Kirjoittaja Aihe: Viskit  (Luettu 400559 kertaa)

RexMundi

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 314
    • Profiili
Vs: Viskit
« Vastaus #435 : 27.01.14 - klo:09:18 »
Lagavulinen PX on mennyt sitten ihan ohi jo vuosien ajan, taas opin uutta. Olen varmaan liikkunut väärissä Tax Free-putiikeissa ja muutenkin väärissä piireissä, kun ei ole tullut koko aikana vastaan. Osasyynsä lienee silläkin, että oma Islay -innostus on tasaisesti laantunut viimeiset 7-5 vuotta ja tuolta suunnalta ostoslistalla onkin pääosin ollut vain jo vakiintuneet suosikit.

CoccoBill

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 614
    • Profiili
Vs: Viskit
« Vastaus #436 : 27.01.14 - klo:11:50 »
^Kyseessä Distiller's Edition -sarjan pullotteet.

Jumbo

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 87
    • Profiili
Vs: Viskit
« Vastaus #437 : 27.01.14 - klo:21:04 »
Maistelin laivalla noita QA:ta ja PX:ää. PX oli tosi hyvää, mielestäni reippaasti parempaa kuin edellinen. Viski muistutti jotenkin speysidemäistä, jossa oli kuitenkin laphroaigilainen savu mukana. QC:hen verrattuna on vaikea sanoa kun ei ollut mahdollisuutta verrata ja toisaalta ne ovat vähän erilaisia. Kymppiin verrattuna ehdottomasti parempaa.

Alkoi tuo teidän vastustamisenne mietityttämään ja tarkistin.

Eli minähän olin väärässä ja sekoitin nuo tavarat. Eli siis PX oli p*kaa ja QA oivallista.
PX:stä kaverini sanoin: "Ei kunnolla port-makea eikä kunnolla savuinen. Worst of both worlds."
Turkasen kaupunkilaiskeikarit, lakatkaa vokottelemasta sikojani!

villevh

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 100
    • Profiili
Vs: Viskit
« Vastaus #438 : 28.01.14 - klo:10:38 »
Kiitos tarkennuksesta Jumbo, ja vielä kaikille muillekin!
Mielikuvani oli siis suurinpiirtein oikein. Tämähän tulee näin paljon halvemmaksi, kun saa hyvät valittua pelkän mielikuvaharjoittelun avulla. Läheskään yhtä kivaa näin ei kuitenkaan ole.

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Viskit
« Vastaus #439 : 28.01.14 - klo:14:50 »
Hassu sattuma, ostin just itse sunnuntaina Sheremetyevosta pullon Laphroaigin PX:ää hintaan 75€/l (viskien hinnat on nousseet siitä kun viimeksi haalin pulloja kaappiini!) ja mielestäni se oli erittäin hyvää yhden maistelun perusteella.

Tosin itse arvioin viskin aina ilman mielikuvia siitä, mitä sen pitäisi olla. Port-viskejä on riittävästi juotu ja kaapissa ja savuisista olen vähän kasvanut ulos (mulle ne oli sellainen aloittelijaviski) joten savuttomuus ja ei-makeus ei huononna viskiä.
« Viimeksi muokattu: 28.01.14 - klo:14:53 kirjoittanut Co-re »

Bordeaux

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1744
    • Profiili
Vs: Viskit
« Vastaus #440 : 28.01.14 - klo:17:48 »
Tislaamot ovat vaikeuksissa, kun sherryn kulutus n vähentynyt ja sherrytynnyreiden saatavuus huonontunut.

http://www.iltasanomat.fi/matkat/art-1288647043236.html?pos=ksk-trm-matk-ospu

Jumbo

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 87
    • Profiili
Vs: Viskit
« Vastaus #441 : 28.01.14 - klo:21:56 »
^Glenfiddich/Balvenie tekee tynnyrinsä siitä syystä itse. Sherrytynnöreitä saa tunkemalla tynnyriin ostosherryä, ja käyttämällä sitten tyhjennetty tynnyri viskinvalmistukseen.
Turkasen kaupunkilaiskeikarit, lakatkaa vokottelemasta sikojani!

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Viskit
« Vastaus #442 : 28.01.14 - klo:22:26 »
-

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Viskit
« Vastaus #443 : 25.02.14 - klo:22:19 »
Uusi The Glenlivet on tullut Alkoon. Toinen viski/erikoismyymälöiden pysyväisvalikoimaan (75 €) ja toinen hieman yli 200 € pullo tilausvalikoimaan.
« Viimeksi muokattu: 25.02.14 - klo:22:24 kirjoittanut konda »

Bordeaux

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1744
    • Profiili
Vs: Viskit
« Vastaus #444 : 26.02.14 - klo:09:01 »
Tällaista hieman harvinaisempaa tuli viikonloppuna maistettua.


Alex70

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 126
    • Profiili
Vs: Viskit
« Vastaus #445 : 28.02.14 - klo:15:08 »
Uusi The Glenlivet on tullut Alkoon. Toinen viski/erikoismyymälöiden pysyväisvalikoimaan (75 €) ja toinen hieman yli 200 € pullo tilausvalikoimaan.
Mikä Glenlivetin versio tuo 75€ pullo on?

arviainen

  • Kisälli
  • Viestejä: 43
    • Profiili
Vs: Viskit
« Vastaus #446 : 01.03.14 - klo:12:19 »
Uusi The Glenlivet on tullut Alkoon. Toinen viski/erikoismyymälöiden pysyväisvalikoimaan (75 €) ja toinen hieman yli 200 € pullo tilausvalikoimaan.
Mikä Glenlivetin versio tuo 75€ pullo on?

Korjatkoon joku jos olen väärässä mut Nadurra 16yo, tynnyrivahvuinen versio. Eli puhtaasti bourbonkypsytetty hyvin raikas, hedelmäinen ja vaniljainen Glenu. Batchit erikseen merkitty ja niiden välillä jonkin verran eroja löytyy. Tuota Alkon batchia en oo maistanu, joten ihan 100% en pysty suosittelemaan. Yleisesti ottaen kuitenkin ovat olleet hyviä pullotteita imo. Hintakin vielä melko kohtuullinen Suomen hintatason huomioiden. Osta pois ja tyrkkää kommenttia.

Jumbo

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 87
    • Profiili
Vs: Viskit
« Vastaus #447 : 01.03.14 - klo:19:42 »
Poistin Heathrowlta Lapparin QA:n ja huomasin kotona ettei siitä veloitettu ollenkaan. Suklaat ja konvehdit kassasetä oli muistanut lyödä koneeseen, mutta litran sain ilmaiseksi :)

Edit: Nadurrasta en kyllä 75 euroa maksaisi, ellen saa litraa. Ihan ok viski se on, mutta samaan hintaan saa parempiakin.
« Viimeksi muokattu: 01.03.14 - klo:19:55 kirjoittanut Jumbo »
Turkasen kaupunkilaiskeikarit, lakatkaa vokottelemasta sikojani!

Alex70

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 126
    • Profiili
Vs: Viskit
« Vastaus #448 : 03.03.14 - klo:09:33 »
Uusi The Glenlivet on tullut Alkoon. Toinen viski/erikoismyymälöiden pysyväisvalikoimaan (75 €) ja toinen hieman yli 200 € pullo tilausvalikoimaan.
Mikä Glenlivetin versio tuo 75€ pullo on?

Korjatkoon joku jos olen väärässä mut Nadurra 16yo, tynnyrivahvuinen versio. Eli puhtaasti bourbonkypsytetty hyvin raikas, hedelmäinen ja vaniljainen Glenu. Batchit erikseen merkitty ja niiden välillä jonkin verran eroja löytyy. Tuota Alkon batchia en oo maistanu, joten ihan 100% en pysty suosittelemaan. Yleisesti ottaen kuitenkin ovat olleet hyviä pullotteita imo. Hintakin vielä melko kohtuullinen Suomen hintatason huomioiden. Osta pois ja tyrkkää kommenttia.
Hitto. Tänään pitää siis lähteä heti tilaamaan jos näin. Nadurra, molemmat versiot eli tuo tynnyrivahvuinen ja toinen muistaakseni 46% ovat olleet suosikkeja pitkään.

Alex70

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 126
    • Profiili
Vs: Viskit
« Vastaus #449 : 05.03.14 - klo:08:02 »
No niin. Kävin paikallisessa Alkossa ja tuota Nadurraa oli ihan hyllyssä asti. Juurikin tuo tynnyrivahvuinen versio. Batch oli 1110L. Pitää avata viikonloppuna ja kommentoida sen jälkeen.