Kirjoittaja Aihe: Ranskalaiset kalvosimet  (Luettu 17574 kertaa)

vicuna

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 76
    • Profiili
Vs: Ranskalaiset kalvosimet
« Vastaus #15 : 30.06.10 - klo:11:53 »
Stockan outletissa näin eilen Jousipaidan valmistaman kauluspaidan, jossa aluksi luulin olevan ranskalaiset kalvosimet (yksinkertaiset mansetit). Kun hihaan tartuin, huomasin, että kyllä niissä nappi oli kuin olikin, se oli vain ommeltu hihan sisäpuolelle, niin että jos sen laittoi kiinni, hiha taittui kuin se olisi kalvosinnapilla kiinni. Mikähän tämä innovaatio on?

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Ranskalaiset kalvosimet
« Vastaus #16 : 30.06.10 - klo:12:02 »
itse ainakin ymmärsin että tuo oli siis samantyyppinen kalvosin kuin frakkipaidassa, eli yksinkertainen (eikös ranskalainen tarkoita kuitenkin aina kaksinkertaista kalvosinta?). Mutta siellä on lisäksi nappi sisäpuolella niin että sen saa napilla kiinni, Luulis ainakin että siinä on reijät myös erilliselle napille jolloin tuo ei ole edes niin paha asia kun se nappi jää sinne sisälle piiloon jos sitä ei siis käytä.

Mutta mitä tulee jousipaitaan niin sillä firmalla nyt on hieman poikkeavia tapoja toteuttaa melkein mitä vaan. Ei ihan klassisimpia ratkaisuja aina. Itselläkin yksi tälläinen erikoisempi viritys kaulusten suhteen kaapista löytyy Jousipaidan valmistamana.
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

Gaffer

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1453
    • Profiili
Vs: Ranskalaiset kalvosimet
« Vastaus #17 : 30.06.10 - klo:12:10 »
Cocktailkalvosin?

Luullakseni Portofino (cuff) on tuollaisen yleisesti käytettävä nimi.
"label whores for clothes that you can’t even see the label of"

vicuna

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 76
    • Profiili
Vs: Ranskalaiset kalvosimet
« Vastaus #18 : 30.06.10 - klo:12:44 »
itse ainakin ymmärsin että tuo oli siis samantyyppinen kalvosin kuin frakkipaidassa, eli yksinkertainen (eikös ranskalainen tarkoita kuitenkin aina kaksinkertaista kalvosinta?). Mutta siellä on lisäksi nappi sisäpuolella niin että sen saa napilla kiinni, Luulis ainakin että siinä on reijät myös erilliselle napille jolloin tuo ei ole edes niin paha asia kun se nappi jää sinne sisälle piiloon jos sitä ei siis käytä.
Juu, ymmärsit oikein. Tuossa olisi joutunut tunkemaan kalvosinnapin sen napinläven läpi, jossa jo nappi on. Ei inspiroinut. Toisaalta, kuten sanot, nappi olisi jäänyt piiloon.

PleaseDeleteMe

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2726
  • Delete me please
    • Profiili
Vs: Ranskalaiset kalvosimet
« Vastaus #19 : 30.06.10 - klo:13:45 »
Turnback cuff -nimitystä olen myös kuullut käytettävän ko. mallista.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Ranskalaiset kalvosimet
« Vastaus #20 : 30.06.10 - klo:14:38 »
Turnback cuff -nimitystä olen myös kuullut käytettävän ko. mallista.

...ja vieläpä Bond-kalvosin on yksi nimitys, sillä Turnbull&Asser tällaisen mallin ensimmäisenä loi valkokankaalle. Bondeja katsoessani olen huomannut tämän kalvosinmallin taklaavan ajoittain Bondin puvuntakin hihaan - eipä siis kovin käytännöllinen, vaikkakin näyttävä.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

vicuna

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 76
    • Profiili
Vs: Ranskalaiset kalvosimet
« Vastaus #21 : 30.06.10 - klo:18:28 »
Turnback cuff -nimitystä olen myös kuullut käytettävän ko. mallista.
Ei kai se ommeltu nappi tuohon oikeasti kuulu?

AlecLewain

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 527
    • Profiili
Vs: Ranskalaiset kalvosimet
« Vastaus #22 : 01.07.10 - klo:08:29 »
Noita näkee paljon naisten paidoissa. Joko napeitta tai niiden kera.