Kirjoittaja Aihe: Mittatilauspaidat  (Luettu 111858 kertaa)

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Mittatilauspaidat
« Vastaus #210 : 30.12.15 - klo:16:20 »
Aikoinaan kokeilin noin 10 mittapaitasivustoa suurta odysseiaa varten. Luxire oli paras, mutta heillä tuli liian monta virhettä yksityiskohtien kanssa, enkä enää tilaa heiltä. Cottonwork oli kakkonen, mutta heidän liimaton kauluksensa on surkean pehmeä, ja dollarin kurssin myötä ovat myös hintavia nykyisin. Juuri nyt odottelen tilausta Properclothista, jonka verkkokauppa on selkein ja kattavin kokeilemistani, mutta paidat eivät ole vielä saapuneet. Jos sinulla on kiire, eiköhän tuo Herrainpukimo ole tällä hetkellä paras valinta. En kyllä ole kokeillut heitä vielä, mutta kuvien perusteella hommat hoituvat ja valikoima on mukavan suuri.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Mittatilauspaidat
« Vastaus #211 : 01.01.16 - klo:00:30 »
Eikö Luxire antanut sulle bannit liian kun avauduit paskasta laadusta SF:lla? Mites Chukka Bossin tilaus Propellikankaanlta - siitähän on varmaan vuoden verran...

Laitahan Chökka kokemuksia!
« Viimeksi muokattu: 01.01.16 - klo:00:32 kirjoittanut konda »

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Mittatilauspaidat
« Vastaus #212 : 01.01.16 - klo:01:23 »
Kyllä, valitin Luxirelle ensin mailitse monista mokista. Kun eivät kommentoineet niitä kummemmin, kirjoitin myös Styleforumille asiasta - ja sitten sain mustaa listaa. Olisin halunnut auttaa heitä kehittämään surkeaa laadunvalvontaansa, mutta ei sitten.

Dresslikea-blogissa on jo juttua noista Chuckin paidoista.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

hapro

  • Kisälli
  • Viestejä: 25
    • Profiili
Vs: Mittatilauspaidat
« Vastaus #213 : 01.01.16 - klo:11:04 »
Suosittelen Herrainpukimoa, niin saat varmasti istuvan paidan. Ainakin minulle he tekivät jopa kokonaan uuden paidan ilmaiseksi, koska ensimmäinen ei hyvästä yrityksestä huolimatta istunut kunnolla. Omat mitat ovat ilmeisen hankalat, joten netistä tilaamani kokeilut jää käyttämättä. Luxiren ja Modern Tailorin asiakaspalvelut ehdottivat että ostaisin heiltä uuden paidan uusilla mitoilla, kun ensimmäinen ei istunut sinne päinkään. Vaikka mitat on täysin samat kuin HP:n paidassa, ilmeisesti leikkauksissa on suuria eroja, ja istuvuus on täysin eri planeetalta.

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Vs: Mittatilauspaidat
« Vastaus #214 : 01.01.16 - klo:16:38 »
Eikö Luxire antanut sulle bannit liian kun avauduit paskasta laadusta SF:lla? Mites Chukka Bossin tilaus Propellikankaanlta - siitähän on varmaan vuoden verran...

Laitahan Chökka kokemuksia!

Kokemuksia voi lukea esim tuolta Proper Cloth - smart online mtm-shirts

Pari viikkoa sitten tuli viimeisin paita Proper Clothilta ja nyt noita on hyllyssä yhteensä 4. Eipä ole valittamista, lafkalta löytyy itselle mieluiset kaulusmallit, hyvät kankaat ja työn jäljessä ei ole mitään moitittavaa.

Positiivista tosiaan moneen muuhun paikkaan verrattuna on tuo, että jos ei ole ensimmäiseen paitaa tyytyväinen, niin sen voi lähettää heille, ilmoittaa tarvittavat muutokset ja he tekevät sen uudestaan. Ei siis ole välttämätöntä tilata sitä ensimmäistä paitaa jostain huonosta / halvasta kankaasta. Toki postikulujen suuruisen riskin siinä ottaa.

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Mittatilauspaidat
« Vastaus #215 : 01.01.16 - klo:17:27 »
Voiko heille lähettää jo valmiiksi istuvan paidan, josta apinoivat mitat?

Edit: vastaan itse itselleni kyllä.
« Viimeksi muokattu: 01.01.16 - klo:17:37 kirjoittanut konda »

Oliver Twist

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 73
    • Profiili
Vs: Mittatilauspaidat
« Vastaus #216 : 10.04.16 - klo:12:37 »
Minkähänlaiset mahdollisuudet on saada sopiva paita käyttäen internetissä majaa pitäviä mittatilauspaitavalmistajia ja syöttämällä kehon mitat ohjeiden mukaan?

Olen katsastellut Luxiren, Proper clothin ja Modern tailorin sekä tämän ketjun alussa esiin nostetun Hemdwerkin nettisivuja ja kaikki tarjoavat mahdollisuutta tilata paita itse mitattujen kehon mittojen mukaan. Valmiista paidasta otettujen mittojen mukaan osumatarkkuus olisi varmasti parempi, mutta kun sitä ensimmäistäkään hyvin istuvaa paitaa ei ole.

CoccoBill

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 614
    • Profiili
Vs: Mittatilauspaidat
« Vastaus #217 : 10.04.16 - klo:13:14 »
^Kannattaisi ehkä investoida yhteen mittapaitaan ('pukimo tms.) ja käyttää sitä jatkossa mallina.

Suavo

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 701
    • Profiili
Vs: Mittatilauspaidat
« Vastaus #218 : 10.04.16 - klo:13:59 »
^ Näin itse tein ja toimi ainakin Luxiren kanssa
Larppaus sallittu

_N_J_P_

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 313
    • Profiili
Vs: Mittatilauspaidat
« Vastaus #219 : 10.04.16 - klo:15:53 »
Tailor Store:lla kannattaa aloittaa. Laatu ei päätä huimaa, mutta heillä on istuvuus-takuu. Ja käyttöliittymässä on hyvät ohjeet mittojen ottamiseen.

Siis jos paita ei istu, otat kuvat ja he säätävät mittoja kohdalleen. Kunnes saat istuvan paidan. Ja ei siis mitään lisämaksuja. Pätee siis käsittääkseni vain ensimmäiseen tilaukseen, jos moka ei johdu heistä…

Sitten voit käyttää jotain laadukkaampaa ja kalliimpaa palvelua :)

Oliver Twist

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 73
    • Profiili
Vs: Mittatilauspaidat
« Vastaus #220 : 13.10.17 - klo:22:55 »
^Palataanpa aiheeseen pitkästä aikaa. Kun ei ole ollut pakottavaa tarvetta mitään hankkia, en ole kiirettäkään pitänyt.

Olen nyt kolmannella kierroksella tilaa, sovita, valita -kierrossa yrittäessäni hankkia Tailorstorelta itse otettujen kehomittojen mukaan tehtyjä paitoja ja housuja. Takuu ja asiakaspalvelu on toiminut hyvin, mutta valitettavasti se ei noista vaatteista ole tehnyt yhtään sen sopivampia. Uskoisin, että heillä on joku peruskaava/-malli, jota sitten asiakkaan antamien mittojen mukaan viilataan piirun verran suuntaan tai toiseen.

Yleensä minulla on ongelmana, että housuissa on liian kapeat lahkeet suhteessa vyötäröön, eikä TS sitä ongelmaa osaa korjata. Toisissa chinoissa oli sopiva vyötärö, mutta lahkeet kuin juoksutrikoissa. Korjauksena tähän kolmansissa housuissa lahkeet olivat sopivat, mutta vyötärö taas venytetty ainakin viisi senttiä liian isoksi, vaikka nimenomaan täsmensin, että jo edellisessä kappaleessa se vyötärö oli kaikkein istuvin...

Paidan suhteen olen melko varma, ettei sieltä saa koskaan sellaista paitaa, joka pärjäisi edes joskus omiin häihini hankkimalle Pukumiehen räkkipaidalle, jota on vähän korjailtu liikkeessä. Hartioissa ja yläselässä on _aivan_ liian vähän tilaa, eikä se ole korjautunut kolmannellakaan yrittämällä edes sinnepäinkään. Näyttää hyvältä, kun seisoo suorana ja kädet sivuilla, mutta käytännössä kaikki liike on vaikeaa. Helpot perusmitat, kuten kaulus, kalvosimet, helman pituus jne. ovat ok, mutta se mikä lisäarvo tuotteen mittatilauspaita osassa "mittatilaus" on, puuttuu.


Leba

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 219
    • Profiili
Vs: Mittatilauspaidat
« Vastaus #221 : 14.10.17 - klo:00:32 »
Siirry tilaamaan Luxirelta. Paitoihin voin suositella myös Shirtonomya, kangasvalikoima toki Luxirella paljon laajempi.

-Mars-

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 517
    • Profiili
Vs: Mittatilauspaidat
« Vastaus #222 : 14.10.17 - klo:20:48 »
Tai hankkia IRL kivijalkakauppiaalta?
--
-Mars-

Oliver Twist

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 73
    • Profiili
Vs: Mittatilauspaidat
« Vastaus #223 : 14.10.17 - klo:22:29 »
^Joo siis varmasti Herrainpukimo, Sauma tai muut ovat parempia lähtöruutuja kuin TS tai muutkaan itse otettujen mittojen mukaan teetetyt.

Asustelen hieman syrjemmässä ja tuossa vuosi sitten kyselin onnistumismahdollisuuksia, jos itse ottaisi mittoja. Turussa ja PK-seudullakaan ei ole tullut käytyä siten, että olisi ollut aikaa ottautua asioimaan alan liikkeissä. Kirjoittelin tuon ylläolevan ikään kuin arvioksi kokemastani palvelusta ja tuotteesta.

Valtsu

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 137
    • Profiili
Vs: Mittatilauspaidat
« Vastaus #224 : 15.10.17 - klo:12:20 »
Yhden paidan olen Tailorstoresta tilannut, enkä kyllä voi oikein suositella. Asiakaspalvelu on kyllä hyvää, mutta muuten onkinnsitten parannettavaa. Ensimmäisessä testipaidassa hihat olivat valtavat pussit, joten muokkasivat paidan mitoitusta ja lähettivät uuden. Tässä toisessa mallissa oli sitten kavennettu hartioita reilusti, jolloin hihat eivät olleet enää pussit, mutta jäivät taas sitten liian lyhyeksi sekä kiristää juurikin selästä ja olkapäistä.