Kirjoittaja Aihe: Pikeepaita ja muut urheilupaidat  (Luettu 123644 kertaa)

Bordeaux

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1744
    • Profiili
Vs: Pikeepaita ja muut urheilupaidat
« Vastaus #240 : 02.09.15 - klo:18:17 »
En käyttänyt tänä kesänä kertaakaan pikeepaitaa. Kerrankin näin päin.

Minä olen, pyöräillessä. Vaimo ehdotti, että hankkisin urheiluvaatteita, eikä uskonut kun sanoin että pikeepaita on sellainen ;)

CoccoBill

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 614
    • Profiili
Vs: Pikeepaita ja muut urheilupaidat
« Vastaus #241 : 02.09.15 - klo:19:53 »
Uniqlon dry bd -pikeet on kyllä yhtä voittoa, olisi vaan parempi saatavuus ja enemmän värejä. Toki se kaulus voisi paremminkin rullata ja olla vyötäröltä vähän slimmimpi ja ja...Kerran taisi kesän aikana eksyä perryn pikee päälle kun uniqlot olivat pesussa.

MirriT

  • Kisälli
  • Viestejä: 6
    • Profiili
Vs: Pikeepaita ja muut urheilupaidat
« Vastaus #242 : 23.05.16 - klo:13:13 »
Fred Perry on itsellä toiminut erittäin hyvin. Istuvuus on mahtavalla tasolla.

Kuitenkin tässä on tullut Lacosten pikeitä myös vilkuiltua. Osaako joku sanoa, onko koossa noiden kahden välillä suurta eroa? Tietenkin ne pituus ja istuvuus ovat tärkeitä. Värivalikoima olisi melkoisesti isompi, joten tekisi mieli kokeilla.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9275
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Pikeepaita ja muut urheilupaidat
« Vastaus #243 : 23.05.16 - klo:19:14 »
Minä olen, pyöräillessä. Vaimo ehdotti, että hankkisin urheiluvaatteita, eikä uskonut kun sanoin että pikeepaita on sellainen ;)

Eipä huolta - näytät vain vaimolle Klassikko-kirjan juttua pikeepaidan historiasta!
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Bordeaux

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1744
    • Profiili
Vs: Pikeepaita ja muut urheilupaidat
« Vastaus #244 : 23.05.16 - klo:20:47 »
^Kyllä, kirja on käden ulottuvila tuollaisia tilanteita varten.

Uniqlon dry-pikeitä tuli taas muutama lisää, yksi menee torille.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9275
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Pikeepaita ja muut urheilupaidat
« Vastaus #245 : 24.05.16 - klo:10:40 »
Jaa, tänä kesänä on tullut käytettyä noita UNIQLOn dry-pikeitä ihan helteelläkin. Eivät tunnu viileiltä, eikä kangas mielestäni kuljeta hikeä iholta paidan pinnalle, kuten kai tarkoitus on. Siistejä ja käteviä ovat silti, enkä ole vielä löytänyt parempaa hinta-laatudiiliä pikeepaidoissa. Vinkkejä otan vastaan!
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Ville Rantanen

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 139
    • Profiili
Vs: Pikeepaita ja muut urheilupaidat
« Vastaus #246 : 24.05.16 - klo:14:11 »
Ostin pari vuotta sitten Dressmannin pikeepaitoja ja olen ollut niihin tyytyväinen. Ainakin kohtuukäytössä kangas tuntuu pysyvän hyvänä. Materiaali on puuvillaa eikä Uniqlon kaltaisesti jotain polyesterisekoitusta. Värivalikoimaa on kattavasti.

Hintaa on 19,95 € paita ja saa kaksi kolmen hinnalla. Hinta-laatudiili on mielestäni Uniqloa parempi ottaen huomioon, että Uniqlon polyesterikangas ei hikoilevalle ihmiselle sovellu. Mielestäni pikeekankaan viilentävä vaikutus perustuu siihen, että kangas imee kosteuden ja ilmavan rakenteen ansiosta helposti luovuttaa sen pois. Muovin lisääminen ja teknisten käsittelyiden käyttö heikentää tätä ominaisuutta.


-Mars-

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 518
    • Profiili
Vs: Pikeepaita ja muut urheilupaidat
« Vastaus #247 : 24.05.16 - klo:15:34 »
Jaa, tänä kesänä on tullut käytettyä noita UNIQLOn dry-pikeitä ihan helteelläkin. Eivät tunnu viileiltä, eikä kangas mielestäni kuljeta hikeä iholta paidan pinnalle, kuten kai tarkoitus on. Siistejä ja käteviä ovat silti, enkä ole vielä löytänyt parempaa hinta-laatudiiliä pikeepaidoissa. Vinkkejä otan vastaan!

Muoviset paidat alkavat haista. Esipese etikalla. Tai lisää huuhteluun, jos haluat tuoksua happamalta!
--
-Mars-

MirriT

  • Kisälli
  • Viestejä: 6
    • Profiili
Vs: Pikeepaita ja muut urheilupaidat
« Vastaus #248 : 24.05.16 - klo:21:37 »
Löytyikö niitä kokemuksia Lacostesta verrattaen Fred Perryyn?

Tuukka

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1127
    • Profiili
Vs: Pikeepaita ja muut urheilupaidat
« Vastaus #249 : 27.10.19 - klo:21:34 »
Herätellään vähän vanhaa ketjua. Olen yrittänyt löytää pitkähihaista, paksuhkosta puuvillasta tehtyä polopaitaa, raidoilla tai ilman, mutta varsin huonolla menestyksellä. Ralph Lauren on tullut lähimmäksi mutta ei ole vielä oikeaa löytynyt.

Pitäisi olla pitkät pitkät hihat, maltillinen logo ilman tekstejä, tyköistyvä, ja tarpeeksi pitkä. Vielä ei ole löytynyt missä kaikki neljä totetuu.

Onko ehdotuksia?

Vastataan vuelä MirriTeelle. Mielestäni Fred Perry on laadukkaampi noista kahdesta. Lacosten paitoihin mulla tuli reikiä, usein krokon ympärille, ja fitti mulle on myös Fred Perry parempi. Tosin viimeisestä Lacosten pikeepaidasta on yli 10v aikaa.
Great minds think alike - fools never differ.

Alhazen

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1029
    • Profiili
Vs: Pikeepaita ja muut urheilupaidat
« Vastaus #250 : 27.10.19 - klo:22:13 »
Kent Wangilla on myydä paksuhkoa materiaalia (yksiväriset pikeetä, raidalliset trikoota) myöten tasan kuvausta vastaavia paitoja: https://www.kentwang.com/polos Kuvaus liioittelee vähän tyköistuvuutta, tällaisena 38-40R-kokoisena M sopii hyvin.

Euroopan tilaukset lähtevät Lontoosta, eli tulleista ei tarvitse vielä hetkeen huolehtia.

Visa.k

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 81
    • Profiili
Vs: Pikeepaita ja muut urheilupaidat
« Vastaus #251 : 29.10.19 - klo:09:50 »
Olen itsekin katsonut noita Kent Wangin pooloja (ja shaalicardigania) usein, mutta en ole tajunnut, että ne postitettaisiin Euroopasta. Tarvitseeko ne tilata jostain erilliseltä Euroopan-sivulta, vai ihan normaalisti jenkkisivulta? Kun laitoin postitusmaaksi Suomi, tuli hinnaksi edelleen aika paljon dollareita ja postitusajaksi tuli 7-10 vuorokautta (shipped from the US). Haluan vaan varmistaa, että tulee tilattua oikeasta paikasta :)

-Mars-

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 518
    • Profiili
Vs: Pikeepaita ja muut urheilupaidat
« Vastaus #252 : 29.10.19 - klo:11:19 »
Ei kokemusta laadusta, mutta olen harkinnut Tyrwhittiä
https://www.ctshirts.com/eu/mens-shirts/polo-shirts/
--
-Mars-

Tuukka

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1127
    • Profiili
Vs: Pikeepaita ja muut urheilupaidat
« Vastaus #253 : 29.10.19 - klo:21:09 »
Kiitos vinkeistä. TW mallissa vasta XL on tarpeeksi pitkät hihat, ja sitten on 10-15cm liikaa ympärysmittaa.

KW ei nähtävästi julkaise kokoja joten en uskalla tilata sieltä.

Etsintä jatkuu.
Great minds think alike - fools never differ.

Alhazen

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1029
    • Profiili
Vs: Pikeepaita ja muut urheilupaidat
« Vastaus #254 : 29.10.19 - klo:21:20 »
Kokotaulukko löytyy tuolta: https://www.kentwang.com/about/polos

Sitä ei mainita erikseen tosiaan missään eikä tarvitse tilatessakaan mainita, mutta edellinen tilaukseni tuolta lähti Lontoon showroomilta kun toimitusosoite oli Suomessa.