Kirjoittaja Aihe: Schoffa  (Luettu 85928 kertaa)

DandyAndy

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 845
    • Profiili
Schoffa
« : 29.12.08 - klo:09:42 »
Moi,

Löytyykö muita Schoffan mittatilauspaitojen käyttäjiä? Itse asioin paitoja tarvitessani lähes yksinomaan Schoffalla (satunnaisia Englannin ostoksia lukuunottamatta). Mielestäni paitojen laatu on kohtalainen. Miellyttäviä ja laadukkaitakin kankaita löytyy valikoimista, mutta ompelutyön laatu on vain tyydyttävällä tasolla: nappeja irtoilee, uudet paidat viimeistelemättömän oloisia (roikkuvia lankoja, yms.). Seikka joka itseäni paidoissa häiritsee eniten on, että paitoihin ei saa irtoluita kauluksiin. Olen kuitenkin olen kuitenkin ollut valmis uhraamaan laadun edullisten mittapaitojen alttarille (suurin osa paidoista irronnee 60-90 eurolla). Kerran kun pukee päälleen hyvin istuvan mittavaatteen on minun ainakin ollut vaikea palata bulkkipaitojen pariin ja ns. laatumerkkien mittatilausvaatteet ovat toistaiseksi tuntuneet hieman tyyriilltä kukkarolleni.

Otsikkoa muokattu, sillä keskustelu sivuaa myös Schoffan pukupalveluja.
-Ville
« Viimeksi muokattu: 01.07.10 - klo:23:45 kirjoittanut Ville »
Me, the 13th Duke of Wybourne? Here? In a student-nurses hall of residence? At three o'clock in the morning? With my reputation? Has no-one thought of the consequences? Oh well.

Thomas

  • Kisälli
  • Viestejä: 11
    • Profiili
    • http://www.sorites.fi
Re: Schoffan paidat
« Vastaus #1 : 29.12.08 - klo:16:28 »
Ostin tänään Schoffan alesta kaksi valmiskauluspaitaa (mukaan lähti myös pientä krääsää) ja molemmat näyttivät ainakin nopean pintapuolisen tarkastelun jälkeen olevan laatutuotteita (ei siis noita irtonaisia langanpäitä tms.). Paidat olivat muistaakseni -30%/-50%, joten kummallekaan ei tullut paljon hintaa.

Suosin itse kuitenkin edelleen TM Lewinin, Charles Tyrwhittin ja Turnbull & Asserin paitoja, jos tarkoitus on tosissaan ostaa laatua. Canalin paidat ovat olleet itselleni hyvin miellyttävä kokemus - ne ovat istuneet hyvin, valmistusmatsku on ollut miellyttävää ja oikeista paikoista oikeaan aikaan ostettuina kohtuullisen hintaisia.

Oikeastaan "käyttöpaitoina" voi käyttää melkein ihan mitä tahansa, jotka eivät purista tai roiku ihan oudosti päällä.
Stultum est timere quod vitare non potes.
  - Syrus

Viitanen

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 90
    • Profiili
Re: Schoffan paidat
« Vastaus #2 : 29.12.08 - klo:18:01 »
TM Lewinin sivuilla näyttää olevan paitoja 19 punnan kappalehintaan. Ilmeisesti ihan hyvä hintalaatusuhde? :D Myös muita hyviä tarjouksia http://http://www.tmlewin.co.uk/.
Taide on ainoa vakava asia maailmassa. Ja taiteilija on ainoa henkilö, joka ei ole koskaan vakavissaan - Oscar Wilde.

Thomas

  • Kisälli
  • Viestejä: 11
    • Profiili
    • http://www.sorites.fi
Re: Schoffan paidat
« Vastaus #3 : 29.12.08 - klo:20:59 »
Ei se oikeastaan tuon paremmaksi voi enää mennä. TM Lewin tekee erittäin hyvää jälkeä, matskut on hyvälaatuisia ja olen ainakin itse ollut äärimmäisen tyytyväinen palvelun laatuun (kaikki tapahtuu sähköpostitse nopeasti ja vaivattomasti). Tilauksen voi lisäksi maksaa suoraan, myös Visa Electronilla.

Toimituksesta vielä sen verran, että lähetykset toimitetaan lähtökohtaisesti kotiovelle. Omani sain Lappeenrantaan Matkahuollon välityksellä; ystävällinen kuriiri pirautti ja nimmari kuittiin, niin paketit olivat jo minulla.
Stultum est timere quod vitare non potes.
  - Syrus

DandyAndy

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 845
    • Profiili
Re: Schoffan paidat
« Vastaus #4 : 29.12.08 - klo:21:24 »
T.M. Lewiniä ja Harvie & Hudsonia minäkin käytän. Kieltämättä Lewinin paidat ovat laadukkaita (joskin jotkin materiaalit erittäin haastavia silittää). Minulla vain on ongelmia niiden kokojen kanssa. Lewinin paidat ovat varsin runsaita (Harvie & Hudsonit ehkä vielä reilumpia) ja vaikken ihan mikään kukkakeppi olekaan näyttävät ne aika säkeiltä päälläni.

Schoffan valmispaidat ovat ymmärtääkseni ihan eri kamaa kuin ne mittapaidat. Mittapaidat ommellaan Virossa ja nuo valmispaidat tulevat käsittääkseni jostain muualta.

T&A:han tutustuneet voisivat kertoa millainen mitoitus niissä on esim. Lewiniin verrattuna.
Me, the 13th Duke of Wybourne? Here? In a student-nurses hall of residence? At three o'clock in the morning? With my reputation? Has no-one thought of the consequences? Oh well.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Re: Schoffan paidat
« Vastaus #5 : 29.12.08 - klo:21:38 »
Lainaus käyttäjältä: "DandyAndy"
T&A:han tutustuneet voisivat kertoa millainen mitoitus niissä on esim. Lewiniin verrattuna.

T&A:n valmispaidoissa on melkoisen reilu mitoitus niin vatsan kuin hihojenkin kohdalla. Hartioissa ja kauluksissa mitat ovat kohdallaan myös hoikemmalle veijarille. T&A-paidan kavennus on ehdottomasti hintansa arvoista aina, Kallion korjausompelimossa omani saan 15 eurolla kuntoon.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

DandyAndy

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 845
    • Profiili
Re: Schoffan paidat
« Vastaus #6 : 30.12.08 - klo:08:54 »
Lainaus
Oikeastaan "käyttöpaitoina" voi käyttää melkein ihan mitä tahansa, jotka eivät purista tai roiku ihan oudosti päällä.

Jostain syystä mua kiusaa kulkea paidoissa joissa on vaikka hieman liian lyhyt hiha jos tiedän, että kotona kaapissa roikkuu juuri prikulleen sopivalla hihalla varustettu paita. : )
Arkikäytössäkin laadukkaat erinomaisesti istuvat vaatteet toimivat ainakin minulla hyvänä itsetunnon kohentajana ja siksi pyrin myös arkivaatteissa laadukkuuteen. Mistään egoboostista tässä ei ole kyse. Jos haluaisin koreilla käyttäisin mahdollisimman suurilla kalliin merkin logoilla varustettuja rättejä.

Lainaus
T&A:n valmispaidoissa on melkoisen reilu mitoitus niin vatsan kuin hihojenkin kohdalla. Hartioissa ja kauluksissa mitat ovat kohdallaan myös hoikemmalle veijarille. T&A-paidan kavennus on ehdottomasti hintansa arvoista aina, Kallion korjausompelimossa omani saan 15 eurolla kuntoon.

Tuota kavennusta voisi itsekin kokeilla. Oletko teettänyt paitoihin muita muutoksia?
Me, the 13th Duke of Wybourne? Here? In a student-nurses hall of residence? At three o'clock in the morning? With my reputation? Has no-one thought of the consequences? Oh well.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Re: Schoffan paidat
« Vastaus #7 : 30.12.08 - klo:22:10 »
Lainaus käyttäjältä: "DandyAndy"
Tuota kavennusta voisi itsekin kokeilla. Oletko teettänyt paitoihin muita muutoksia?

Olen tuolla Kalliossa käynyt joskus hihoja lyhennyttämässä kavennuksen ohella, enpä sen kummempia. Kaulukset ja kalvosimet saa toki vaihdettua räätälillä, mutta lysti on hyvin kallista.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

DandyAndy

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 845
    • Profiili
Re: Schoffan paidat
« Vastaus #8 : 30.12.08 - klo:22:20 »
Vedän muuten tuon aiemman kommenttini takaisin Schoffan kehnosta viimeistelystä. Kävin tänään pitkästä aikaa hakemassa uuden mittapaidan ja tällä kertaa en havainnut viimeistelyssä mitään moitittavaa.
Me, the 13th Duke of Wybourne? Here? In a student-nurses hall of residence? At three o'clock in the morning? With my reputation? Has no-one thought of the consequences? Oh well.

Thomas

  • Kisälli
  • Viestejä: 11
    • Profiili
    • http://www.sorites.fi
Re: Schoffan paidat
« Vastaus #9 : 30.12.08 - klo:23:30 »
Lainaus
Jostain syystä mua kiusaa kulkea paidoissa joissa on vaikka hieman liian lyhyt hiha jos tiedän, että kotona kaapissa roikkuu juuri prikulleen sopivalla hihalla varustettu paita. : )

Tätä en tietenkään tarkoittanut. :-D En esimerkiksi arkikäyttöön voisi kuvitellakaan hankkivani huonosti istuvaa ja epämukavaa kauluspaitaa (ts. valmiskauluspaidat eivät välttämättä tällaisia ole, vaikka hyvin usein tähän sortuvat) tai ylipäätään mitään vaatekappaletta, mutta mielestäni arkikäyttöönkään on aivan turhaa hankkia yhtä-kahta kallista ja laadukasta paitaa. Käyttöikä lyhenee kummasti, kun niitä koko ajan on pesemässä ja kuluttamassa. Itse pidän selkeästi laadukkaat paidat erillään arkikäyttöön tarkoitetusta geneerisestä vaatevalikoimasta.

Lainaus
Arkikäytössäkin laadukkaat erinomaisesti istuvat vaatteet toimivat ainakin minulla hyvänä itsetunnon kohentajana ja siksi pyrin myös arkivaatteissa laadukkuuteen. Mistään egoboostista tässä ei ole kyse. Jos haluaisin koreilla käyttäisin mahdollisimman suurilla kalliin merkin logoilla varustettuja rättejä.

Tämä on ihan totta. Useimmiten egoboostailun ja "laatu-uskonkin" väliltä löytyy jonkinlainen terve tasapaino; logohörhöily nyt on tietysti asia erikseen. Aiempi kommenttini olisi syytä ymmärtää ensisijaisesti hieman provosoivaksi keskustelunavaukseksi. :-)
Stultum est timere quod vitare non potes.
  - Syrus

atas

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 526
    • Profiili
Re: Schoffan paidat
« Vastaus #10 : 31.12.08 - klo:01:31 »
allekirjoittanut on ostanut itselleen yhden vakoisen mittatilauspaidan Schoffalta, toimitus tapahtui niin kuin oli sovittu ja paidassa ei ole moitteen sijaa. Ja pisteenä iin päälle: kauluksesta löytyvät paikat luille. Laatu on mielestäni korkeatasoista. Muuten ole tykästynyt T.M. Lewin paitoihin. Heiltä löytyy kaulusmallia ja erilaista kuisia joka lähteen. Ja pitkälle miehelle joissakin paidoissa mahdollisuus saada hiha 38 tuumaa pitkää on pelkkää plussaa. En ole huomannut että Lewinin paidat olisivat millään muotoa mallia säkki. Olen pitkä hoikka mies ja mielestäni paidat ovat joko semi fitted tai fitted. Charles Tyrwhitilla sen sijaan paidat tuppaavat olemaan tilavia ja kaulusmalleja tarjolla vähän. Itse olen enemmänkin cut away miehiä. Lewinillä on juuri alkamassa/alkanut ale joten kortti vinkumaan ja rahat sinne. Saatat tehdä hyviä löytöjä pikkirahalla. Toimitus tule kuriirilla minne haluat muutaman päivän sisällä tilauksesta. Helppoa kuin heinänteko. Olen tilannut Lewiniltä noin kymmenen paitaa ja lukuisten pesujen jälkeen materiaali on säilynyt muuttumatomama ja napit ovat paikoillaan. Suosittelen.

DandyAndy

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 845
    • Profiili
Re: Schoffan paidat
« Vastaus #11 : 31.12.08 - klo:09:12 »
Lainaus käyttäjältä: "Thomas"
mutta mielestäni arkikäyttöönkään on aivan turhaa hankkia yhtä-kahta kallista ja laadukasta paitaa

Tästä olemme kyllä samaa mieltä. Ainakin tuosta kalliista. : )



Lainaus käyttäjältä: "atas"
allekirjoittanut on ostanut itselleen yhden vakoisen mittatilauspaidan Schoffalta, toimitus tapahtui niin kuin oli sovittu ja paidassa ei ole moitteen sijaa. Ja pisteenä iin päälle: kauluksesta löytyvät paikat luille.

Toimitukset ovat pääsääntöisesti onnistuneet minullakin. Joskus on jotain myöhästelyjäkin ollut, mutta ei mitään merkittävää. Tuo luuasia on kyllä hieno juttu. Pyysitkö erikseen paitasi irtoluilla? Olen nimittäin joskus aiemmin asiaa tiedustellut ja minulle kerrottiin, että irtoluut eivät ole mahdolliset. Kaikissa minun paidoissani on kauluksen sisään ommeltu sellaiset lähinnä piirtoheitinkalvoa muistuttavat läystäkkeet, joiden hyöty on vähän kyseenalainen.

Lainaus käyttäjältä: "atas"
Charles Tyrwhitilla sen sijaan paidat tuppaavat olemaan tilavia ja kaulusmalleja tarjolla vähän.

Sorruin tällä kertaa Tyrwhittin paitoihin. Tyrwhitt on minulle uusi tuttavuus ja ajatelin kokeillla. Lewiniä on tosiaan tullut käytettyä jo jonkin aikaa. Punnan kurssi on muuten nyt aika edullinen paitaostoksia silmällä pitäen, koska punnan ja euron kurssi on lähes yksi yhteen.

Lainaus käyttäjältä: "atas"
Itse olen enemmänkin cut away miehiä.

Cutaway kauluksen ystävä olen minäkin. Ns. Prince of Walesia suosin kaikissa paidoissani mikäli se vain on mahdollista
Me, the 13th Duke of Wybourne? Here? In a student-nurses hall of residence? At three o'clock in the morning? With my reputation? Has no-one thought of the consequences? Oh well.

Thomas

  • Kisälli
  • Viestejä: 11
    • Profiili
    • http://www.sorites.fi
Re: Schoffan paidat
« Vastaus #12 : 01.01.09 - klo:13:06 »
Hyvä, että Tyrwhittin "heikot" puolet tulivat tässä esille; tarkoituksenani oli laittaa hieman suurempi tilaus menemään tällä viikolla, mutta onnekseni nyt päästiin CT:n paitojen pariin. Taidan tyytyä TM Lewiniin tälläkin kertaa.
Stultum est timere quod vitare non potes.
  - Syrus

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Re: Schoffan paidat
« Vastaus #13 : 01.01.09 - klo:16:34 »
Lainaus käyttäjältä: "Thomas"
Hyvä, että Tyrwhittin "heikot" puolet tulivat tässä esille; tarkoituksenani oli laittaa hieman suurempi tilaus menemään tällä viikolla, mutta onnekseni nyt päästiin CT:n paitojen pariin. Taidan tyytyä TM Lewiniin tälläkin kertaa.

Jep, kaulusmalleja on tasan kaksi ja mitoitukset ovat erittäin reilut. Alennusmyynneistä voi silti löytää erinomaisia löytöjä, erityisesti Loaken CT:lle valmistamien käsintehtyjen kenkien muodossa.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

DandyAndy

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 845
    • Profiili
Re: Schoffan paidat
« Vastaus #14 : 02.01.09 - klo:15:03 »
Lainaus käyttäjältä: "Ville"
Jep, kaulusmalleja on tasan kaksi ja mitoitukset ovat erittäin reilut.

Onkos teillä Tyrwhittin käyttäjillä kokemuksia tuosta CT:n slim fitistä? Kaulus ei ole cut away, mutta ainakin kokotaulukon mukaan mitat vaikuttavat melko inhimillisiltä.
Me, the 13th Duke of Wybourne? Here? In a student-nurses hall of residence? At three o'clock in the morning? With my reputation? Has no-one thought of the consequences? Oh well.