyjältä. Lähinnä 501 mallia jota taitaa olla kaapissa tällä hetkellä 6-7 paria käyttökuntoisina hieman eri väreissä ja mitoissa (lahkeen mittaa käännettävänä että ilman käännettä). Itsellä ainakin 501 kestää kohtuullisesti, ja farkut kuin farkut itselläni kuluu aina ensimmäisenä oikeasta polvesta puhki. En tiedä mitä oikein teen (olenko useinkin humalassa korpossa tietämättäni?) että ne siitä aina saan ekana puhki. Tähän voin lisätä sen että kaikista parhaat farkkuni olen ostanut Thaimaasta, 8-12e/pari (halvempiakin toki on tarjolla mutta ei ei ole laadukkaita) ovat kestäneet paremmin kuin yhdetkään 100-200e farkut suomesta ostettuna. Veli näitä aina silloin tällöin edelleen mulle lähettelee kun toimituskulut Thaimaasta Suomeen on samat kuin suomen sisällä kirjeen lähettäminen. Mutta välillä ebayssa näkee niin naurettavan halvalla Levistä yms että ne pystyy kilpaileen hinnoissa noiden Thaimaan ihmeidenkin kanssa.

EDIT: Tänään oli jalassa illanvietossa valkoiset 501:set (kera valkoisen kalanruotokuvioisen kauluspaidan, sinisen puuvilla irtotakin, valkoinen taskuliina, panama hattu sini-valkoisella nauhalla ja ruskea vyö ja kengät, toimi mielestäni ihan kivasti. Valkoinen farkku ei tietenkään ole se yleisin vaihtoehto mistä olikin puhetta).
« Viimeksi muokattu: 04.07.10 - klo:00:33 kirjoittanut Jami »
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

Calle

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 804
    • Profiili
Vs: Pelkistetyt farkut?
« Vastaus #20 : 04.07.10 - klo:00:33 »
Villeä voisi myös kiinnostaa Petrifunin Kampin liikkeessä alennuksessa olevat Turo Tailorin farkut. Näyttivät ainakin riittävän kaukaa katsottuna pelkistetyiltä.

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Pelkistetyt farkut?
« Vastaus #21 : 04.07.10 - klo:00:34 »
Villeä voisi myös kiinnostaa Petrifunin Kampin liikkeessä alennuksessa olevat Turo Tailorin farkut. Näyttivät ainakin riittävän kaukaa katsottuna pelkistetyiltä.
Jäin miettimään että mistähän materiaalista mahtaa olla tehdyt. Paljonko Turo on saanut puuvillan sekaan sekoitettua muovia :D
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4717
    • Profiili
Vs: Pelkistetyt farkut?
« Vastaus #22 : 04.07.10 - klo:10:53 »
Villeä voisi myös kiinnostaa Petrifunin Kampin liikkeessä alennuksessa olevat Turo Tailorin farkut. Näyttivät ainakin riittävän kaukaa katsottuna pelkistetyiltä.

Onko sinulla jokin erityinen syy piruilla Villelle?
Suositellaan täysraittiutta.

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4717
    • Profiili
Vs: Pelkistetyt farkut?
« Vastaus #23 : 04.07.10 - klo:11:04 »
Itsellä ainakin 501 kestää kohtuullisesti, ja farkut kuin farkut itselläni kuluu aina ensimmäisenä oikeasta polvesta puhki. En tiedä mitä oikein teen (olenko useinkin humalassa korpossa tietämättäni?) että ne siitä aina saan ekana puhki.

Tämä kuulostaa oudolta. Itse asiassa olen kyllä nähnyt monilla ihmisillä muuten siistit farkut polvesta puhki enkä käsitä, kuinka joku saa farkut polvesta puhki, ellei sitten oikeasti työskentele ne jalassa kaivoksessa tai vastaavaa. Itse en saa farkkuihin normaalilla käytöllä ainakaan muutamassa vuodessa reikiä mihinkään mutta sen sijaan lahkeen suut rispaantuvat poikkeuksetta rikki varsin nopeasti (kääntämättömissä lahkeissa). Olen äitimuorilla teettänyt yksiin farkkuihin lahkeen sisälle samanlaisen vahvikkeen, kuin puvun housuissa usein on kanttinauhan kaltaisesta mutta jäykemmästä nauhasta. Lahkeet tuntuvat kestävän huomattavastai paremmin. Yleensä ärsyttää, kun muuten hyvässä kunnossa olevat farkut joutuu hylkäämään ruokottomiksi kuluneiden lahkeen suiden vuoksi. Minun mielestäni nimittäin hapsut eivät kuulu farkkujen lahkeen suihin, vaikka niitä kovin usein ihmisillä näkee.
Suositellaan täysraittiutta.

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Vs: Pelkistetyt farkut?
« Vastaus #24 : 04.07.10 - klo:11:45 »
Villeä voisi myös kiinnostaa Petrifunin Kampin liikkeessä alennuksessa olevat Turo Tailorin farkut. Näyttivät ainakin riittävän kaukaa katsottuna pelkistetyiltä.

Onko sinulla jokin erityinen syy piruilla Villelle?

Onko sinulla jokin erityinen syy olettaa, että kaikki Turo Tailorin tuotteet olisivat lähtökohtaisesti huonoja? Vai omaat käyttökokemusta näistä farkuista? Vai onko kysymys jälleen tuosta, "hyi, Turo Tailor on perseestä, koska se vaan on"-asenteesta? ;)

Jos on oikeasti kiertänyt nuo suositellut liikkeet, eikä ole löytänyt etsimäänsä, niin ei kannata enää väheksyä mitään vaihtoehtoja, koska niitä tuskin on enää ihan mielettömästi jäljellä.
« Viimeksi muokattu: 04.07.10 - klo:11:47 kirjoittanut ChuckBass »

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4717
    • Profiili
Vs: Pelkistetyt farkut?
« Vastaus #25 : 04.07.10 - klo:11:59 »
^ En minä tiedä Turo Tailorista mitään. Tiedän vain, että tämä armoitettu valmistaja ei ole Villen suurimpia suosikkeja. Saman taitaa tietää Calle.
Suositellaan täysraittiutta.

vallaton

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 399
    • Profiili
Vs: Pelkistetyt farkut?
« Vastaus #26 : 04.07.10 - klo:14:05 »
James-farkut 24,90-40€. Klassinen leikkaus, ei mitään kuultovahapesua, silikaattihiekalla hierottuja reikiä tai polvitaipeissa roikkuvia haaruksia. Farmarihousut. Sinisinä, mustina ja ilman elastaania.

Komppaus Jameksille. Plussana niissä on vielä tuuman välein menevät koot sekä vyötärössä että lahkeessa.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9274
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Pelkistetyt farkut?
« Vastaus #27 : 04.07.10 - klo:14:08 »
En luovu toivosta, onhan Helgingissä vaikka kuinka liikettä kiertämättä. Innolla odotan ensi viikon etsintää.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Pelkistetyt farkut?
« Vastaus #28 : 04.07.10 - klo:16:36 »
Tämä kuulostaa oudolta. Itse asiassa olen kyllä nähnyt monilla ihmisillä muuten siistit farkut polvesta puhki enkä käsitä, kuinka joku saa farkut polvesta puhki, ellei sitten oikeasti työskentele ne jalassa kaivoksessa tai vastaavaa. Itse en saa farkkuihin normaalilla käytöllä ainakaan muutamassa vuodessa reikiä mihinkään mutta sen sijaan lahkeen suut rispaantuvat poikkeuksetta rikki varsin nopeasti (kääntämättömissä lahkeissa).
En minäkään tiedä mistä se johtuu mutta näin vain käy. Ja se on aina nimenomaan oikea polvi. Mielestäni vasemman polven kohdalta kangas ei ole juuri edes ohentunut kun oikea on kulunnut puhki. Toki itselläkin kuluu lahkeista usein farkut, varsinkin jos ne on hiemankaan liian pitkät. Mutta itsäni se asia ei häiritse niin pahasti vaan leikkaan vaan sitten tiettyyn rajaan saakka niitä hapsuja pois ja jossain vaiheessa siirtyvät sitten remontti vaatteiksi.
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

rjs

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 276
    • Profiili
Vs: Pelkistetyt farkut?
« Vastaus #29 : 04.07.10 - klo:16:57 »
Mitkäköhän valmistajat möisivät värillisiä farkkuja? Mielestäni kyseisenlaisia housuja oli vielä kymmenisen vuotta sitten, mutta nyt näyttää värilliset farkut kadonneen kaupoista. Siis sellaista vastaavanlaista farkkutyylistä kestävää kangasta, viisi taskua ja niin edelleen. Väreinä on kyllä mustaa ja valkoista farkuissakin, mutta entä punaisen, sinisen, vihreän eri sävyjä? Itselleni tällaiset olisivat aivan ideaaliset perushousut.