Keikari > Yhteiskunta
Herrasmies tämän päivän yhteiskunnassa
DandyAndy:
--- Lainaus käyttäjältä: "ivyman" ---
--- Lainaus käyttäjältä: "DandyAndy" ---Minulle eristäytyminen ja elitismi eivät ole missään tapauksessa osa herrasmieheyttä. Suvaitsevaisuuden ja avoimuuden kautta voi herrasmies jalostaa luonnettaan ja kasvattaa viisauttaan, myös nöyryys on mielestäni herrasmiehen hyve.
--- Lainaus päättyy ---
kauniisti sanottu.
ja seikka jota joudun joka päivä opiskelemaan tulisen luonteeni vuoksi.. ;)
--- Lainaus päättyy ---
Itsellänikin nämä teemat nousivat mieleen ehkä lähinnä sen takia, että niissä on vielä aika paljon tekemistä. :)
SirWinston:
Herrasmiehen tehtävä on kantaa sielussaan historian kauniit perinteet ja hyväksyä avoimesti nykypäivän erilaisuus voidakseen kulkea tulevaisuudessa omana itsenään.
Vain siten herrasmiehet kestävät ajan koettelemukset vaikka ritarit, aateliset ja kuninkaat kaatuvat ympäriltä.
--- Lainaus käyttäjältä: "SirWinston" ---Herrasmiehen tehtävä on kantaa sielussaan historian kauniit perinteet ja hyväksyä avoimesti nykypäivän erilaisuus voidakseen kulkea tulevaisuudessa omana itsenään.
Vain siten herrasmiehet kestävät ajan koettelemukset vaikka ritarit, aateliset ja kuninkaat kaatuvat ympäriltä.
--- Lainaus päättyy ---
Hyvin pantu, Sir W.
Esimerkiksi professori Klinge on mainio esimerkki siitä, minkälaista jälkeä syntyy kun herrasmies noudattaa 1900-luvun alkupuolen tapakulttuuria vielä 2000-luvulla. Muuatta tv-kuvaajaa hän ei edes suostunut kättelemään, koska kuvaaja itse lähestyi häntä kättelyaikeissa. Melkoisen jäykkää.
CyberDog:
Tuo korkea-arvoisemman kättely onkin melkoisen mielenkiintoinen tapa. Siis nykypäivään portattuna. Luulempa että monet kättelyt olisi jäänyt suorittamatta (ja epäkohteliaan ihmisen leima omassa otsassa) jos en kättä olisi ennen tarjonnut.
Crumpet:
Ainakin minua on vilpittömästi epäilty homoksi lukuisia kertoja. En ole mielestäni naismainen, jos sitä ajetaan takaa.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta