Kirjoittaja Aihe: Salkut ja laukut  (Luettu 526709 kertaa)

uuno

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 260
    • Profiili
Vs: Salkut ja laukut
« Vastaus #855 : 31.10.15 - klo:21:28 »
En tiedä mikä on kylteri mutta Filson on kyllä suositeltava hankinta. Laatua loppuelämäksesi.

Hassua.  Minulle taas tuli tuosta kuvasta mieleen, että ei ole ihan huippulaatua, vaikka selvästi markettikamaa paremman näköinen :)

Soljet eivät vakuuta, eikä remmin kiinnitykseen käytetyt lukot.  Ommel on aika pitkätikkistä.  Minua epäilyttää tuollainen irtohihnatyyppinen kahva ja kantoremmi; tukeva kudottu on vakuuttavampi.

Wolf

  • Yleisvalvoja
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2005
    • Profiili
Vs: Salkut ja laukut
« Vastaus #856 : 31.10.15 - klo:21:30 »
Laukkuja aika laajalti omistaneena tyytyväisyys on tähän asti ollut kyllä 100% ja materiaali ja ompeleet tuntuvat erittäin vahvoilta.

watchet

  • Kisälli
  • Viestejä: 31
    • Profiili
Vs: Salkut ja laukut
« Vastaus #857 : 31.10.15 - klo:21:43 »
IRL Filsonin metallikilkkeet ovat kyllä erittäin vaikuttavia, remmitkin reilusti overengineered, vaativat pitkän sisäänajon ja reilusti voitelua mutta kestävät sitten käyttäjäänsä kauemmin - “Might as Well Have the Best” .

Wolf

  • Yleisvalvoja
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2005
    • Profiili
Vs: Salkut ja laukut
« Vastaus #858 : 31.10.15 - klo:21:52 »
Jep, kyllä tuolla vaikka kiviä kuorman kuljettaa.

JVP

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 65
    • Profiili
Vs: Salkut ja laukut
« Vastaus #859 : 01.11.15 - klo:14:09 »
Kiitokset kaikille näinkin nopeasti vastanneille. Massaan sulautuminen laukun osalta ei juurikaan haittaa. Tarvitsen laadukkaan ja hyvännäköisen laukun ensisijaisesti opiskelukäyttöön. Joku tuossa jo mainitsikin, että pukujen kanssa nämä mainitut ovat jo liian rentoja. Itse pidän pukua aniharvoin, joten tämä ei haittaa. Miten jonkun irtotakkisetit kanssa? Mielestäni kelpaisi ihan hyvin vielä, mutta mun näkemykset on kyllä vähän rajoittuneita.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9274
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Salkut ja laukut
« Vastaus #860 : 01.11.15 - klo:18:17 »
Filsonia löytyy minulta myös. Kanvaasi on vahvaa kamaa ja lokeroja löytyy erinomaisesti joka tarpeeseen, hinta-laadu -diili hyvä, värejä riittävästi, säilyttää muotonsa myös tyhjänä, mutta tehtaan käyttämä valjasnahka ei ole kovin kummoista. Pahasti se on rypistynyt, vaikka laukussani ei ole ollut mitään 10kg kuormia tähän mennessä.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

uuno

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 260
    • Profiili
Vs: Salkut ja laukut
« Vastaus #861 : 01.11.15 - klo:20:35 »

Kuten jossain säikeessä mainitsinkin, tykkään Billinghameista.  Vahva canvas-kangas, vedenpitävä, tukeva rakenne.  Minulla on kolme, joista vanhimpaan olen vaihtanut olkapehmusteen.  Näiden laukkujen ainoa ongelma on se, että ne ovat niin mukavia kantaa, että tulee pakattua liikaa tavaraa sisään ja loppupäivästä kaduttaa, kun selkää särkee.  Omani olen tilannut Englannista, mutta nykyäänhän niitä löytyy Suomestakin, ainakin Rajalalta.  Suuressa osassa laukkuja on kiinteästi kiinni suojapehmusteet, mutta Hadley (Pro) laukuista ne lähtevät irti yhtenä pakettina.  Ovat kameroiden ja muiden vempeleiden kuljetukseen lähinnä suunnitellut, mutta käytän niitä kaikkeen mahdolliseen jumppavarusteista lähtien.

Lisäbonuksena on hauska bongata näitä englantilaisista TV-ohjelmista.  Ainakin Midsomerin murhista ja Monty Donin puutarhaohjelmasarjasta on ollut, mutta on varmasti jossain muuallakin.

Se, sopiiko kangaslaukku puvun kanssa, riippuu varmaan siitä, mitä vaikutelmaa hakee.  Jos hakee leppoisan maalaissedän tweed-tyyliä, en näe mitään estettä käyttää näitä.  Sen sijaan jos haluaa näyttää nuorelta pörssihailta, joka on valmis huijaamaan vanhusten säästöt erikoisiin johdannaispaketteihin, voisi ehkä harkita jotain muuta laukkua.

Tosiasia kuitenkin on, että vain me köyhät käytämme laukkuja.  Rikkaat eivät niitä tarvitse.

CoccoBill

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 614
    • Profiili
Vs: Salkut ja laukut
« Vastaus #862 : 03.11.15 - klo:18:29 »
Hyvältä vaikuttaa Filson Briefcase Computer Bag ensituntumalta, jämäkkää materiaalia ja riittävästi pikku taskuja ja lokeroita.

Mutta, miksi helvetissä nuo olkaremmin kiinnikkeet ovat noin alhaalla? Jos nappaat laukun matkaan olkaremmistä kiinni pitäen ja vetoketju on auki, kassi kippaa ympäri ja kamat ovat lattialla. :/

Blöös söös söös

  • Kisälli
  • Viestejä: 39
    • Profiili
Vs: Salkut ja laukut
« Vastaus #863 : 04.11.15 - klo:17:46 »
Itse olen myös tuota Filsonin computer bagia katsellut.
Onko käyttökokemuksia 15" retina MacBookPron kanssa? Sujahtaako mulavasti?

Wolf

  • Yleisvalvoja
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2005
    • Profiili
Vs: Salkut ja laukut
« Vastaus #864 : 11.11.15 - klo:09:22 »
Filsonilta tullut kokonaan aukeava Small Pullman laukku:

Made to fit under the seat of a Pullman railroad car, this bag meets standard airline carry-on size requirements. It features a roomy compartment that opens fully and lies flat for easy packing. Adjustable interior cotton elastic straps hold everything in place. Best of all, it's made with our signature Rugged Twill, for abrasion-resistant durability.




Blöös söös söös

  • Kisälli
  • Viestejä: 39
    • Profiili
Vs: Salkut ja laukut
« Vastaus #865 : 19.11.15 - klo:13:00 »
Hyvältä vaikuttaa Filson Briefcase Computer Bag ensituntumalta, jämäkkää materiaalia ja riittävästi pikku taskuja ja lokeroita.

Mutta, miksi helvetissä nuo olkaremmin kiinnikkeet ovat noin alhaalla? Jos nappaat laukun matkaan olkaremmistä kiinni pitäen ja vetoketju on auki, kassi kippaa ympäri ja kamat ovat lattialla. :/
Kävin hiplailemassa kaupassa ja totesin ihan saman homman; läppäri sisään ja kun nostat laukun ylös, on parasta olla se nappi kiinni tai voi olla että läppäri lentää kaaressa lattialle.

Lisäksi vähän mietityttää nuo avoimet sivutaskut – näyttävät jotenkin kovin epäkäytännöllisiltä ja siltä alkavat lörpöttää ja kun kangas vähän pehmenee.

Eli vähän epäilyttää, mahtaako olla niin toimiva. Toisaalta en ole vielä löytänyt toimivampaa vastaavilla omilla spekseillä: laadukkaat ja kestävät matskut kangasta tai nahkaa, kiva ja toimiva design sekä tilaa 15,4" läppärille. Alle 500e.

Wolf

  • Yleisvalvoja
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2005
    • Profiili
Vs: Salkut ja laukut
« Vastaus #866 : 19.11.15 - klo:13:48 »
Oletko tätä testannut?


Blöös söös söös

  • Kisälli
  • Viestejä: 39
    • Profiili
Vs: Salkut ja laukut
« Vastaus #867 : 19.11.15 - klo:19:59 »
Jaa tuota Pullmania?

Wolf

  • Yleisvalvoja
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2005
    • Profiili

Blöös söös söös

  • Kisälli
  • Viestejä: 39
    • Profiili
Vs: Salkut ja laukut
« Vastaus #869 : 19.11.15 - klo:21:30 »
Originalia kokeilin myös. Siinä on kiinnitykset ylempänä eli toimii siinä mielessä paremmin. Se on toisaalta tilavuudeltaan pienempi - mulla kulkee mukana useasti sen verran paljon romua että tuo computer briefcasekin on vähän alakanttiin.

Pitää miettiä... Filsonin muotokieli on varsin toimivaa mutta ne detaljit, ne detaljit.