Kirjoittaja Aihe: Mittatilauspaidat  (Luettu 111825 kertaa)

-Mars-

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 517
    • Profiili
Vs: Mittatilauspaidat
« Vastaus #225 : 15.10.17 - klo:18:49 »
Entäpä jos ottaisit Synnin Pesässä sen verran aikaa, että saat yhden paidan just eikä millilleen Saumasta, Schoffasta...? Tilailu olisi varmaan helpompaa sen jälkeen.
--
-Mars-

Oliver Twist

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 73
    • Profiili
Vs: Mittatilauspaidat
« Vastaus #226 : 22.10.17 - klo:19:03 »
Oon lukenut kolme paternosteria ja kaksi avemariaa iltaisin neljän kuukauden ajan, joten kohta ehkä sitä kohta uskaltaisi viivähtää tunnin tai pari siellä. Pitää varata vielä manaajan kanssa Skype-palaveri käynnin jälkeen.

paddington

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 777
    • Profiili
Vs: Mittatilauspaidat
« Vastaus #227 : 17.12.17 - klo:17:57 »
Miten noita paitakankaiden painoja pitäisi tulkita? Joku sanoi, että 6oz on raskas paitakangas. Onko tähän mitään nyrkkisääntöjä? Hankalaa ilman mallipaloja.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Mittatilauspaidat
« Vastaus #228 : 17.12.17 - klo:19:36 »
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Specs

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 101
    • Profiili
Vs: Mittatilauspaidat
« Vastaus #229 : 08.03.18 - klo:16:35 »
Tilasin Proper Clothilta paidan toisesta paidasta kopioimalla ja mittoja vähän säätämällä ja tuli ihan mukiinmenevä. Kangas oli japanilaista luonnonindigolla värjättyä denimiä jota ei löytynyt muualta. Komeasti on kulunut mutta on aika ohutta denimiksi omasta mielestäni. Kernaasti ottaisin samantyyppisen tukevammasta kankaasta. Ja leveämpi tie gap saisi olla, sitä kun ei voi säätää. Itselleni bonusta on myös että hoitavat tullihommat.

Yhden paidan teetätin Saumassa. Kokemus ei mennyt nappiin. Ensimmäisellä kerralla tekivät niin tiukan että ahdisti. Tekivät uudestaan, mutta yhä oli tiukkaa kyynärpään kohdalla mutta annoin jo olla. Miinusta myös tukahduttavista liimatuista kauluksista ja kalvosimista. Kangas oli huippua, mutta luultavimmin jää vähälle käytölle.

Olen tajunnut että taidan olla telttapaitojen kannattaja. Olen jopa harkinnut Mercer & Sonin vai mikä se oli se amerikkalainen perinteinen nappikauluspaita, kun niiltä ilmeiseti saa vyötäröstä kevennettua mallia. Hihoissa pitää olla niin paljon väljää että ne voi kääriä vaikka hauiksen ympärille. Ja paita muutenkin niin mukava että sitä ei tee mieli ottaa pois heti kun tilaisuus tulee, ja siinä tulee voida vaikka päiväunet nukkua. Kankaasta nämä kehuvat että kymmenen vuoden käytön päästä paita alkaa olla sopivan pehmeä (eli Luxiren Brembanan tyyppistä pahvikangasta). Pidän tällaisesta mentaliteetista.

Onko kellään kokemuksia em. valmistajalta? 

CAGR

  • Kisälli
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Vs: Mittatilauspaidat
« Vastaus #230 : 16.09.18 - klo:12:50 »
Ohessa omia kokemuksiani mittatilauskauluspaitojen teettämisestä muutamasta nettiputiikista. Kokemusta on useiden vuosien varrella kertynyt reilusta parista kymmenestä paidasta sekä vaatturin luona paikan päällä teetettynä että itse mitat ottamalla ja netistä tilaamalla.

Modern Tailor

Useampi paita tullut kyseisestä putiikista tilattua mitat aiemmista MTM-kauluspaidoista kopioimalla.

Kangasvalikoimaa kyseisellä putiikilla riittää enemmän kuin tarpeeksi, ompelujälkikin on omissa paidoissani ollut kohtuullista ja paidat ovat hinnaltaan suhteellisen edullisia. Lisäksi toimitukset ovat olleet suhteellisen nopeita (1-1.5kk) eikä suurempia virheitä ole mittojen kanssa tapahtunut.

Kankaiden laadusta ja paitojen leikkauksesta löytyy omalta osaltani suurimmat moitteet. Koen itse paidan mallit hyvin ”kulmikkaaksi” erityisesti olkapäiden kohdalta, mikä ei itseäni ole miellyttänyt. Toisekseen paitojen materiaalit ovat kaikissa tilaamissani paidoissa olleet sangen epämukavia ja kutistuneet pesussa varsinkin hihoista ja helmasta melko paljon. Tämä siis siitä huolimatta, että ostamani paidat ovat vaihdelleet hintaluokaltaan kohtuuhintaisista aina kaikista kalleimpiin kankaisiin.

Shirtonomy

Shirtonomy on itselle tuoreempi kokemus ja netistäkin löytyi huomattavasti vähemmän arvosteluja/kokemuksia kyseistä putiikista. Kyseessä on siis ruotsalainen pulju, joka on kohtuuhintainen paitojen pyöriessä suurin piirtein samassa hintaluokassa kuin Modern tailorin keskitasoa paremmat/kalliimmat paidat. Paitoja saa tilattua joko nettikaupasta kuten itse tein tai käymällä liikkeessä Tukholmassa.

Kangasvalikoiman puolesta Shirtonomy on suppeampi kuin esim. Modern Tailorilla, mutta ainakin itselleni ko. valikoimasta löytyy useampikin mieluisa kangas. Kankaat pääosin ilmeisesti Italiasta ja Englannista ja ainakin omat paitani ovat kankaan laadun sekä ompeluiden perusteella olleet erittäin hyviä. Tykkään myös kyseisen lafkan leikkauksesta, mikä ei ole yhtä kulmikas kuin MT:n vastaava. Plussaa saa myös lafkan pohjoismaalaisuus sekä ompelujen teettäminen Portugalissa MT:n Kiinan sijaan.

Suurimman moitteen antaisin puljulle Post Nordin käyttämisestä paidan toimituksessa: valittavissa ei ole muuta vaihtoehtoa kuin kotiinkuljetus/toimitus työpaikalle ja kommunikointi toimitusajasta on oman kokemuksen perusteella ollut välillä melko sekavaa.
« Viimeksi muokattu: 17.09.18 - klo:18:50 kirjoittanut CAGR »

Ripe70

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 53
    • Profiili
Vs: Mittatilauspaidat
« Vastaus #231 : 16.09.18 - klo:13:22 »
Eikös tuossa lopussa ole kuitenkin ns. affiliate-linkki?

Venemies

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 208
    • Profiili
Vs: Mittatilauspaidat
« Vastaus #232 : 21.10.18 - klo:16:53 »
Minulla on paras paita ehkä Ferestä heidän omasta MTM-mallistostaan. Pitää huomioida omat hieman muuttuvat mitat ja noin yleisesti itse olen saanut samoilla mitoilla tilattuina hieman toisistaan poikkeavia malleja, eli ei näistä niin tiedä. Netistä en ole tilannut.

uuno

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 260
    • Profiili
Vs: Mittatilauspaidat
« Vastaus #233 : 21.10.18 - klo:19:57 »
hei,

mulla ei ole kokemusta netin mittavalmistajista.  Näistä seuraavista on.  Puhtaasti henkilökohtainen mielipide/kokemus:

Halvin:
- BQ räätälistudio.  En jaksa suositella

Keskihinta
- Herrainpukimo 1kpl
- Schoffa useampi.  Näistä melko samanhintaisista paidoista mielestäni Schoffan tuotteet ovat olleet hieman parempia kuin HP:n.  Kangas parempi, jälki huolitellumpi.  Näitä minulla on käyttöpaitoina.

Kalleimman ryhmän paidat mitä minulla on:
- Stenströms. 
- Jousipaita (nämä ovat parhaita paitoja, joita minulla on ollut.  Sääli, että valmistus Lahdessa lopetettiin).
- Sauma
Stenströmsiä ja Saumaa en jaksa pistää järjestykseen.  En osaa sanoa, onko hintaero tuohon satasen halvempaan settiin oikein perusteltu (paitsi noiden Jousipaitojen osalta :)
 
edit: lisäsin sanan "hieman"
« Viimeksi muokattu: 22.10.18 - klo:11:10 kirjoittanut uuno »

Specs

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 101
    • Profiili
Vs: Mittatilauspaidat
« Vastaus #234 : 07.12.19 - klo:09:41 »
Tietääkö kukaan onko kellään MTM valmistajalla off-white tai kermanvalkoista oxfordia valikoimissa? Harvinaisia näyttävät olevan. Michael Spencerillä ameriikassa näkyy olevan, mutta jos sais hypisteltäväksi ensin niin aina parempi.

Luulisi että niitä olisi enemmän, kun se mielestäni toimii monella paremmin kuin kirkkaan valkoinen, joka voi tehdä kantajastaankin kelmeän. Itsellä ainakin. 

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Mittatilauspaidat
« Vastaus #235 : 07.12.19 - klo:10:32 »
Ainakin Cainessa tuolla Helsingissä on nyt satoja paitakankaita valikoimassa, luulisi kermaa myös löytyvän. Muistaakseni heillä mittapaidat alkaen joku 120 euroa, Kiinasta.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Visa.k

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 81
    • Profiili
Vs: Mittatilauspaidat
« Vastaus #236 : 07.12.19 - klo:14:04 »
Shirtonomylla on 5%-kashmirisena sekä hieman kellertävämpänä ihan puuvillaoxfordina:

https://shirtonomy.se/skjortor/tyg/cream-cashmere/
https://shirtonomy.se/skjortor/tyg/vanilla-oxford/

Specs

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 101
    • Profiili
Vs: Mittatilauspaidat
« Vastaus #237 : 07.12.19 - klo:16:07 »
Hei, kiitos linkeistä ja vihjeistä! Hienoa, pitääpä tarkastella. Onkohan tuolla Shirtonomyn paidalla liimatuetut kaulukset? En löytänyt infoa siitä...Cainessa pitää ehdottomasti piipahtaa uudelleen paremmalla ajalla. Onko kellään tietoa niiden paitojen laadusta?

Visa.k

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 81
    • Profiili
Vs: Mittatilauspaidat
« Vastaus #238 : 07.12.19 - klo:16:10 »
Liimatuesta en ole varma, mutta kauluksen rullaus omassa nappikauluksessa on ihan priimaluokkaa – yhtä hyvää kuin esim. Herrainpukimolla ja Proper Clothilla. Todella hyvä kauluksen muoto noin muutenkin.

Veikkaisin myös, että Herrainpukimolla saattaisi löytyä tuollainen kermanvärinen jostain pakasta – kannattaa kysäistä Tuukalta!

Specs

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 101
    • Profiili
Vs: Mittatilauspaidat
« Vastaus #239 : 07.12.19 - klo:16:17 »
Ahaa, hyvä tietää. Kuvista ei aina saa selvää. Vaikuttaa hyvältä. Onko paitasi sitä rennompaa vai business-nappikaulusta? Näkyy olevan kahta tyyliä. En tykkää kauluksessa niskassa olevasta napista joten se business-vaihtoehto olisi oma valintani.