Kiitos kommenteista! Olen Mikken kanssa ehdottoman samaa mieltä vähintään yhdestä asiasta - tätä nimenomaista matolaatikkoa voisi tonkia vaikka kuinka kauan :).
Tumia on suositeltu muistakin lähteistä, ja myönnän että laadussa, yksityiskohdissa ja toimivuudessa se lienee omaa luokkaansa. Valitettavasti en ole itse synteettisten materiaalien ylin ystävä (ulkonäkö sikseen, mielestäni ne eivät ikäänny kauniisti - onko muuten Tumin pitkäaikaisilla omistajilla tästä mielipiteitä?), joten Tumin mallisto on vähän rajoitettu. Kaiken lisäksi enemmän estetiikkaa kuin funktionaalisuutta tai anonymiteettiä arvostava lady ilmoitti Tumin olkalaukku/salkkukokoelman nähtyään, että "tuollaisia et kyllä ainakaan osta." Vaikeaa on elämä!
Taitaa käydä niin, etten selviä yhdellä laukulla. Ostanen lähitulevaisuudessa isohkon, olkahihnalla varustetun nahkalaukun omaan smart casualiini jotakuinkin sopivaksi "go-anywhere"-laukuksi ja pikkurepun korvaajaksi, jonka antimiin tukeutuen kerätään data; uskollinen, klassinen nahkasalkku loksahtakoon jatkossakin auki asiakkaan luona. Täytynee käydä ainakin NippaNapassa keskustelemassa aiheesta hieman enemmän, raportoin sikäli kun aihetta on. Tuleeko herroilla mieleen muita nahkaspesialisteja Suomessa tai ulkomailla?
Peli(can)-laukkuihin täytyy palata jahka kentälle mennään laskuvarjolla :). Voin kyllä aikaisemmasta kokemuksesta lämpimästi suositella, mikäli tosiaankin tarvitsee pomminkestävän laukun jonka voi huoletta vaikka potkia kuorma-auton lavalta (tai, tiettävästi, lentävästä lentokoneesta) alas, tai muuten on neuroottinen instrumenttiensä suhteen.
Ville: Gladstone on kyllä äärimmäisen hieno laukku. Todella pitkän tähtäimen toivelistani saattoi kasvaa juuri.
Vielä lopuksi keskustelunherätteeksi, käyttääkö kukaan attaseasalkkuja? Olen ollut huomaavinani, että niitä ei enää tule vastaan siinä määrin kuin joskus aikaisemmin.