Kirjoittaja Aihe: Herrasmies tämän päivän yhteiskunnassa  (Luettu 20318 kertaa)

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Re: Herrasmies tämän päivän yhteiskunnassa
« Vastaus #15 : 18.04.09 - klo:22:13 »
Lainaus käyttäjältä: Crumpet
Ilmeisesti lähetän jotain homosignaaleja ympäristöön kun tämä on minulle jo ihan arkipäivää.

Tulkintaa muodostaessa pukeutuminen on vain yksi osa-alue. Jos sattuu kävelemään, puhumaan, elehtimään taikka ilmehtimään kovin "feminiinisti", on hyvin mahdollista että olettamukset syntyvät jatkuvasti - kävi missä tahansa. Suomessa aidon miehen kuva on kovin, kovin kapea-alainen.
« Viimeksi muokattu: 30.01.10 - klo:12:01 kirjoittanut Ville »
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Calle

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 804
    • Profiili
Re: Herrasmies tämän päivän yhteiskunnassa
« Vastaus #16 : 18.04.09 - klo:23:18 »
Itse suosin vaaleanpunaisia kauluspaitoja, ja niitä on kaapissa jos ei riittävästi niin kuitenkin useampia. Minulta on monesti kyselty duunissa että mikä ajaa miehen käyttämään vaaleanpunaista paitaa, ja on myös tunnustettu että oma miehisyys ei salli sellaisen käyttöä. Opin myös eräältä naispuoliselta kolleegalta että on olemassa sellainen väri kuin 'homopinkki', en tiedä, ehkä sen värinen paita löytyy minunkin kaapista.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Re: Herrasmies tämän päivän yhteiskunnassa
« Vastaus #17 : 19.04.09 - klo:11:46 »
^Käsittääkseni "homopinkki" on hyvin vaalea pastellipinkki, jonkalaista näkee Tukiaisen ja muiden bailupimujen yllä. Sävy on sitä luokkaa, ettei edes James Bond onnistuisi näyttämään siinä uskottavalta.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Vs: Herrasmies tämän päivän yhteiskunnassa
« Vastaus #18 : 30.01.10 - klo:06:04 »
.
« Viimeksi muokattu: 04.11.12 - klo:18:12 kirjoittanut ChuckBass »

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Re: Herrasmies tämän päivän yhteiskunnassa
« Vastaus #19 : 30.01.10 - klo:11:46 »
Esimerkiksi professori Klinge on mainio esimerkki siitä, minkälaista jälkeä syntyy kun herrasmies noudattaa 1900-luvun alkupuolen tapakulttuuria vielä 2000-luvulla. Muuatta tv-kuvaajaa hän ei edes suostunut kättelemään, koska kuvaaja itse lähestyi häntä kättelyaikeissa. Melkoisen jäykkää.

Toinen seikka on, että professori Klinge tekee tavoista, sivistyksestä ja pukeutumisestaan ison numeron nostaen itsensä itsetehtyyn norsunluutorniin. Noista vanhoista professoreista tulee mieleen myös valtiosääntöoikeuden professori Mikael Hidén. Molempien kanssa olen ollut mukana hankkeissa ja suurin ero on, että siinä missä Klinge korostaa asennettaan niin Hidén on se mitä on tekemättä asiasta numeroa saati etenkään halveksumatta muita.

Minusta jälkimmäinen on kunnioitettavaa.
Herrasmies on herrasmies ja muiden tehtävä on huomata se. Herrasmiehen tehtävä ei ole kertoa muille olevansa herrasmies, saati muistuttaa muiden olevan sivistymätöntä rahvasta.

Olettaisin täällä olevan oikeustieteellisen nykyisiä tai entisiä opiskelijoita, jotka voinet kertoa jotta onko tämä edelleen Hidénin päivittäinen "univormu":

Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

dhilsu

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 230
    • Profiili
Vs: Herrasmies tämän päivän yhteiskunnassa
« Vastaus #20 : 30.01.10 - klo:11:58 »
Minä vastaisin suoralta kädeltä päinvastoin kuin asia on. Kohtauksen oleellinen (minulle) tärkeä tieto olisi se, että kysyjä paljasti olevansa tilannetajuton idiootti. Parasta on, että henkilö jää väärään käsitykseen.

Sitten jatketaan häkkis-passiivillä: jos sä pelkäät, että feminiininen pukeutuminen leimaa sut homoksi, niin herran tähden, vältä feminiinistä pukeutumista. Mutta tiedä sekin, että ongelma ei ole pinkissä paidassa vaan sun korviesi välissä. Jos sä et pelkää, sä voit pukeutua aivan miten sä haluat. Tää ei liity asiaan sitten mitenkään, mutta gimmat käy aika kuumina miehiin, jotka näyttävät uskaltavansa pukeutua täsmälleen kuten haluavat.

Luonnollisesti minulla on useita pinkkejä paitoja ja pinkkejä KORUJA, mutta kukaan ei ole koskaan tullut homottelemaan minua. Olenpa jäänyt sitäkin kokemusta köyhemmäksi. :(

dhilsu

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 230
    • Profiili
Vs: Herrasmies tämän päivän yhteiskunnassa
« Vastaus #21 : 30.01.10 - klo:12:03 »
Jälkiviisaalla on herrasmiesmäisyyttä koskevassa kommentissaan vissi pointti.

Plus: Ilmoittaudun myös julkisesti Matti Klingen vihaajaksi. Minusta hän on todellisuudessa harvinaisen moukkamainen ukko. Lisäksi hän pitänee suurimpana Suomea kohdanneena onnettomuutena sitä, ettei venäläistämistä viety aikoinaan loppuun saakka.

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Herrasmies tämän päivän yhteiskunnassa
« Vastaus #22 : 30.01.10 - klo:12:29 »
Plus: Ilmoittaudun myös julkisesti Matti Klingen vihaajaksi. Minusta hän on todellisuudessa harvinaisen moukkamainen ukko. Lisäksi hän pitänee suurimpana Suomea kohdanneena onnettomuutena sitä, ettei venäläistämistä viety aikoinaan loppuun saakka.

"Olen mielelläni väärässä, jos Matti Klinge on kerrankin oikeassa"
- Paavo Haavikko
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Vs: Re: Herrasmies tämän päivän yhteiskunnassa
« Vastaus #23 : 30.01.10 - klo:16:01 »
Olettaisin täällä olevan oikeustieteellisen nykyisiä tai entisiä opiskelijoita, jotka voinet kertoa jotta onko tämä edelleen Hidénin päivittäinen "univormu":



Yep, kyllähän Hidén edelleen tuollaisessa "univormussa" useimmiten nähdään Porthanian käytävillä ja luennoilla.

Ja dhilsulle peukku tuosta "häkkis-passiivista", en olisi itse osannut asiaa paremmin tiivistää.
« Viimeksi muokattu: 31.01.10 - klo:06:05 kirjoittanut ChuckBass »

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Herrasmies tämän päivän yhteiskunnassa
« Vastaus #24 : 30.01.10 - klo:21:08 »
Hmm.. Tuota, kyllähän tyylikäs mies on myös miehekäs. Noissa kahdessa asiassa ei ole mitään ristiriitaista. Päinvastoin, eli tyylikäs mies voi olla ja onkin samalla myös äärimmäisen miehekäs.
Siis ainakin minun mielestäni miehekkyys on hyvin tärkeä osa tyylikkyyttä miehellä.
Otetaan vaikkapa julkisuuden henkilöistä esimerkki; Sean Connery. Tyylikäs heppu (varsinkin nuorempana) ja silti varsin miehekäs.

 
VASTATUULEEN!

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Herrasmies tämän päivän yhteiskunnassa
« Vastaus #25 : 30.01.10 - klo:21:33 »
Otetaan vaikkapa julkisuuden henkilöistä esimerkki; Sean Connery.

Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Re: Herrasmies tämän päivän yhteiskunnassa
« Vastaus #26 : 30.01.10 - klo:22:09 »
Herrasmies on herrasmies ja muiden tehtävä on huomata se. Herrasmiehen tehtävä ei ole kertoa muille olevansa herrasmies, saati muistuttaa muiden olevan sivistymätöntä rahvasta.

Erinomainen pointti. En voisi ola enempää samaa mieltä.
get your kicks on route six six six

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Herrasmies tämän päivän yhteiskunnassa
« Vastaus #27 : 30.01.10 - klo:22:17 »
^^ Haha! :-) Tuon kuvan myötä romahti Conneryn uskottavuuskin..
Mutta pointtini on yhä kuitenkin sama: Tyylikäs mies on myös miehekäs.
VASTATUULEEN!

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Herrasmies tämän päivän yhteiskunnassa
« Vastaus #28 : 30.01.10 - klo:22:28 »
^Äh.. Zardoz on hieno taide-elokuva.
get your kicks on route six six six

DandyAndy

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 845
    • Profiili
Vs: Herrasmies tämän päivän yhteiskunnassa
« Vastaus #29 : 31.01.10 - klo:18:45 »
^Äh.. Zardoz on hieno taide-elokuva.

Komps. Zardoz rulez!
Me, the 13th Duke of Wybourne? Here? In a student-nurses hall of residence? At three o'clock in the morning? With my reputation? Has no-one thought of the consequences? Oh well.