Kirjoittaja Aihe: Silmälasit  (Luettu 105821 kertaa)

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4716
    • Profiili
Vs: Silmälasit
« Vastaus #180 : 04.11.14 - klo:14:14 »
Kyseessä oli juuri herra Pallasvesa, jolta ostin titaanilasini. Hänellä käsittääkseni on kokemusta sarvesta ja vaikka mistä vuosikymmenten ajalta. Ei hän niitä mitenkään varsinaisesti haukkunut ja ehkä siinä yhteydessä vertailukohtana oli lähinnä tuo titaani, jonka korroosiota ajatellen pitäisi kai olla suunnilleen ikuista. Asia tuli puheeksi, kun itse varta vasten kysyin hänen mielipidettään sarvesta sankamateriaalina, ja hän oli kyllä tietoinen siitä, että minä arvostan kovasti laseissa pitkäikäisyyttä.
Suositellaan täysraittiutta.

af Granskär

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 141
    • Profiili
Vs: Silmälasit
« Vastaus #181 : 04.11.14 - klo:14:24 »
Juu no eihän titaania vastaan vertailussa paljon mieltä ole. Sarvi oli vaan sivuheitto joka liittyi noihin puupokiin joita on täällä muutama kerta esitelty.
"There's three things in this world that you need: Respect for all kinds of life, a nice bowel movement on a regular basis, and a navy blazer."

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4716
    • Profiili
Vs: Silmälasit
« Vastaus #182 : 04.11.14 - klo:14:32 »
Kaipa ne puukehyksetkin jollakin tärpätillä on käsitelty kestävämmiksi. Puu, nahka, sarvi ja muut eloperäiset tuotteet kun tahtovat joutua aika koville ihoa vasten ollessaan: jatkuva kosteus, hankaus, tali jne.
Suositellaan täysraittiutta.

Qurdis

  • Kisälli
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Vs: Silmälasit
« Vastaus #183 : 05.11.14 - klo:07:16 »
Olen täällä foorumilla kyllä seikkaillut pidempään ja surffaillut, pahoitteluni että tämä vaikutti mainostamiselta. Silmälasit ovat vain ainoa johon minulla on jotain järkevää sanottavaa. Lupaan ettei tämä enää toistu. Rakkautta ja kauniita asuja kaikille.

Partasuti

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1963
    • Profiili
Vs: Silmälasit
« Vastaus #184 : 22.08.15 - klo:17:07 »
Onko täällä muita, jotka etenevät bifocal swag -asenteella? Kävin uusimassa silmälasini ja optikko oli sitä mieltä, että erillinen lukuosa olisi jo tarpeen. Ajattelin ensin yksitehoja, mutta lukeminen niillä tuotti hieman hankaluuksia, joten päädyin monitehoihin. Eihän näissä aitoa lukuosaa ole, vaan linssin alaosaan on tehty viuhkamainen alue, jossa miinusta on hieman vähemmän ja se helpottaa lähelle näkemistä.

Olen käyttänyt näitä joitakin päiviä ja nyt alkaa olla vahvat vibat, että monitehot eivät ole juttuni. Näillä näkee kauas hyvin ja myös lähelle, jos vaatimus lukualueesta ei ole kovin suuri. Mutta näiden välillä onkin jo vaikeuksia, niinkuin vaikka tietokoneen käytössä. Tuijotan tietokoneen näyttöä kymmenen tuntia päivässä ja tässä työskentelyssä monitehot näyttävät huonoimman puolensa. Terävän näkemisen alue on aika kapea, joten päätä joutuu kääntämään jos haluaa nähdä näytön keskilinjasta sivulle. Ja se on käynyt rasittavaksi.

Luulen että palaan takaisin yksitehoihin ja vaikka kahden lasien taktiikkaan. Yhdet joilla näkee kauaksi ja toiset joilla lukeminen onnistuu. Tai jos pärjäisi vielä yksillä.

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Silmälasit
« Vastaus #185 : 22.08.15 - klo:18:16 »
Osta päätekäyttöön omat lasit. Moniteho on kova sana yleiskäytössä.
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

villevh

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 100
    • Profiili
Vs: Silmälasit
« Vastaus #186 : 22.08.15 - klo:21:48 »
lukulasit kuuluukin olla erilliset, ja semmoiset nenänkärjellä pidettävät miniskooppisen kokoiset.

Wolf

  • Yleisvalvoja
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2005
    • Profiili
Vs: Silmälasit
« Vastaus #187 : 22.08.15 - klo:23:42 »
Eikö laser korjaa ongelman?

flashman

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 146
    • Profiili
Vs: Silmälasit
« Vastaus #188 : 23.08.15 - klo:21:20 »
^Ei korjaa laser ikänäköä.

Kaksiteholaseihin tottuminen on hyvin yksilöllistä; osalla voi mennä viikkoja tai kuukausiakin, toisilla kuluu tunteja. Riippuu pitkälti miinuksen ja hajataiton määrästä sekä korjattavasta plussasta. Itse nöyrryin kesällä ja oma tottuminen vei lähinnä tunteja (maltilliset -1,75 ja -3,0 ;  korjaus +1,25). Jotkut kaverit puolestaan kompuroivat pullonpohjineen vielä 8 viikonkin jälkeen.

Partasuti

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1963
    • Profiili
Vs: Silmälasit
« Vastaus #189 : 24.08.15 - klo:20:17 »
Eri vahvuuksiin tottui nopeasti, mutta minulla se suurin ongelma liittyi näkökentän suppeuteen. Tietokonekäytössä on rasittavaa kääntää päätä koko ajan nähdäkseen eri osiin ruutua.

Käyn vaihdattamassa näihin yksiteholinssit ja jospa niillä pärjättäisiin sitten taas vähän aikaa. Hankin ehkä myöhemmin tehokkaammat lasit kauaksi näkemiseen.

Richard Mutt

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2025
    • Profiili
Vs: Silmälasit
« Vastaus #190 : 02.10.15 - klo:21:46 »
Elämäni ensimmäiset lasit pitäisi nyt hankkia, enkä tiedä aiheesta mitään. Osa saatavillaolevista tuotemerkeistä tuttuja vaate- ja aurinkolasipuolelta, mutta nämä eivät sano mitään, eli onko porukalla tietoa näistä merkeistä:

5Th Avenue
Fleye
Heritage
In Style

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Silmälasit
« Vastaus #191 : 03.10.15 - klo:11:38 »
ˆNoista ei tietoa, mutta Francois Pintonin mallisto on kätevä tarkistaa, jos etsit klassisia kehyksiä. Et pety.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Richard Mutt

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2025
    • Profiili
Vs: Silmälasit
« Vastaus #192 : 05.10.15 - klo:12:49 »
Osaako Ville tai joku muu sanoa, mistä Helsingin kivijalkaliikkeestä löytyisi Francois Pintonia? Ainakaan ensimmäisiä lasejani en nimittäin ala mistään netistä summanmutikassa tilaamaan.

Ja lisäksi vastaan itse itselleni, jos tästä olisi jollekulle muullekin hyötyä:

Ainakin In Style ja Heritage ovat Instrun omia, alihankkijalla teetettyjä merkkejä. Näistä Heritage on tehty Italiassa (myyjät eivät osanneet sanoa suoraan kenen toimesta, mutta sanoivat, että sekin voidaan kyllä selvittää) ja on ilmeisesti Instrun oma ns. premium-merkki. Heritagen versio P3/panto mallista oli mittasuhteiltaan yllättävän hyvä omalla naamalla.

jukolauta

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 95
    • Profiili
Vs: Silmälasit
« Vastaus #193 : 05.10.15 - klo:13:57 »
^Aleksin optiikalla Kämp galleriassa on Pintonia mutta ainakin muutama viikko sitten vain muutama malli, eikä lainkaan noita P3:ia.

Itse tuli juuri hankittua ensimmäiset lasit ja päädyin Oliver Peoplesin Gregory Peck malliin. Muitakin hyviä klassisia malleja heiltä löytyi. Nykyään tämäkin tosin jättiläismäisen Luxottican omistuksessa.

Optiikkahuoneessa Fredalla on hyvä valikoima, myös hyvän näköisiä vintagekehyksiä. Sanomatalon Helsingin katseesta löytyy OP:n lisäksi Barton Perreiraa.
 

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Silmälasit
« Vastaus #194 : 05.10.15 - klo:15:10 »
Minä repäisin omani netistä, sillä löysin yhdestä kaupasta kehysten mitat ja vertasin niitä vanhaan malliin. Toki tilaaminen Euroopan sisällä on helppoa, kun palautus onnistuu nopsasti eikä tullimaksua tule.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/