Kirjoittaja Aihe: Vyöt  (Luettu 94972 kertaa)

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4716
    • Profiili
Vs: Vyöt
« Vastaus #180 : 18.12.15 - klo:15:39 »
^ Tuo on jo trollaamista.
Suositellaan täysraittiutta.

kiitaja

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 112
    • Profiili
Vs: Vyöt
« Vastaus #181 : 22.12.15 - klo:20:36 »
Tämä Equusin vyö oli alle viikon vanha, kun huomasin sen pilaantuneen. Ilmeisesti jotain roiskeita lentänyt siihen. (Ruokaa laittaessa??) Koetin pestä nahanpesuaineella, ei vaikutusta, koetin lankata samanvärisellä lankilla, ei vaikutusta. Vähän sapettaa, koska arvokas vyö.  (Vastaavia jälkiä on enemmänkin kuin kuvassa näkyvät.) Onko mitä tehtävissä?

tags nahkan hoito nahan hoito

Mulla on Equusilta kaksi vyötä, joista molemmissa samaa näköä. Vaaleammassa näkyy paremmin. Aluksi vähän häiritsi, mutta kun jälkiä kertyy enemmän niin vyö saa luonnetta. Fiilis on vähän sama kuin uusissa kengissä: ekat kolhut voi harmittaa ja erottuvat muuten moitteettomasta nahasta, mutta lopulta niistä muotoutuu patinaa.

Lh

  • Yleisvalvoja
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2583
    • Profiili
    • Alpa
Vs: Vyöt
« Vastaus #182 : 23.12.15 - klo:03:05 »
Tämä Equusin vyö oli alle viikon vanha, kun huomasin sen pilaantuneen. Ilmeisesti jotain roiskeita lentänyt siihen. (Ruokaa laittaessa??) Koetin pestä nahanpesuaineella, ei vaikutusta, koetin lankata samanvärisellä lankilla, ei vaikutusta. Vähän sapettaa, koska arvokas vyö.  (Vastaavia jälkiä on enemmänkin kuin kuvassa näkyvät.) Onko mitä tehtävissä?

tags nahkan hoito nahan hoito
Lähtisin liikkeelle hieromalla sitä Equusin leather feediä, jos sulla on + aikaa vaan. Jää patinan alle piiloon.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Vyöt
« Vastaus #183 : 23.12.15 - klo:11:55 »
..mistä tulikin mieleeni, että se Equusin myymä Sedgwickin valjasnahkamömmö on tehokkainta kokeilemaani kosteutusainetta. Useita voiteita kokeilin vintage-laukkuun, jonka hommasin tänä vuonna, ja vasta tuo aine penetroi kuivunutta nahkaa kuin alan ammattimies vastanäyttelijää. Riippuu tietysti nahkasta, miten se reagoi...mutta kyllä tuota tavaraa kannattaa ostaa, jos käyttöä arvelee tulevan.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4716
    • Profiili
Vs: Vyöt
« Vastaus #184 : 23.12.15 - klo:14:03 »
Minulla on noita Equusin Sedgwickin valjasnahasta tehtyjä vöitä ja ne ikääntyvät niin, että alkavat näyttää hevosen valjailta. Raskausarpia ja kosteuslänttejä syntyy. Se ei ole vika vaan ominaisuus, jota joku voi pitää vikana.
Suositellaan täysraittiutta.

Lh

  • Yleisvalvoja
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2583
    • Profiili
    • Alpa
Vs: Vyöt
« Vastaus #185 : 23.12.15 - klo:15:59 »
^Sattunut varmaan huonot nahkapalat. Itse olen palauttanut viimeisimmät vyöt, jotka olen tilannut lahjaksi. Osa on ollut jäätävän näköisiä jo viikon käytön jälkeen.

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4716
    • Profiili
Vs: Vyöt
« Vastaus #186 : 23.12.15 - klo:16:21 »
Vyöni ovat usean vuoden ajalta ja kyllä se tuntuu olevan enemmän tai vähemmän kuvaamallani tavalla kaikkien kohdalla. Muistan kyllä ne kauhukuvat muutamassa viikossa pilalle menneistä Equusin vöistä eikä minulla yksikään vyö sentään sen näköiseksi ole mennyt, joten niissä tapauksissa nahassa on varmaankin ollut vikaa. 
Suositellaan täysraittiutta.

_N_J_P_

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 313
    • Profiili
Vs: Vyöt
« Vastaus #187 : 24.12.15 - klo:23:25 »
^ Tuo on jo trollaamista.

Pöh. Oikeasti teknisesti paras vyö ikinä. Esteettiset arvot ovat asia sikseen. Omaan hieman kaappisaksalaiseen makuuni menettelee...

Suosittelen aidosti kokeilemaan, jos satasien hepovyöt alkavat kyllästyttää.

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4716
    • Profiili
Vs: Vyöt
« Vastaus #188 : 25.12.15 - klo:01:08 »
^ Voi olla hyvä vyö mutta ei vain tyylillisesti käy minulle.

Esitin ehkä vähän turhan kriittisen kuuloisesti arvioni noista Equusin vöistä. Olen omiini ihan tyytyväinen mutta se valjasnahka käyttäytyy toisin kuin moni muu nahka ja siitä joko pitää tai ei.
Suositellaan täysraittiutta.

JMK

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 289
    • Profiili
Vs: Vyöt
« Vastaus #189 : 27.12.15 - klo:21:01 »
Jos noista ylijäämävöistä tykkää niin tässä on aika hiton laadullista kamaa: tshekkiarmeijan kapea housuvyö. Poistin noita jo nelisen kappaletta joten viekää vaan loput :D.

https://www.supernova.fi/product/3313/tsekkiarmeijan-housuvyo-kaytetty

Tuolta puljusta kannattaa kattella myös sukkia. Muutamia melko eteviä ja neutraalin hiekanruskeita malleja varastossa edukkaaseen hintaan.
If I am occasionally a little overdressed, I make up for it by always being immensely overeducated.

Frank

  • Kisälli
  • Viestejä: 9
    • Profiili
Vs: Vyöt
« Vastaus #190 : 14.04.17 - klo:01:10 »
Tässä hieman kokemuksia omista pukuvöistäni. Leveimmistä farkkuvöistä saata joskus kirjoittaa erikseen. Vuonna 2007 ostin Fredalla sijaitsevast anahkakaupasta ruskean Giudi-merkkisen vyön, joka oli hinnaltaan noin 30 euroa. Hinta-laatusuhde siinä on ollut erinomainen, ja vyö on yhä erinomaisessa kunnossa, vaikka olen sitä toki välillä muistanut hoitaakin. Kokemuksesta innostuneena ostin pari vuotta myöhemmin samasta kaupasta samanlaisen vyön myös mustana, ja samaa tasoa sekin on ollut. Ainoa vika on ollut soljessa, joka oli jollain metallilla ”kullattu” niin että solki näytti kiiltävältä messingiltä. Messinkiä se ei kuitenkaan ollut, vaan tuo ”kultaus on haalistunut, joskin tasaisesti ja ensi silmäyksellä siitä on enää vaikea sanoa, onko se keltaista vai hopeista metallia. Kauniita ja hyväkuntoisen näköisiä molempien vöiden soljet toki yhä ovat, eikä moinen tasainen värin haalistuma käyttöä ole haitannut.

Ruskeana, tai oikeammin burgundyyn vivahtavana, minulla on myös Allen Edmondsin vyö, joka nahaltaan on vastaava kuin em. Giudit, mutta hinnaltaan yli 100 euron vyö. Siinä solki tosin on umpimessinkiä. AE:n vöitä voin siis myös suositella, mutta toki hinta niille on kova, joten hinta-laatusuhteeltaan Giudit vie kyllä voiton. Punertavaan vivahtavassa tan-sävyssä löytyy sitten Pierre Cardin -merkkinen vyö, joka niin ikään on ollut laadukas. Merkkiä tosin on siinä mielessä vaikea suositella, että kyseessä on muotitalo, joka tuskin vöitänsä itse valmistaa, vaan se on jonkin alihankkijan tuotantoa. Niinpä vöiden mallisto ja laatu varmasti vaihtelee. Oma vyöni on ostettu joskus 2009-2010 aikoihin, joten vastaavaa ei välttämättä ole enää saatavilla.

DeuceTrey

  • Kisälli
  • Viestejä: 2
    • Profiili
    • Pöydällä lautapeliblogi
Vs: Vyöt
« Vastaus #191 : 21.06.18 - klo:10:57 »
Mitäs mieltä tästä? Olen hieman heikkona Kickstartereihin ja nyt vyö olisi hakusessa, vaikuttaisi ihan laadukkaalta, mutta miltä näyttää kokeneempien silmään?

https://www.kickstarter.com/projects/1410511531/smart-belt-20-the-most-crowdfunded-accessory-in-hi/description
Pöydällä esittelee modernit lautapelit - strategiaa, taktiikkaa ja syvää temaattisuutta. Unohda Monopoli.

Valtsu

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 137
    • Profiili
Vs: Vyöt
« Vastaus #192 : 22.06.18 - klo:00:39 »
Mitäs mieltä tästä? Olen hieman heikkona Kickstartereihin ja nyt vyö olisi hakusessa, vaikuttaisi ihan laadukkaalta, mutta miltä näyttää kokeneempien silmään?

https://www.kickstarter.com/projects/1410511531/smart-belt-20-the-most-crowdfunded-accessory-in-hi/description

Nahkan laahdusta en nyt pysty sanomaan, mutta muutama valmistaja on käyttänyt samaa kiinnitysratkaisua vöissään, esimerkiksi Anson Belt, jonka muutama vyö omastakin kaapistani löytyy käyttämättömänä.

salaryman

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3734
    • Profiili
Vs: Vyöt
« Vastaus #193 : 22.06.18 - klo:19:24 »
En näe tuossa mitään lisäarvoa normaaliin räikkävyöhön nähden. https://www.ebay.co.uk/b/Ratchet-Belts-for-Men/2993/bn_75560270
"It's nice to be important but it's more important to be nice" John Cassis

DeuceTrey

  • Kisälli
  • Viestejä: 2
    • Profiili
    • Pöydällä lautapeliblogi
Vs: Vyöt
« Vastaus #194 : 25.06.18 - klo:14:20 »
Kiitos paljon! Jääkin bäkkäämättä, kyllä sitä pieni ihminen markkinavoimien isoille sanoille on hyvin altis.
Pöydällä esittelee modernit lautapelit - strategiaa, taktiikkaa ja syvää temaattisuutta. Unohda Monopoli.