Kirjoittaja Aihe: .  (Luettu 16045 kertaa)

tsitsikov

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 89
    • Profiili
Vs: Matkailu
« Vastaus #15 : 26.05.10 - klo:12:10 »
Halpalennoista vielä: tosiaan nuo ns. kakkoskentät pitää huomioida kuluissa ja ajankäytössä. Esimerkiksi Ryanairin Paris-Beauvais on 80 kilometriä Pariisista. Mutta Helsingistä lentävälle Easyjet ja Airberlin käyttävät ihan pääkenttiä.

En ole minäkään nyt dormeissa nukkunut, kun ollaan kahdestaan reissattu, mutta jos olen yksin liikenteessä, niin dormin ilmeiset haitat ovat minulle pienemmät kuin ilo seurasta. Ja samaa mieltä olen siitä, että pidemmällä reissulla pitää välillä ottaa hienompi majoitus. Balkanilla on kyllä mukavaa, hyvää reissua Dandyandylle.

DandyAndy

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 845
    • Profiili
Vs: Matkailu
« Vastaus #16 : 26.05.10 - klo:13:01 »
Seuraava reissu Suomeen paluun jälkeen ajoittuu elokuulle ja suuntautuu Kiovaan. Jollain vinkkejä, vaikkapa pukeutumiseen liittyen?

Eikös jotain puolalaista kenkämestaria ole blogin puolella tai täällä foorumillakin kehuttu? Joku muu (Ville?) osaa ehkä antaa paremman vihjeen tästä. Vai menikö mulla itäblokin kohteet sekaisin?


Hmm.. Mikä yhdistää Puolan ja Kiovan? Jan Kielman on Varsovassa (Puolassa) vaikuttava kenkämestari josta Villekin muistaakseni on tarinoinut, mutta Varsova on aika kaukana Kiovasta, joka on Ukrainan pääkaupunki.
Me, the 13th Duke of Wybourne? Here? In a student-nurses hall of residence? At three o'clock in the morning? With my reputation? Has no-one thought of the consequences? Oh well.

DandyAndy

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 845
    • Profiili
Vs: Matkailu
« Vastaus #17 : 26.05.10 - klo:13:04 »
En ole minäkään nyt dormeissa nukkunut, kun ollaan kahdestaan reissattu, mutta jos olen yksin liikenteessä, niin dormin ilmeiset haitat ovat minulle pienemmät kuin ilo seurasta. Ja samaa mieltä olen siitä, että pidemmällä reissulla pitää välillä ottaa hienompi majoitus. Balkanilla on kyllä mukavaa, hyvää reissua Dandyandylle.

Kiitoksia. Tuo Euroopan kolkka on toistaiseksi meikäläiselle vierasta, joten vinkkejä näkemisen arvoisista asioista otetaan vastaan.
Me, the 13th Duke of Wybourne? Here? In a student-nurses hall of residence? At three o'clock in the morning? With my reputation? Has no-one thought of the consequences? Oh well.

PleaseDeleteMe

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2726
  • Delete me please
    • Profiili
Vs: Matkailu
« Vastaus #18 : 26.05.10 - klo:14:54 »
Olisikohan hullua ajatella Rooman reissua elokuun loppupuoliskolla, luulisi suurimman turistirysän olevan takana ja ilmakin ehkä siedettävämpi :). Katselin Google Mapsista että Roomasta ~25-30km länteen on pitkä pätkä rantaviivaa jossa on hiekkarantaa, onko kelvollista seutua nauttia auringosta vai pitääkö lähteä pidemmälle? Luin paikasta nimeltä Sperlonga joka on n. tunnin päässä Roomasta, jota ainakin hiekkarantana kehuttiin.

Itse en kyllä rantalomaa varten Roomaan olisi lähdössä, mutta hyvä huomioida kaikki mahdollisuudet mitä lähistöltä löytyy :).

Herrasmies

  • Kisälli
  • Viestejä: 16
    • Profiili
Vs: Matkailu
« Vastaus #19 : 26.05.10 - klo:15:21 »
Olisikohan hullua ajatella Rooman reissua elokuun loppupuoliskolla, luulisi suurimman turistirysän olevan takana ja ilmakin ehkä siedettävämpi :). Katselin Google Mapsista että Roomasta ~25-30km länteen on pitkä pätkä rantaviivaa jossa on hiekkarantaa, onko kelvollista seutua nauttia auringosta vai pitääkö lähteä pidemmälle? Luin paikasta nimeltä Sperlonga joka on n. tunnin päässä Roomasta, jota ainakin hiekkarantana kehuttiin.

Itse en kyllä rantalomaa varten Roomaan olisi lähdössä, mutta hyvä huomioida kaikki mahdollisuudet mitä lähistöltä löytyy :).


Säiden puolesta aivan elokuun loppu saattaa olla jo siedettevää, mutta muuten elokuu on kyllä huonoin kuukausi matkustaa Roomaan. Suuri osa kaupoista on suljettuina roomalaisten lähdettyä lomalle viileämmille seuduille. Itse suosittelen syyskuun alkua tai sitten juuri tätä toukokuuta. Olen asunut aikoinaan Roomassa hieman yli vuoden ja itse vietin aina elokuun jossain muualla kuumuuden tähden.

tsitsikov

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 89
    • Profiili
Vs: Matkailu
« Vastaus #20 : 26.05.10 - klo:15:27 »
Kiitoksia. Tuo Euroopan kolkka on toistaiseksi meikäläiselle vierasta, joten vinkkejä näkemisen arvoisista asioista otetaan vastaan.

Menin reittiä Belgrad-Sarajevo-Mostar-Kroatian ja Montenegron rannikkoa-Ljubljana. Rannikko on tietysti upeaa sekä kulttuuri- että luontonähtävyyksien osalta, mutta Sarajevo oli ennakko-odotuksiin nähden tosi positiivinen yllätys. Hieno vanha kaupunki, jännä eurooppalais-turkkilainen viba ja sodan arvet näkyvissä tavalla, joka pistää kyllä miettimään. Dubrovnikissa olisin halunnut hengata pidempäänkin, vaikka varsinaista nähtävää ei niin hirveästi ole, ja turisteja on paljon.

DandyAndy

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 845
    • Profiili
Vs: Matkailu
« Vastaus #21 : 26.05.10 - klo:15:50 »
Menin reittiä Belgrad-Sarajevo-Mostar-Kroatian ja Montenegron rannikkoa-Ljubljana. Rannikko on tietysti upeaa sekä kulttuuri- että luontonähtävyyksien osalta, mutta Sarajevo oli ennakko-odotuksiin nähden tosi positiivinen yllätys. Hieno vanha kaupunki, jännä eurooppalais-turkkilainen viba ja sodan arvet näkyvissä tavalla, joka pistää kyllä miettimään. Dubrovnikissa olisin halunnut hengata pidempäänkin, vaikka varsinaista nähtävää ei niin hirveästi ole, ja turisteja on paljon.

Aika paljon reitistäsi osuu meilläkin matkalle. Lentoliput on Sofiaan, josta on tarkoitus edetä seuraavasti: Ohrid-Skopje-Sarajevo-Dubrovnik-Ljubljana. Matkalla tulee lyhyet piipahdukset Belgradissa ja Mostarissa lähinnä reititysteknisistä syistä. Tuosta turnee jatkuu vielä Saksan halki Puolaan, sieltä Kaliningradin kautta Baltiaan ja kotio. Sarajevosta olen kuullut muualtakin paljon positiivista ja odotukset ovat korkealla. Myös Ohrid järveä odotan innolla.
Me, the 13th Duke of Wybourne? Here? In a student-nurses hall of residence? At three o'clock in the morning? With my reputation? Has no-one thought of the consequences? Oh well.

atas

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 526
    • Profiili
Vs: Matkailu
« Vastaus #22 : 26.05.10 - klo:19:18 »
Olen vasta perheenlisäyksen myötä tutustunut pakettimatkailun ihmeelliseen maailmaan: nykyään pitää olla Bamse-klubi, ennen sillä ei ollut väliä. Jotenkin sitä vain ajattelee että pakettimatkalla, kun matkustaa lapsen kanssa, on kaikki helpompaa. Entisessä elämässä (lue poikamiehenä, ennen rakasta vaimoa ja lasta) tuli koluttua etelä- ja väli-amerikat, aasiat, euroopat, tulipa piipahdettua muutaman kerran New Yorkissakin, asuin yli vuoden Kairossa, Egyptissä. Olen asunut matkoillani paikoissa joissa en ole uskaltanut katsoa sängyn alle, samoin viiden tähden (todelliset 5*****) hotellit ovat tulleet tutuiksi. Jotenkin nämä resuiset paikat ovat kuitenkin jääneet paremmin mieleen vaikka arvostankin high end-hotellien aamiasmenyytä. Paikkoja joihin haluaisin palata uudelleen, joissakin kohteissa olen vieraillut useammankin kerran, ovat ehdottomasti Mexico City, Intian Kerala, Guatemalan Antigua ja Pantitlan jossa huikeat järvi- ja vuoristomaisemat, Venezuelan Merida, Amazonasin jokiristeily (vaikka ikuinen viidakko alkaakin jossain vaiheessa puuduttamaan), Edinburgh jne.

jda

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 165
  • On the go
    • Profiili
Vs: Matkailu
« Vastaus #23 : 26.05.10 - klo:19:41 »

Hmm.. Mikä yhdistää Puolan ja Kiovan? Jan Kielman on Varsovassa (Puolassa) vaikuttava kenkämestari josta Villekin muistaakseni on tarinoinut, mutta Varsova on aika kaukana Kiovasta, joka on Ukrainan pääkaupunki.

No nyt hävettää. Kohteet menivät sitten pahemman kerran sekaisin. Taisin ajatella Krakovaa, kun Kiovasta kirjoittelin:D No se siitä vinkistä sitten, Kiovasta olen kyllä kuullut hyvää siellä reisanneilta...

tuomas

  • Vieras
Vs: Matkailu
« Vastaus #24 : 26.05.10 - klo:20:29 »
Näin perheellisenä voisi sanoa, että jos vähääkään on reppureissaajan verta suonissa niin kannattaa koluta kaikki mahdolliset kolkat ennen lasten tekemistä. Tokihan lastenkin kanssa voi matkustaa, mutta se on erilaista.

Putiikkihotellit ja bed&breakfastit ovat minunkin ykkösvalintoja. Dormit eivät tulisi enää mieleenkään, koska perhettä sellaiseen ei voi viedä ja yksin reissatessa (työmatkat lähinnä) hotellissa nukuttu yö ilman yhtään yöherätystä on jotain käsittämättömän taivaallista.

Eli reissaatkaa foorumin nuoret ja vapaat vielä kun voitte. Perheellisyydessä taas on sitten sekin hyvä puoli, että matkustamisesta säästyneet rahar voi käyttää vaikka kenkiin...



dera

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 122
    • Profiili
Vs: Matkailu
« Vastaus #25 : 27.05.10 - klo:01:13 »
Oikeastaan itä-Eurooppakin on näkemättä, vain Kreikan ja Kyproksen olen koillisesta käynyt tarkistamassa.

Sori, pakko, Kreikan ja Kyproksen, mistä?

jda

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 165
  • On the go
    • Profiili
Vs: Matkailu
« Vastaus #26 : 27.05.10 - klo:08:53 »
Oikeastaan itä-Eurooppakin on näkemättä, vain Kreikan ja Kyproksen olen koillisesta käynyt tarkistamassa.

Sori, pakko, Kreikan ja Kyproksen, mistä?

No kyllähän ne nyt ovat koillisessa! Jos... Libyasta päin katselee:D

Pitänee vähentää näitä myöhäisillan foorumipostauksia kun aivot näyttävät tuottavan enemmän asiavirheitä kuin asiaa...

Tyro

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 154
    • Profiili
Vs: Matkailu
« Vastaus #27 : 28.05.10 - klo:00:34 »
Oma tähänastinen suosikkini on Kööpenhamina ympäristöineen. Pidän muutenkin historian omaavista kaupungeista (esim. Berliini), suunnitelmissa olisi Lontoo seuraavaksi.

Automatka Norjaan oli myös mieltä ylentävä. Se puuduttava Suomen puolen tasaisuus sai haukkomaan henkeä Norjan puolta lähestyttäessä.

diletantti

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 58
    • Profiili
Vs: Matkailu
« Vastaus #28 : 28.05.10 - klo:12:13 »
Menin reittiä Belgrad-Sarajevo-Mostar-Kroatian ja Montenegron rannikkoa-Ljubljana. Rannikko on tietysti upeaa sekä kulttuuri- että luontonähtävyyksien osalta, mutta Sarajevo oli ennakko-odotuksiin nähden tosi positiivinen yllätys. Hieno vanha kaupunki, jännä eurooppalais-turkkilainen viba ja sodan arvet näkyvissä tavalla, joka pistää kyllä miettimään. Dubrovnikissa olisin halunnut hengata pidempäänkin, vaikka varsinaista nähtävää ei niin hirveästi ole, ja turisteja on paljon.

Aika paljon reitistäsi osuu meilläkin matkalle. Lentoliput on Sofiaan, josta on tarkoitus edetä seuraavasti: Ohrid-Skopje-Sarajevo-Dubrovnik-Ljubljana. Matkalla tulee lyhyet piipahdukset Belgradissa ja Mostarissa lähinnä reititysteknisistä syistä. Tuosta turnee jatkuu vielä Saksan halki Puolaan, sieltä Kaliningradin kautta Baltiaan ja kotio. Sarajevosta olen kuullut muualtakin paljon positiivista ja odotukset ovat korkealla. Myös Ohrid järveä odotan innolla.

Minullakin on suunta kohti Balkania tänä kesänä. Reittinä on Dubrovnik-Mostar-Kotor-Pristina-Skopje-Ohrid-Istanbul. Hyviä vinkkejä otetaan mielellään vastaan!
What a deformed thief this fashion is. William Shakespeare

Farmer John

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1498
    • Profiili
Vs: Matkailu
« Vastaus #29 : 23.02.13 - klo:14:53 »
Herätelläänpä vanhaa aihetta. Matkailu on paras asia näiden perusjuttujen (perhe, terveys jne) lisäksi joka elämää vie eteenpäin ja aina pitäisi uutta päästä näkemään. Eurooppaa on tullut työn puolesta ja lomareissuilla hierottua ympäri siten että oikeastaan Espanja ja Portugali ovat aivan itäisen puolen (Valko-Venäjä, Ukraina jne) lisäksi ainoita kohteita missä ei ole tullut vierailtua.

Koska tammikuu vietettiin Aasiassa häämatkalla niin kesällä olisi tarkoitus tehdä hieman edullisempi reissu ja tämän hetken ykkösvaihtoehto tuntuisi olevan Espanjan pohjoisrannikko, Andorra ja Portugali. Onko kenelläkään kokemusta hyvistä kohteista tuolla suunnalla? Vaihtoehtona island hopping reissu Kreikkaan, mutta siellä tuntuu majoitukset olevan kovassa arvossa kesällä + heinäkuun lämpötilat voi rajata tekemisen lähinnä biitsillä makoiluun.

Balkanista kun on täälläkin keskusteltu niin viime kesän autoreissu sinne suuntaan jäi kyllä mieleen. Kroatia on mielestäni saksalais-/tsekkiläisturismin pilaamaa, mutta Montenegro oli aivan huikea paikka! Vietettiin pari päivää Durmitorin kansallispuistossa ja viikko rannikolla siten että majapaikka oli Kotorissa ja tuo on ehdottomasti paras lomapaikka jossa olen Euroopassa ollut.