Kirjoittaja Aihe: Sukat  (Luettu 134421 kertaa)

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9270
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Sukat
« Vastaus #270 : 09.02.16 - klo:15:03 »
ˆNiin takertuvat, jos housut ovat kovin tyköistuvat...tämä maailma ei vielä ole täydellinen.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4715
    • Profiili
Vs: Sukat
« Vastaus #271 : 09.02.16 - klo:15:16 »
Takertuivat minulla kyllä 22 cm leveät puvun housut. Täytyykin muuten kavennututtaa nuo housut.
Suositellaan täysraittiutta.

mbch

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 884
    • Profiili
Vs: Sukat
« Vastaus #272 : 09.02.16 - klo:16:35 »
Mä kävin hakee jokunen aika sitten Schoffalta kuudet sukat kolmellakympillä ja aikalailla just sopivan pitusia sukkia, ei tuu liikaa pohkeen päälle ja yläosa sopivan jämäkkä niin pysyy paikallaan. Voin kyllä suositella niitä.

_N_J_P_

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 313
    • Profiili
Vs: Sukat
« Vastaus #273 : 09.02.16 - klo:19:59 »
ˆNiin takertuvat, jos housut ovat kovin tyköistuvat...tämä maailma ei vielä ole täydellinen.

Tai jos pohkeet eivät ole tarpeeksi muodokkaat. Minulla pysyvät urheillessakin pitkät sukat ylhäällä. Eikä karhea tweed:kään pudottele sukkia. Ja muokkaan housuni aina sopivan kapoisiksi. En nyt ihan "skinny fit" mutta aikas "slim fit".

-Mars-

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 516
    • Profiili
Vs: Sukat
« Vastaus #274 : 09.02.16 - klo:23:03 »
Mä kävin hakee jokunen aika sitten Schoffalta kuudet sukat kolmellakympillä ja aikalailla just sopivan pitusia sukkia, ei tuu liikaa pohkeen päälle ja yläosa sopivan jämäkkä niin pysyy paikallaan. Voin kyllä suositella niitä.

Minulle ne ovat liian lyhyet ja materiaali on jotenkin turhan velttoa, niin että sukat valuvat. Ne myös haalistuvat pesussa helposti, eli kannattaa kääntä nurin, ainakin uutena.

Joskus taannoin ostin nipun Viccelin (tjsp, se turkkilainen nettikauppa, josta täälläkin on ollut debattia ja joita on toruttu jostain jota nyt en muista). Näissä pituus on parempi ja materiaali paljon jämäkämpää.

Mutta jokaisella on omat jalat.
--
-Mars-

lorenzzo

  • Kisälli
  • Viestejä: 10
    • Profiili
Sukan koko!
« Vastaus #275 : 10.02.16 - klo:09:01 »
Tietävätkö muut tällaista asiaa:

Olin Italiassa osatamassa eräästä pienestä putiikista sukkia. En oikein saanut kokonumeroista selvää. Siinä pähkäillessäni myyjä pyysi ojentamaan hänelle käteni nyrkkiin puristettuna. Ihmettelin, mutta tein niin. Ukka sitten kietaisi sukan varren nyrkkini ympästi. Koko, joka täsmällisimmin ulottui nyrkin ympäri oli kuulemma se oikea koko. Niin se muuten oli, sain laukkuuni parit hyvin istuvat sukat! Eli siis nyrkinympärysmitalle ja jalankoolla ilmeisesti on jokin yhteys.

Partasuti

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1963
    • Profiili
Vs: Sukat
« Vastaus #276 : 10.02.16 - klo:18:14 »
Ehkä olen ainoa, mutta en ihan ymmärtänyt miten sukan varsi tulee kiertää nyrkin ympärille.

lorenzzo

  • Kisälli
  • Viestejä: 10
    • Profiili
Vs: Sukat
« Vastaus #277 : 10.02.16 - klo:18:36 »
No perhana. Sukan lavastahan tietenkin on kysymys. Epäilemättä se varren ja koon välinen suhde olisi mystisempi.

Szanne

  • Kisälli
  • Viestejä: 33
    • Profiili
Vs: Sukat
« Vastaus #278 : 06.03.19 - klo:13:00 »
Nyt taas joudun nostelemaan ketjua, koska ajattelin tämän sopivan tänne. Minulla on suurena ongelmana, että jalat hikoavat todella herkästi ja haju on sen jälkeen todella kamala. Kengätkin lemuavat usein, mutta ne saa usein hyvällä hoidolla tuoksuttomaksi. Sain kuitenkin vinkin, että materiaalina bambu olisi sukkiin hyvä juuri hajuhaittojen ehkäisemiseksi. Kävin sitten ostamaan muutamat halvat bambusukat. Muutaman käyttökerran jälkeen ne vaikuttavat toimivalta ratkaisulta, mutten vielä menisi mitään lupaamaan. Voin raportoida myöhemmin, mikä on mielestäni tässä lopullinen tulos.

tuc

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1521
    • Profiili
    • Herrainpukimo
Vs: Sukat
« Vastaus #279 : 06.03.19 - klo:13:20 »
^ Vähän offtopiccia. Kenkiin pesiytynyt bakteerikasvusto voi olla syy tuoksuun. Suosittelen lämpimästi lepolestien käyttöä ja kenkien käyttöä vuoropäivinä, eli ei koskaan 2 päivää peräkkäin.

Itselläni on töissä aina loaferit jalassa kesät talvet, eli heti kun pääsen töihin, vaihdan sellaiset kengät, jotka voi ottaa vaivatta pois aina istuessa. Sukat eivät ole lemahtaneet kertaakaan moisen tavan opittuani.

Jalkojen raspihoito ja voiteet voivat myös auttaa tuoksuun. Jalkadeodorantit myös.

Toivottavasti bambusukat auttavat!
http://www.herrainpukimo.fi - Herrainpukimo, turkulainen vaatekauppa kaikille Suomen herrasmiehille.

Szanne

  • Kisälli
  • Viestejä: 33
    • Profiili
Vs: Sukat
« Vastaus #280 : 06.03.19 - klo:23:45 »
Itse uskon, ettei kohdallani kyse ole kengistä. Huollan hyvin kenkiäni ja hikoontumista ja sitä mukaa hajustumista tapahtuu jo tuoreissakin kengissä. Jos tuo kenkien poisotto olisi mahdollista, voisi se kyllä auttaa jonkin verran, mutta valitettavasti ei nyt ole mahdollista kokeilla sitä tällä hetkellä.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9270
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Sukat
« Vastaus #281 : 07.03.19 - klo:08:28 »
Apteekeista saa voimakkaita antip., jotka on suunniteltu jaloille. Talkkia voisi myös kokeilla.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Colt

  • Kisälli
  • Viestejä: 32
    • Profiili
Vs: Sukat
« Vastaus #282 : 22.11.19 - klo:23:07 »
Nyt taas joudun nostelemaan ketjua, koska ajattelin tämän sopivan tänne. Minulla on suurena ongelmana, että jalat hikoavat todella herkästi ja haju on sen jälkeen todella kamala. Kengätkin lemuavat usein, mutta ne saa usein hyvällä hoidolla tuoksuttomaksi. Sain kuitenkin vinkin, että materiaalina bambu olisi sukkiin hyvä juuri hajuhaittojen ehkäisemiseksi. Kävin sitten ostamaan muutamat halvat bambusukat. Muutaman käyttökerran jälkeen ne vaikuttavat toimivalta ratkaisulta, mutten vielä menisi mitään lupaamaan. Voin raportoida myöhemmin, mikä on mielestäni tässä lopullinen tulos.

Merinovilla on ratkaisu. Itse en enää juuri omista muita. Lyhyellä tuuletuksella haju on taas raikas ja verrattain kestävätkin ovat. Toimivat kesät talvet mutta värivaihtoehtoja on ainakin Suomessa lähinnä vain musta.

Szanne

  • Kisälli
  • Viestejä: 33
    • Profiili
Vs: Sukat
« Vastaus #283 : 27.03.20 - klo:19:52 »
Pitää palata asiaan ja kertoa, etteivät bambusukat todellaakaan olleet ratkaisuasiaan. Sen on huomannut, että luonnonmateriaalit kuitenkin yleensä tuntuvat parhailta jaloissa. Merinovillaa en ole vielä kokeillut sukissa. Kenkien hyvä huolto kuitenkin on ensisijaista, kuten täällä on aikaisemmin mainittu.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9270
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Sukat
« Vastaus #284 : 28.03.20 - klo:15:17 »
Bambu nukkaantuu rumaksi, vaikka tuntuukin uutena oikein hyvältä. Sellaiset 30% keinomateriaalia pidentää käyttöikää huomattavasti.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/