Kirjoittaja Aihe: Käyntikortit  (Luettu 41861 kertaa)

Tyro

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 154
    • Profiili
Vs: Käyntikortit
« Vastaus #15 : 20.05.10 - klo:00:59 »
Näillä ei minun mielestäni ole yhteyttä, käyntikortti on edelleen erittäin hyvin toimiva eikä tilalle ole tullut uusia muotoja. Videokasetit on korvattu ja korvaajakin on korvattu.

Nimenomaan. Toimivaa konseptia on turha ruveta muuttelemaan.

Hammastikku esimerkiksi on yhtä vanha konsepti kuin ihminen - sellaiset toista sataa tuhatta vuotta. Hyvin pelittää vieläkin.

finanssimies

  • Vieras
Vs: Käyntikortit
« Vastaus #16 : 20.05.10 - klo:07:54 »
Jos tilaatte käyntikortteja muistakaa samalla palauttaa videokasetteja

Näillä ei minun mielestäni ole yhteyttä, käyntikortti on edelleen erittäin hyvin toimiva eikä tilalle ole tullut uusia muotoja. Videokasetit on korvattu ja korvaajakin on korvattu.

Tällä sproily viittasi varmasti edellä mainittuun elokuvaan 'American Psycho'.

Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Vs: Käyntikortit
« Vastaus #17 : 20.05.10 - klo:10:12 »
Olen kuullut, että jotkut eivät laita kaikkia tietojansa korttiin vaan esimerkiksi kirjoittavat puhelinnumeron korttiin aina käsin saadakseen sen "henkilökohtaisuuden" tunteen.

Ja joillekin ei mielellään anna edes puhelinnumeroa!

Ja joillekin antaa mielellään väärän!

tuomas

  • Vieras
Vs: Käyntikortit
« Vastaus #18 : 20.05.10 - klo:10:20 »
Jos ihan hyödyllisyydestä puhutaan niin kätevin käyntikortti on sellainen, jossa on kuva. Se auttaa muistamaan kyseisen ihmisen myöhemmin.

sproily

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1944
  • Parantumaton retro-eksentrikko
    • Profiili
    • Flanööri-blogi
Vs: Käyntikortit
« Vastaus #19 : 20.05.10 - klo:10:23 »
Jos tilaatte käyntikortteja muistakaa samalla palauttaa videokasetteja

Näillä ei minun mielestäni ole yhteyttä, käyntikortti on edelleen erittäin hyvin toimiva eikä tilalle ole tullut uusia muotoja. Videokasetit on korvattu ja korvaajakin on korvattu.

Tällä sproily viittasi varmasti edellä mainittuun elokuvaan 'American Psycho'.

Tismalleen. Olisi pitänyt muistaa kirjoittaa parit ironiamarkkerit

Flanööri
Dress to impress yourself first. Then others, if you feel like it.

VT

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 257
    • Profiili
Vs: Käyntikortit
« Vastaus #20 : 20.05.10 - klo:10:38 »
Jatketaanpa muutamilla mietteillä aiheesta.

Tuo American Psycho -kohtaus näytti myös nuo korttikotelot, jotka näyttivät olevan pääosin mettallisia. Nahkaisiakin olen nähnyt. Itse käytän eräässä konferenssissa lahjaksi saamaani, ko. organisaation logolla varustettua metallista koteloa. Ensinnäkin siksi, etten omista muita koteloita. Toiseksi siksi, että ko. logo herättää yleensä pienen keskustelunpoikasen, mistä on sitten helppo jatkaa seurustelua. Toisaalta sen logon voi aivan hyvin pitää piilossa, jollei ko. asiaa halua esiin tuoda.

Yksinkertaisimmillaan henkilökohtainen käyntikortti voisi olla juuri sellainen, että siinä olisi vain nimi. Käsin kirjoitetut lisäykset tekisivät antotilanteesta henkilökohtaisemman. Toisaalta tällöin menetetään yksi kortin nykyfunktioista, yhteystietojen antaminen ilman muistiinpanoja.

Valokuvalliset kortit toki auttavat muistamaan antajansa. Itse olen kuitenkin ehdollistunut liittämään ne kiinteistönvälittäjiin ja autokauppiaisiin, samalla siten isoruutuisiin pikkutakkeihin ja viiksiin. (Tämä viimeinen siis ei ole ihan vakavaksi tarkoitettu lohkaisu).

PleaseDeleteMe

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2726
  • Delete me please
    • Profiili
Vs: Käyntikortit
« Vastaus #21 : 20.05.10 - klo:11:26 »
Käyntikorttihan voisi mieluummin olla URL, sillä jos puhelinnumerot sähköpostit jne. työnantajien vaihtumisien myötä vaihtuisivat, olisi webbiosoitteessa aina päivitetyt tiedot.

Etunimi Sukunimi
nimi.osoite.fi

Kortissahan voi optiona olla kuvakin. Nettiin kun pääsee jokaisella kännykälläkin nykyään niin ei voi vedota että ei kaikilla ole nettiä. Plus tuohon voisi sitten tarvittaessa, kuten jo muutkin mainitsivat, kirjoittaa vaikkapa sen puhelinnumeron jne. Tätä korttia ei tarvitsisi uusia monen vuoden välein = ekologisuutta ;). Onko täällä jo kimppatilausta tiedossa, itsekin voisi muutaman tuollaisen hommata JOS joskus tarvitsisi antaa :)

Barbarossa

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2613
  • Beta as fuck!
    • Profiili
Vs: Käyntikortit
« Vastaus #22 : 20.05.10 - klo:11:55 »
Itse mainasin laittaa vain nimen ja mailiosoitteen.
Täytyy olla joku tekosyy ostaa kunnon kynä.
There ain't no rest for the wicked...

PleaseDeleteMe

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2726
  • Delete me please
    • Profiili
Vs: Käyntikortit
« Vastaus #23 : 20.05.10 - klo:13:22 »
^ Oi! Loistava idea kynän hankintaan! :)

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Käyntikortit
« Vastaus #24 : 20.05.10 - klo:14:20 »
Ehkä elegantein ratkaisu olisi käyntikortti hienolla paperilla, jossa on nimi kohokirjaimilla ja sitten (limited edition) mustekynällä voi kirjoittaa siihen puhelinnumeron tai sähköpostiosoitteen.

Luonnollisesti metallinen käyntikorttikotelo, jossa ainoana tunnuksena omat nimikirjaimet tai suvun vaakuna.
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

Salama

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 937
    • Profiili
Vs: Käyntikortit
« Vastaus #25 : 20.05.10 - klo:15:36 »
Mistä noita suvun vaakunoita voi hankkia?

No, itsekin olen ajatellut tehdä tai teettää henkilökohtaisia käyntikortteja. Ammattikäyttöön kortteja on toki työnantajan puolesta ja ovat tarpeellisia, mutta niitähän on todella tympeä antaa yksityishenkilönä työn ulkopuolella...

Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Vs: Käyntikortit
« Vastaus #26 : 20.05.10 - klo:15:56 »
Mistä noita suvun vaakunoita voi hankkia?

Churchill kertoi että täältä

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Käyntikortit
« Vastaus #27 : 20.05.10 - klo:15:56 »
Mistä noita suvun vaakunoita voi hankkia?

Luonnollisesti paras tapa on syntyä aatelisperheeseen tai ns. porvarisvaakunaa jo vuosisatoja käyttäneeseen aatelittomaan perheeseen. Tämä on kuitenkin jälkikäteisesti hieman hankalaa niin Suomen heraldinen seura auttaa asiassa:
http://www.heraldica.fi/Etusivut/suomi.htm
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

pietro

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 87
    • Profiili
Vs: Käyntikortit
« Vastaus #28 : 20.05.10 - klo:17:36 »
Minulla oli pari työnantajaa sitten alumiiniset käyntikortit. Ne olivat siitä käteviä että ne hoitivat talvella myös jääskrapan virkaa.

Ko. firmassa oli muutenkin keskitytty enemmän ns. ulkomusiikillisiin seikkoihin kuin bisneksen tekoon ;-) Henkilöstö on nyttemmin kutistunut kahdeksastakymmenestä alle kymmeneen...

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Käyntikortit
« Vastaus #29 : 20.05.10 - klo:18:11 »
http://creativebits.org/cool_business_card_designs

Joukossa muutama ihan hauskakin idea.
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi