Keikari > Yhteiskunta
Suuri kielikeskustelu
ChuckBass:
Heh, itseäni ei ole koskaan häirinnyt tuon anglismien käyttö ja usein niitä tulee käytettyä itsekin. Kuten myös ihan "perus englanninkielen sanoja", koska ne vaan omaan korvaan kuulostaa paremmalta kuin joku väkisin väännetty suomennos, esim casual on casual, ei sitä tarvitse sen enempää väännellä suuntaan tai toiseen.
Ja jotenkin arvelen, ettei täällä kaikilta ihan älyttömästi heru ymmärrystä sellaiselle suomen / ruotsin (ja välillä myös suomen ja englannin) sekakäytölle (ainakin omat suomenruotsalaiset ja muutkin kaverini harrastavat hyvin usein) jota kuulee nykyään melko paljon ihan yleisestikin :)
Gaffer:
--- Lainaus käyttäjältä: Jami - 29.04.10 - klo:19:39 ---"Joudun perumaan tapaamisen, vaikka acceptoinkin hänen kalenteri requestin"
--- Lainaus päättyy ---
Ei animoituja 4chan-tyylisiä kuvakkeita foorumille, kiitos.
--- Lainaus käyttäjältä: ChuckBass - 29.04.10 - klo:20:08 ---Ja jotenkin arvelen, ettei täällä kaikilta ihan älyttömästi heru ymmärrystä sellaiselle suomen / ruotsin (ja välillä myös suomen ja englannin) sekakäytölle (ainakin omat suomenruotsalaiset ja muutkin kaverini harrastavat hyvin usein) jota kuulee nykyään melko paljon ihan yleisestikin :)
--- Lainaus päättyy ---
Suomenruotsalaisuuteenhan kuuluu ehdottomasti suomen sanojen sotkeminen puheeseen ja englanninkielisten idiomien ja fraasien ymppääminen mukaan. Se on jokseenkin raivostuttavaa mutta silti hilpeää.
Minulta ei heru ymmärrystä huonolle kielelle, mutta hyvä kielenkäyttäjä saa sotkea mukaan mitä ilmaisuja tahansa. Säännöt on osattava, jotta niitä voi rikkoa. Onneksi tämä ei kuitenkaan ole sellainen foorumi, jossa kielioppivirheistä huomauteltaisiin. Entisenä äidinkielenopettajana se on minulle punainen vaate.
Jälkiviisas:
--- Lainaus käyttäjältä: tuomas - 29.04.10 - klo:20:18 ---Suomenruotsalaisuuteenhan kuuluu ehdottomasti suomen sanojen sotkeminen puheeseen ja englanninkielisten idiomien ja fraasien ymppääminen mukaan. Se on jokseenkin raivostuttavaa mutta silti hilpeää.
--- Lainaus päättyy ---
Itse olen eniten järkyttynyt natiiviruotsalaisten tavasta käyttää todella paljon englanninkielisiä sanoja. Suomalaisten anglismit eivät ole mitään verrattuna siihen, miten keskivertoporvarisvensson koristelee puhettaan englanninkielisillä sanoilla ja jopa sanonnoilla.
Voisi lätkäistä tuollaisten käyttäjää kalalla päähän, wallah.
Jussi:
Avasin yhden edullisen (59,90€, H&M) bumfreezer-samettipikkutakin pieniä istuvuuskorjauksia varten. Liimamäärä on aika inhottava. Tämän johdosta jatkan inhottavuutta ja käytän melkoisen määrän liimakangasta minäkin.
Ei näitä kestämään ole tehty, ei. Mutta ei voine odottaakaan.
Sääli sinänsä. Itse vakosametti on hyvälaatuista ja kaunista, samoin kuin vuorimateriaalit. Väliin puskettu tavara vain iljettää.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta