Kirjoittaja Aihe: Herrasmies tämän päivän yhteiskunnassa  (Luettu 20313 kertaa)

JMK

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 289
    • Profiili
Vs: Re: Herrasmies tämän päivän yhteiskunnassa
« Vastaus #30 : 01.02.10 - klo:00:01 »
Herrasmies on herrasmies ja muiden tehtävä on huomata se. Herrasmiehen tehtävä ei ole kertoa muille olevansa herrasmies, saati muistuttaa muiden olevan sivistymätöntä rahvasta.

Kannatan minäkin. Laittamattomasti muotoiltu - ei ole opiskelu mennyt herran Jälkiviisaan kohdalla haaskiolle! :)

Itse olen muotoillut pukeutumis- ja käyttäytymistyylini näin: en tavoittele erikoisuutta saati huomiota, mutta jos se on sivutuote, en myöskään siitä välitä.

Tavallaan herra Sproilyn allekirjoituksen mukaisesti, pukeudutaan ensisijaisesti itsensä vaikuttamiseksi, toissijaisesti muiden.

Hiisi: itse olen jo useita vuosia ajatellut niin, että jos joku käyttäytyy moukkamaisesti, se on ns. oma häppee. Nuo kyselyt kuuluvat siihen kategoriaan - joskin pienyrityksessä pyörivänä ymmärrän, että nykylainsäädännössä esimerkiksi lastenhankintatilanne on valitettavasti rahallisesti erittäin tärkeä kysymys pienille firmoille. Valitettavasti näin.
If I am occasionally a little overdressed, I make up for it by always being immensely overeducated.

pietro

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 87
    • Profiili
Vs: Re: Herrasmies tämän päivän yhteiskunnassa
« Vastaus #31 : 01.02.10 - klo:12:52 »
lastenhankintatilanne on valitettavasti rahallisesti erittäin tärkeä kysymys pienille firmoille. Valitettavasti näin.

Tämä on totta. Siviilisäädyn kanssa sillä ei kuitenkaan ole mitään tekemistä.

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Re: Herrasmies tämän päivän yhteiskunnassa
« Vastaus #32 : 01.02.10 - klo:13:15 »
Nuo kyselyt kuuluvat siihen kategoriaan - joskin pienyrityksessä pyörivänä ymmärrän, että nykylainsäädännössä esimerkiksi lastenhankintatilanne on valitettavasti rahallisesti erittäin tärkeä kysymys pienille firmoille. Valitettavasti näin.
Toisaalta taas kun kysymys itsessään on työhaastattelu tilanteessa laiton niin työnhakijakin saa siihen valehdella mitä haluaa (tästä ennakkotapaus onkin missä työnantaja irtisanoi raskaana olevan naisen kun oli työhaastattelussa sanonut että ei aijo hankkia lasta ja taisi olla oikeasti jo raskaana siinä vaiheessa. Työnantaja joutui maksaan korvauksia). Toisaalta tämä on taas ikävää juuri niiden naisten työnhaun kannalta jotka eivät niitä lapsia oikeasti aijokkaan hankkia. Tästä syystä oikeasti kustannukset lapsista pitäisikin jakaa isän ja äidin työnantajien kesken jollakin sopivalla lainsäädännöllä niin että kustannukset eivät tulisi täysin äidin työnantajalle, helpottaisi ehkä hieman naisten työnsaantia.
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi