Kirjoittaja Aihe: Kenkiä Helsingistä?  (Luettu 25517 kertaa)

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Kenkiä Helsingistä?
« Vastaus #60 : 27.04.10 - klo:17:52 »
Kuin myös, varsin hyvät klassisen malliset Oxfordit. Ei lainkaan pöllömmän oloiset.
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9276
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Kenkiä Helsingistä?
« Vastaus #61 : 27.04.10 - klo:17:59 »
Jos muut DD-popojen omistajat laittavat kuvia tulemaan, voidaan perustaa valmistajalle oma ketju.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Gaffer

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1453
    • Profiili
Vs: Kenkiä Helsingistä?
« Vastaus #62 : 04.06.10 - klo:16:16 »
(lisäksi itselleni aina herättää ihmetystä tuo kun jengi miettii kovasti jotain eri lestejä jne... varmaan ihan kiva juttu, en vain millään jaksa kiinnostua)

Etsin tästä topikista yhtä toista asiaa, mutta tämäkin osui sattumalta silmään. En malta olla kysymättä, ChuckBass, että miksi noin ihmettelet porukan lesti-intoilua? Sillä onhan lesti juuri se, mikä enimmäkseen määrittää sen miltä kenkä näyttää ja miten kunkin jalka istuu kenkään. Kenkähän tehdään lestin päälle, joka antaa sille sen muodon ja perimmäisen ulkonäön, oli kyse kesäisistä loaferista tai mistä vaan. Lopunperin itselleen sopivan kengän (niin ulkonäöltään kuin istuvuudeltaan) valintahan on pitkälti kyse lestin valinnasta. Ja kun puhutaan laatukengistä, ei voi olla välttymästä puheelta kunkin valmistajan eri lesteistä (Esim. Vass ja U-last, EG ja 888, C&J ja 337, Church ja 73, Loake ja Capital last jne. muutaman tunnetun esimerkin mainitakseni).

Itse tykkään kovasti lestikeskusteluista ja niiden vertailuista. The last shall be first. :-)
"label whores for clothes that you can’t even see the label of"

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Vs: Kenkiä Helsingistä?
« Vastaus #63 : 04.06.10 - klo:21:35 »
^ Yep, tuo nyt ensinnäkin oli hieman sellainen puolihuolimaton heitto (olin varmaan lukenut liikaa rakentavia hell-looks kommentointeja sille päivälle...), mutta voinhan sitä nyt hieman yrittää avata.
Pohjimmiltaan tuo kommentti ja ajatustapa johtuu ehkä siitä, etten itse lämpene ajatukselle ostaa kovinkaan kalliita kenkiä. Minun kaapistani löytyy paljon kenkiä, joita etsin kirppareilta, alennusmyynneistä jne enkä itse välitä jos kenkä hieman puristaa jalkaani tai on vaihtoehtoisesti hivenen liian iso (niin kauan kuin se näyttää hyvältä, eikä hessu hopolta), jos se miellyttää silmääni. Minulle kengässä tärkeintä on siis se (kuten pukeutumisessa muutenkin) miltä se omaan silmääni näyttää. Se miltä se tuntuu, tulee sitten toisena ja tietenkään tästä nyt ei mielettömästi voi tinkiä. :)
Ja tuo ajattelutapani taas on johtanut siihen, etten ole koskaan joutunut paneutumaan kovinkaan kovasti eri kenkävalmistajien eri lesteihin tai kenkien leveyksiin, koska ne kengät mitä olen hankkinut ovat sellaisia missä ei ole luultavasti ole tuon lestin suhteen juurikaan valinnanvaraa ja minä olen ollut varsin tyytyväinen siihen, mitä olen saanut.

Eli sinänsä tuo kommenttini oli tarkoitettu vain toteamaan, etten pidä asiaa itselleni tärkeänä ja sen olisi voinut ilmaista hieman eri tavalla. Kuten monessa muussakin asiassa tällä foorumilla arvostan niitä, jotka jaksavat nähdä vaivaa erilaisten pikkujuttujen tai myös tällaisten tiettyihin asioihin merkittävästi vaikuttavien asioiden pohdintaan, jos katsovat, että ne ovat itselleen merkityksellisiä.
 
Eli siinäpä se, ei tuossa mitään sen kummempaa alunperinkään taustalla ollut. :)
« Viimeksi muokattu: 07.06.10 - klo:09:59 kirjoittanut ChuckBass »