Kirjoittaja Aihe: Verkka- ja olohousut  (Luettu 13085 kertaa)

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Verkka- ja olohousut
« Vastaus #15 : 17.05.10 - klo:11:40 »
Itse asiassa ainoa nahkatakkityyppi jonka sulatan, ovat vanhat 50-luvun nahkarotsit alan harrastajilla. Ja miksei joku moottoripyörärotsi motoristin päällä ts. asiaan kuuluvassa yhteydessä.

Mokkanahkaiset takit ovatkin asia erikseen: semmoinen voi näyttääkin ihan hyvältä.

get your kicks on route six six six

Barbarossa

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2613
  • Beta as fuck!
    • Profiili
Vs: Verkka- ja olohousut
« Vastaus #16 : 17.05.10 - klo:11:47 »
Itse asiassa ainoa nahkatakkityyppi jonka sulatan, ovat vanhat 50-luvun nahkarotsit alan harrastajilla. Ja miksei joku moottoripyörärotsi motoristin päällä ts. asiaan kuuluvassa yhteydessä.
Nihkee äijä...
There ain't no rest for the wicked...

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Verkka- ja olohousut
« Vastaus #17 : 17.05.10 - klo:11:55 »
^Enkö! Nahkarotsien suhteen nihkeilen oikin mielelläni.
get your kicks on route six six six

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Verkka- ja olohousut
« Vastaus #18 : 17.05.10 - klo:12:04 »
Kahdeksankymmenluvulla eläminen on varmaankin jättänyt ikuisen vaikutuksen. Tässä esimerkkejä mielleyhtymistä, joita minulle tulee olo- ja urheiluasujen käytöstä ihmisten ilmoilla: verkkarit, erityisesti addun kolmiraitaiset; lasketteluvaatteet, mielellään neon/pastelliväriset; salihousut; ne bensalenkkarit; lumipestyt farkut; valtavan kokoiset vaatevalmistajan logot jne. En juuri sortunut moisiin, mutten myöskään pysty suhtautumaan niihin neutraalisti. Jos alkaa näyttää siltä, ettei kaupasta saa muunlaisia vaatteita, on ostolakko helppo päätös.
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

Barbarossa

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2613
  • Beta as fuck!
    • Profiili
Vs: Verkka- ja olohousut
« Vastaus #19 : 17.05.10 - klo:12:06 »
No...olen itse aikasten pitkälle samoilla linjoilla.
Tosin, yksi suosikkiasusteistani on nahkainen norfolkhenkinen oxblood safaritakki irtovuorella jostain 60-70 luvulta.
TOJilta tulossa ruosteenruskea mokkabomberi näinä päivinä.

On nahkatakkeja ja Nahkatakkeja.
There ain't no rest for the wicked...

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Verkka- ja olohousut
« Vastaus #20 : 21.05.10 - klo:11:42 »
Minusta verkkari- ja olohousut keskustelu sattuu aika hyvin tämän foorumin ytimeen.
Täällä kun on monipuolista keskustelua (miesten) vaatteista ja tyyleistä, joten tältä osin lähestytään ihan mielenkiintoista rajaa.

Tämä siksi, että onhan päivänselvää, että verkkarit eivät ole muodollista pukeutumista tai edes minkään vähemmän muodollisen koulukunnan (ivy, smart casual, saksalainen "rentous") mukaista, jolloin tiputaan sinne vapaa-aikakategoriaan, jossa on toki myös tietty koodisto. Tästäkin koodistosta tiputaan pois verkkareiden ja olohousujen kohdalla.

Itse olen aika pitkälti koulukuntaa "many thing goes" ja Chuck vaikuttaisi olevan asteen pidemmälle linjalla "anything goes ja jos joku tykkää niin oma on asiansa", mikä on toki ihan hyvä näkemys, mutta johtaa relativismiin ja siihen, että jos edes omaa näkemystä tyylikkyydestä ei pidetä ohjenuorana, vaan kaikki menee kunhan pukeutuja itse on tyytyväinen, niin koko tässähän lähtee pohja keskustelulta.

Minusta kun kaikkien kukkien ei pidä antaa kukkia, kaikki mielipiteet eivät ole yhtä perusteltuja ja siis yhtä arvokkaita ja on olemassa ihmisiä, joilla ei vaan ole tyylitajua. Jälkimmäiseen porukkaan kuulun kai itsekin... Sen vuoksi on pakko todeta, että nuo aloitusviestin kuvan olohousut ovat aika saakelin rumat ja ulkopuolella roikkuvat narut killuvat siihen malliin, että kokonaisuus ei suinkaan parane. Muut vaatekappaleet vielä toimivat, mutta housuilla viedään kyllä pohja kaikelta.
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Vs: Verkka- ja olohousut
« Vastaus #21 : 21.05.10 - klo:14:43 »
Jälkiviisaalta ihan hyvää pohdiskelua.
Tuohon "anything goes"-linjaan mainittakoon, että hyvin pitkälti on juuri näin. Kuitenkin painottuen niin, että katson, ettei minun tarvitsisi haukkua ketään sen perusteella, mitä hän on päällensä pukenut, saati suihkutella millään sumutteilla. (Teen kyllä ihmisistä hyvin pitkälle meneviä johtopäätöksiä vaatetuksen perusteella ja tietyllä tavalla pukeutuneiden ihmisten kanssa en halua edes olla tekemisissä / ne saattavat minua inhottaa). Saatan tottakai sanoa, melko suoraankin, jos joku ei näytä omaan silmääni hyvältä tai en sitä itse päälleni pukisi, mutta niinhän tekevät kaikki :)
Oma ohjenuorani pukeutumiseen on kuitenkin ensimmäisenä se oma silmä, kuten varmasti kaikilla. Ja minä näen, että esim verkkarit voivat näyttää itselläni (sekä jonkun muun päällä oikeissa paikoissa) hyvältä.
Tuokin on totta, mitä jälkiviisas mainitsi tuosta mahdollisesta relativismista. Minä pidän omaa näkemystäni tyylikkyydestä ja siitä, mikä näyttää hyvältä, ohjenuorana itselleni. Mutta samoin kuin en pidä niistä mummoista jotka steissillä tyrkyttävät omaa uskontoaan, koska minä tiedän mihin uskon ja se riittää minulle, katson ettei minulla ole tarvetta tyrkyttämällä tyrkyttää omaa "pukeutumista koskevaa uskontoani" muille, saati tuomita helvettiin niitä, jotka eivät usko samalla tavalla kuin minä.

Verkkarit jakavat varmasti tätä palstaa, toiset käyttävät vain urheillessa, jotkut eivät käytä koskaan. Mutta eipä tuo ole minulta pois, jos henkilön tyyli on täysin klassista, niin eihän sinne silloin ne verkkarit sopisikaan, joten ei niitä kannatakaan käyttää, ne eivät ole osa sen henkilön pukeutumista. Ja jos verkkarit on yhdistetty komboon, missä jalassa on esim mustat pukukengät ja kauluspaita, niin silloin on mielestäni menty metsään. Tuo linkittämäni italialaiskaveri taas toimii, koska hänestä mielestäni näkyy, että hän tietää tasan tarkkaan, mitä on pukenut päällensä ja miksi. Mies saattaa olla matkalla vaikkapa futismatsiin tai kauppaan, tuskin kuitenkaan "pisnispalaveriin".

Ja viimeisenä mainittakoon, että koska tämä on keskustelupalsta, niin keskustelu ja erilaiset näkemykset ovat erittäin suotavia. Ei oma tarkoitukseni ole se, ettei mitään saisi kritisoida ja "kaikkien kukkien pitää välttämättä antaa kukkia", mutta pitäisi silti ymmärtää, että on muitakin mielipiteitä ja näkemyksiä kuin se omansa.

Ja lopuksi palattakoon varsinaiseen aiheeseen ja mainittakoon, että ostin juuri muutama päivä sitten uudet verkkarit. Ralph Laurenin "sports / extreme"-mallistosta, kyllä nyt kelpaa taas mennä puntille :)
« Viimeksi muokattu: 21.05.10 - klo:15:57 kirjoittanut ChuckBass »

harmaa eminenssi

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 256
    • Profiili
Vs: Verkka- ja olohousut
« Vastaus #22 : 16.03.11 - klo:17:09 »
Kun luin tätä keskustelua, nauroin monta minuuttia putkeen. Että ensinnäkin ylipäänsä keskustellaan vakavasti aiheesta "verkka- ja olohousut". Ivymanin viittaus "80-luvun takatukkaisiin viiksiäijiin" viimeistään räjäytti pankin. Tunnen erään kolmikymppisen eksentrikon, joka harrastaa kasarityyliä - takatukkineen ja viiksineen kaikkineen. Sitä kautta olen minäkin oppinut tuon tyylilajin delikaatteja "hienouksia".

Minulla on yhdet ikivanhat R-Collectionin collegehousut, jotka laitan joskus kotioloissa päälle, kun verhot ovat tiiviisti kiinni eikä ole pelkoa, että toinen elävä olento saattaisi nähdä ne. Kuulunevat oloneuvoksen edustusvaatekaappiin risaisten verkkareiden ohella.

Aloitusviestin kuvassa on kyllä sopivasti sprezzaturaa. Enpä ole lenkkeillessä tullut ajatelleeksikaan, mitä kaikkea verkkareista voisi saada irti, Nauhanpäitä vain näkymään, vetskaria auki, ehkä pesulappua pilkistämään yli laidan...
Lainaus käyttäjältä: SloBo
Parimetrisellä miehellä päällään polvien alapuolella yltävä hyvin istuva tummanharmaa kolttu ja päässään mitä mahtavin todella paksusta huovasta tehty epätasaisen harmaa ja melko korkea trilby.
^ketjusta "Mitä tyylikästä tai kaunista näit tänään?"

PleaseDeleteMe

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2726
  • Delete me please
    • Profiili
Vs: Verkka- ja olohousut
« Vastaus #23 : 17.03.11 - klo:16:29 »
Kotiasuna on usein wanhat verkkarit joissa on maalinroiskeita + jotain tpaitoja. Lähikauppaan en kyllä kehtaa mennä noissa vaatteissa, autohallillekkin (n. 200-300m) hävettää kävellä autoa pesemään näissä kuteissa. En kyllä ala vaihtovaatteita tuon matkan takia harkitsemaankaan vaikka julkisesti verkkareissa ulkona en haluaisi itseäni nähtävän ;).

Miguel

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 687
    • Profiili
Vs: Verkka- ja olohousut
« Vastaus #24 : 17.03.11 - klo:18:07 »
Mokkanahkaiset takit ovatkin asia erikseen: semmoinen voi näyttääkin ihan hyvältä.

Sellaiset hapsulliset mokkanahkatakit?

bowtiepasta

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2071
  • champion, undefeated
    • Profiili
Vs: Verkka- ja olohousut
« Vastaus #25 : 18.03.11 - klo:01:01 »
Mokkanahkaiset takit ovatkin asia erikseen: semmoinen voi näyttääkin ihan hyvältä.
Sellaiset hapsulliset mokkanahkatakit?
Ivyman on tunnetusti jenkkityylien ystävä...

Suurinta kaikessa...Miehuudessa...On olla Jumalan rakastaja!

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Verkka- ja olohousut
« Vastaus #26 : 18.03.11 - klo:09:00 »
Heh, totta!

get your kicks on route six six six