Kirjoittaja Aihe: Hellepukeutuminen  (Luettu 48093 kertaa)

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9274
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Hellepukeutuminen
« Vastaus #45 : 08.06.10 - klo:21:20 »
Arska, senkin veijari.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

tsitsikov

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 89
    • Profiili
Vs: Hellepukeutuminen
« Vastaus #46 : 08.06.10 - klo:21:28 »
Vähän turhan dandy ratkaisu ehkä arkielämääni, mutta voisin harkita, jos tulen vaikkapa Keikarin miittiin joskus.

vicuna

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 76
    • Profiili
Vs: Hellepukeutuminen
« Vastaus #47 : 08.06.10 - klo:21:37 »
Vicuna, ja muut noiden H&M:n pellavavaatteiden, tai yleisesti vuorittoman vaalean pellavan käyttäjät: onko läpinäkyvyysongelmia? Housut olisivat funktionaalisesti aika kiva ratkaisu, mutta en ole varma näkyykö liikaa alta.
Ei ole minulla ollut, eikä ole rouvakaan huomauttanut.

Mukava puku on, mutta heti tuli vastaan H&M:n negatiiviset puolet. Housut lähtivät nimittäin purkautumaan sivusaumasta viikon käytön jälkeen. Kun menin valittamaan, ei kyseisen koon housuja ollut enää missään liikkeessä, eikä H&M:llä ole minkäänlaisia korjauspalveluja. Ainoa vaihtoehto oli vaihtaa housut kokoa suurempiin, kun sauma oli niin huonosti tehty, että korjaus olisi ollut turhan työläs itse tehdä.

Mutta plussan puolella ollaan yhä.

henkkaa

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 269
    • Profiili
Vs: Hellepukeutuminen
« Vastaus #48 : 09.06.10 - klo:11:26 »
Voin suositella Brooks Brothersin pellavahousujen tilaamista internetitse. Vyötärökoko on tarkka (ja onhan näissä levennysvaraa) ja housut ovat melko paksua irlantilaista pellavaa. Silti yllättävän ilmavat.

tsitsikov

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 89
    • Profiili
Vs: Hellepukeutuminen
« Vastaus #49 : 09.06.10 - klo:11:36 »
Vicuna, ja muut noiden H&M:n pellavavaatteiden, tai yleisesti vuorittoman vaalean pellavan käyttäjät: onko läpinäkyvyysongelmia? Housut olisivat funktionaalisesti aika kiva ratkaisu, mutta en ole varma näkyykö liikaa alta.
Ei ole minulla ollut, eikä ole rouvakaan huomauttanut.

Mukava puku on, mutta heti tuli vastaan H&M:n negatiiviset puolet. Housut lähtivät nimittäin purkautumaan sivusaumasta viikon käytön jälkeen. Kun menin valittamaan, ei kyseisen koon housuja ollut enää missään liikkeessä, eikä H&M:llä ole minkäänlaisia korjauspalveluja. Ainoa vaihtoehto oli vaihtaa housut kokoa suurempiin, kun sauma oli niin huonosti tehty, että korjaus olisi ollut turhan työläs itse tehdä.

Mutta plussan puolella ollaan yhä.

Kiitos kommentista - tosin en malttanut jäädä odottelemaan, vaan täällä istun nuo housut jalassa töissä. Ikävä kuulla, että laatu on noin huono. Saisivat nyt kestää tämän kesän, ja katsotaan sitten, onko löytynyt tarpeeksi käyttöä parempien ostamista oikeuttamaan. Minä en ottanut takkia vielä, mutta harkitsen vielä.
« Viimeksi muokattu: 09.06.10 - klo:11:38 kirjoittanut Arho »

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Vs: Hellepukeutuminen
« Vastaus #50 : 09.06.10 - klo:11:42 »
Eihän tuo H&M:n laatu mitään mieletöntä ole, mutta veikkaan, että siitäkin joukosta Vicunalle on sattunut maanantai-kappale ja hieman huonoa tuuria kaupan päälle. Itsekin olen parit lafkan housut kuluttanut puhki, mutta esim tuo yo-juhlissa päälläni ollut silkki/pellavasekoitteinen vaalea puku on kestänyt käyttöä oikein hyvin. Pikkuhuomiona vielä, että kun vein takin tosiaan pari päivää sitten vielä ompelijalle hihojen pieneen muokkaukseen, niin siellä vasta huomasin, että hihanapit ovat puvussa toimivat. Tämä meinasi aiheuttaa pientä ongelmaa ja jatkossa joutuukin sitten varmaan aina "vahingossa" jättämään tuon alimman napin auki, kun muuten saattaisi näyttää hieman hassulta... :)

Edit. Niin ja piti vielä vastaamani tuohon kysymykseen, että itse olen käyttänyt valkoisten pellavahousujen kera valkoisia boksereita, eikä ainakaan peilin kautta tai kenenkään huomauttamana ole mitään ongelmia ollut tuon läpinäkyvyyden kanssa.
« Viimeksi muokattu: 09.06.10 - klo:11:56 kirjoittanut ChuckBass »

Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Vs: Hellepukeutuminen
« Vastaus #51 : 09.06.10 - klo:12:21 »
Pikkuhuomiona vielä, että kun vein takin tosiaan pari päivää sitten vielä ompelijalle hihojen pieneen muokkaukseen, niin siellä vasta huomasin, että hihanapit ovat puvussa toimivat.

Amatööri... Kyllähän toimivat hihanapit erottaa viiden metrin päähän, samoin kuin auki ratkotut taskut.

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Vs: Hellepukeutuminen
« Vastaus #52 : 09.06.10 - klo:12:23 »
^ Heh, heh :)
« Viimeksi muokattu: 09.06.10 - klo:15:11 kirjoittanut ChuckBass »

tsitsikov

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 89
    • Profiili
Vs: Hellepukeutuminen
« Vastaus #53 : 09.06.10 - klo:16:06 »
Eihän tuo H&M:n laatu mitään mieletöntä ole, mutta veikkaan, että siitäkin joukosta Vicunalle on sattunut maanantai-kappale ja hieman huonoa tuuria kaupan päälle.

Edit. Niin ja piti vielä vastaamani tuohon kysymykseen, että itse olen käyttänyt valkoisten pellavahousujen kera valkoisia boksereita, eikä ainakaan peilin kautta tai kenenkään huomauttamana ole mitään ongelmia ollut tuon läpinäkyvyyden kanssa.

H&M:n laatu vastaa mielestäni ihan hyvin muita suomalaisten kauppojen hyllyiltä löytyviä merkkejä ainakin keskihintaisten kategoriaan saakka.

Ja boksereiden suhteen vaihtoehtoina on joko valkoinen, tai sitten voi matchata kenkien väriin.

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Hellepukeutuminen
« Vastaus #54 : 10.06.10 - klo:08:50 »
Ja boksereiden suhteen vaihtoehtoina on joko valkoinen, tai sitten voi matchata kenkien väriin.
Öh, tää oli varmaan vitsi? Ei kait kukaan matchaa housujen läpi kuultavia alushousuja kenkien väriin?

No varmaan parhaat alushousut tuollaisten alle on joko valkoiset tai ihonväriset. Muutkin vaaleat sävyt varmaan menee.
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Vs: Hellepukeutuminen
« Vastaus #55 : 10.06.10 - klo:09:28 »
Öh, tää oli varmaan vitsi? Ei kait kukaan matchaa housujen läpi kuultavia alushousuja kenkien väriin?

Tietenkin matchaa? Ja jos jalassa on broguet, niin alushousujen kuuluu olla reikäiset.

Vääpeli

  • Kisälli
  • Viestejä: 33
    • Profiili
Vs: Hellepukeutuminen
« Vastaus #56 : 10.06.10 - klo:09:51 »
Ja jos kengät on ruskeat, kalsareiden väri matchaa ihan luonnostaan.

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Hellepukeutuminen
« Vastaus #57 : 10.06.10 - klo:10:04 »
Tietenkin matchaa? Ja jos jalassa on broguet, niin alushousujen kuuluu olla reikäiset.

He hee, minun jokapäivänen look!
get your kicks on route six six six

tsitsikov

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 89
    • Profiili
Vs: Hellepukeutuminen
« Vastaus #58 : 10.06.10 - klo:10:58 »
Öh, joo, vitsi eikä edes kovin hyvä. Töissä oli tylsää.

Mutta naisilta (jotka joutuvat useammin ehkä tätä miettimään) olen kuullut, että ihonvärinen näkyy vielä vähemmän kuin valkoinen. Mutta ei valkoinenkaan pahasti paista.

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Hellepukeutuminen
« Vastaus #59 : 10.06.10 - klo:11:34 »
Mites norsukalsarit?
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.