Kirjoittaja Aihe: Valokuvaus ja kamerat  (Luettu 122606 kertaa)

Kulkuri

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 51
    • Profiili
Vs: Valokuvaus ja kamerat
« Vastaus #120 : 13.01.12 - klo:13:56 »
Tuollainen NG2475 minulla on, mutta se ei kyllä sovi yhteen vähänkään formaalimman vaatetuksen kanssa.

Jep, tämä on kyllä haaste, koska suurin osa ei-polyesteri-kameralaukuista on tehty istumaan 'Hero photojournalist'-imagoon: http://www.prime-junta.net/pont/How_to/hd_Lesson_3/_Shoot_the_Street.html

Tässä kuitenkin yksi tyylillinen vaihtoehto joka voisi toimia: http://www.onabags.com/store/shoulder-bags/the-brooklyn.html?color=black#black ja toiminee varmasti ilman topninkeja tavallisena salkkuna.

Bordeaux

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1744
    • Profiili
Vs: Valokuvaus ja kamerat
« Vastaus #121 : 13.01.12 - klo:14:06 »
^No tuo näyttää mielenkiintoiselta!

Schnitzel

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 422
    • Profiili
Vs: Valokuvaus ja kamerat
« Vastaus #122 : 13.01.12 - klo:15:19 »
Yksi vaihtoehto on ostaa/tehdä itse pelkät toppaukset ja juntata ne mieleisensä salkun/laukun sisään. Itse olen tätä harjoittanut jo vuosia hyvällä menestyksellä.

Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Vs: Valokuvaus ja kamerat
« Vastaus #123 : 13.01.12 - klo:21:35 »
^ Käytännösähän tuo onnistuu missä tahansa läpällisessä laukussa, mutta laukun paksuuden pitää vain olla normaalia suurempi.

Formaalein kameralaukku syntyy pilottilaukusta, mutta ilman olkahihnaa kantaminen on tuskaa:


vhild

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 730
    • Profiili
Vs: Valokuvaus ja kamerat
« Vastaus #124 : 14.05.12 - klo:23:14 »
No niin, tällainen julkistettiin viime viikolla:

http://en.leica-camera.com/photography/m_system/m_monochrom/

Hintaa tulee olemaan 6800€ mutta haluan sen. Itse asiassa se on edullinen. Mikäli en selviä syksyyn mennessä jolloin kamera tulee hyllyyn, joutunen myymään kellojani. Watch the Laatutori space.
"I, Sir, am an Englishman, and upon whatever ground I am standing, that ground by the Grace of God IS England."

Tapani

  • Kisälli
  • Viestejä: 43
    • Profiili
Vs: Valokuvaus ja kamerat
« Vastaus #125 : 15.05.12 - klo:09:02 »
Muuten ihan kiva, mutta kun sillä saa vaan mustavalkokuvia.

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Valokuvaus ja kamerat
« Vastaus #126 : 15.05.12 - klo:12:10 »
^^Tuollainen ei tuo Cartier-Bressonia askeltakaan lähemmäs omistajaansa

vhild

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 730
    • Profiili
Vs: Valokuvaus ja kamerat
« Vastaus #127 : 15.05.12 - klo:13:06 »
Tosikot. Tällä hankinnalla ei ole mitään tekemistä järjen kanssa (kuten ei oikeastaan millään muullakaan mistä tällä foorumilla puhutaan).
"I, Sir, am an Englishman, and upon whatever ground I am standing, that ground by the Grace of God IS England."

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4716
    • Profiili
Vs: Valokuvaus ja kamerat
« Vastaus #128 : 15.05.12 - klo:15:52 »
Onko kellään kokemuksia keskikoon filmikuvaamisesta? Mielelläni kuulisin. Mamiya 7II on alkanut kiinnostaa.
Suositellaan täysraittiutta.

vhild

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 730
    • Profiili
Vs: Valokuvaus ja kamerat
« Vastaus #129 : 15.05.12 - klo:18:38 »
Onko kellään kokemuksia keskikoon filmikuvaamisesta? Mielelläni kuulisin. Mamiya 7II on alkanut kiinnostaa.

Mamiyalla (C330) olen kuvannut, ja kyllä se aina on vaivan palkinnut. Varsinkin skannaaminen isosta negasta on nautinnollista.
"I, Sir, am an Englishman, and upon whatever ground I am standing, that ground by the Grace of God IS England."

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Valokuvaus ja kamerat
« Vastaus #130 : 16.05.12 - klo:10:12 »
^^^Ymmärtäisin vintage Leican ja filmille kuvaamisen ja paljon muutakin fiilistelyä mutta tuo on kuitenkin uusi ylihintainen elektrooninen aparaatti, kummallisesti rajoitettu sellainen vieläpä. Tästä näin: http://www.hs.fi/kulttuuri/Vanhasta+Leica-kamerasta+maksettiin+enn%C3%A4tyshinta/a1305563636995

Schnitzel

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 422
    • Profiili
Vs: Valokuvaus ja kamerat
« Vastaus #131 : 16.05.12 - klo:10:46 »
Onko kellään kokemuksia keskikoon filmikuvaamisesta? Mielelläni kuulisin.

Joo, Holgalla! Se vasta hauskaa onkin!

mairaksinen

  • Vieras
Vs: Valokuvaus ja kamerat
« Vastaus #132 : 24.09.12 - klo:10:50 »
Oma tavoitteeni on tosiaan saada kalusto edes auttavalle tasolle, ja ihan amatööripohjalta. Tällöin hinta määrittelee aika paljon ostamista, mutta jos pistän sen muutamankin satasen lisää, niin näille toivon saavani omalle osaamistasolleni sopivat vermeet. Sitten kun välillä tarvitsen huippukuvia, niin sitä varten ovat ammattilaiset joita käytän.

mairaksinen

  • Vieras
Vs: Valokuvaus ja kamerat
« Vastaus #133 : 24.09.12 - klo:11:12 »
Sorry, jos olen yksinkertainen, mutta mitä objektiivia suosittelent lähikuvaukseen Canon 1100D -kameralle?

Valokuvauskurssi on seuraava askel, kunhan tästä poika vähän kasvaa ja mahdollistaa yhdessä vaimon kanssa kotoa irtautumisen muutamaksi tunniksi.

Bordeaux

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1744
    • Profiili
Vs: Valokuvaus ja kamerat
« Vastaus #134 : 24.09.12 - klo:11:21 »
Maira, sinulla on siis kittilinssi, eli jokin 18-55mm rungon mukana tullut? Osaatko määritellä, mikä siinä on vikana / mihin et ole siinä tyytyväinen (olisi helpompi antaa suosituksia)? Tarkennusetäisyys on ilmeiseti yksi seikka.