Kirjoittaja Aihe: Viskit  (Luettu 400602 kertaa)

MrMan

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 636
    • Profiili
Vs: Viskit
« Vastaus #240 : 20.03.13 - klo:07:30 »
Kai tuo tuoksuttelu pitäisi tehdä useammassa vaiheessa, eri etäisyyksiltä kun irtoaa erilaiset tuoksut. Ainakin kolmea etäisyyttä olen nähnyt suositeltavan eli ensimmäisenä kämmenen leveyden päästä lasista, sitten muutaman sentin päästä ja vasta sitten nokka lasiin.

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4716
    • Profiili
Vs: Viskit
« Vastaus #241 : 20.03.13 - klo:12:18 »
Viskin juominen onkin huomattavasti vaikeampaa, kuin olen kuvitellut.
Suositellaan täysraittiutta.

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Re: Viskit
« Vastaus #242 : 20.03.13 - klo:12:31 »
^aito viskin juominen

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Viskit
« Vastaus #243 : 20.03.13 - klo:12:52 »
No niin no... Minä+monet tuttuni olemme onnistuneet noilla ohjeilla käännyttämään jopa useita kroonisen viskikammon omaavia ihmisiä (huom! jopa lukuisia naisia) viskin ystäviksi jo vuosien ajan. Ei ole yksi eikä kaksi kertaa, kun uusi potentiaalinen harrastaja on menetetty lopullisesti vattusiiderin ja kossukolan lipittäjäksi, kun lähdetään heti "asiantuntijoiden" pro neuvoilla liikenteeseen.. Eli että haetaan heti ensimmäiseksi se tulppaani/tastinglasi ja sen kaveriksi tietenkin jokin kevyt ja hedelmäinen ylämaalainen... Eipä mene aikaakaan kun kotona iltaisin ihmetellään ja irvistellään tulppaanilasin ja sen kevyen ja hedelmäisen viskin parissa, että eihän tätä juo itse pirukaan ja että kuinka ihmeessä joku voi ihan oikeasti pitää ja nauttia viskistä yli kaiken.

Toki, eihän näitä neuvoja ole pakko kenenkään uskoa ja niitä voi vähätellä ihan vapaasti, mutta voin nyt kuitenkin luvata sen, että tässä nyt on kokemuspohjaa jo vuosien ajalta. Eivätkä nämä ole ainoastaan minun kokemuksiani, vaan myös sellaisien kavereiden jotka ovat harrastaneet viskejä intohimoisesti rapiat parikymmentä vuotta. Itse olen tuossa kaveriporukassa suorastaan noviisi, mutta sieltä kyllä löytyy sellaisia kavereita, jotka ovat juoneet viskiä ja vieläpä hyvää viskiä enemmän kuin moni tämänkin foorumin "asiantuntijoista" ja bourbon kituuttajista on juonut elämänsä aikana mitään muuta kuin pelkkää vettä.
« Viimeksi muokattu: 20.03.13 - klo:12:59 kirjoittanut Tumppi$ »
VASTATUULEEN!

Ernst, Max Ernst

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 689
  • The Hat Makes the Man
    • Profiili
Vs: Viskit
« Vastaus #244 : 20.03.13 - klo:13:04 »
Viskin juominen onkin huomattavasti vaikeampaa, kuin olen kuvitellut.

Lähes mahdotonta.

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Viskit
« Vastaus #245 : 20.03.13 - klo:15:34 »
Viskin juominen onkin huomattavasti vaikeampaa, kuin olen kuvitellut.

Lähes mahdotonta.

En nyt tiedä varmaksi kehenkä tällä viitataan, mutta jos minuun, niin minähän olen nimenomaan koettanut tehdä tuon lähestymisen mahdollisimman helpoksi ja nimenomaan aloittelevan harrastajan perspektiivistä. Minähän nimenomaan kehoitan välttämään noissa aiemmissakin postauksissani kaikkia "pro" kikkailuja viimeiseen asti, varsinkin siis alkumetreillä. Jos kirjoitustyylini on liian vaikeaselkoista niin sitten pyydän anteeksi, koska tuon yksinkertaisemmin en osaa kirjoittaa.

Toki, jos teillä jollakin on vieläkin helpompi ja yksinkertaisempi tapa, jolla uusi ukko/akka saadaan tästä ovesta sisään, niin älkää ihmeessä pantatko tuota tietoa, vaan jakakaa se toki tähän keskusteluun. Asia nyt on vain niin, että sellaiset ohjeet, että "maista mitä tahansa ja kaikkea mahdollista viskiä kunnon tastinglasista" ei vaan ole toiminut ainakaan kenenkään minun tuntemani ihmisen kohdalla, vaikka tokihan se voi äkkisiltään ja ilman sen kummempaa pohdiskelua ja perehtymistä kuulostaakin näennäisen yksinkertaiselta ja helpolta lähestymistavalta aiheeseen.

Toisekseen ihmettelen aina kovasti sitä, että jos joku kirjoittaja yrittää perustella näkökantojaan ja ennen kaikkea omia+oman tuttavapiirinsä useiden vuosien/jopa vuosikymmenien kokemuksiaan vähänkään syvällisemmin, on tietyillä tahoilla suorastaan pakottava tarve alkaa ikään kuin kautta rantain vihjailemaan snobbailusta ja asioiden tekemisestä vaikeaksi, vaikka kyseessä olisikin juuri päinvastainen, eli mahdollisimman helppo ja maanläheinen lähestymistapa, joka on vieläpä huomattu/todettu ennen kaikkea toimivaksi ihan oikeassa elämässä eikä pelkästään nettifoorumeilla aikaa kuluttamalla tai pelkkiä kirjoja lukemalla. Esim. minun tai kenenkään muunkaan kirjoituksia ei ole pakko kenenkään lukea ja vielä vähemmän kommentoida, mikäli ne ylittävät oman käsityskyvyn tai mikäli aihe ei kiinnosta siinä määrin, että keskusteluun voisi antaa jotain ihan oikeaa informatiivistakin sisältöä. Tällä foorumilla on lukuisia aiheita, jotka eivät esim. minua kiinnosta ja toisaalta on myös vähintäänkin yhtä paljon aiheita joista en ole perillä laisinkaan, mutta en minä sinne mene heittelemään vihjailevia kommentteja snobbailusta tai ko. aiheen vaikeaksi tekemisestä vain sen vuoksi, että siellä joku yrittää edes hieman pintaa syvemmältä perustella omia näkökantojaan ja kokemuksiaan.
« Viimeksi muokattu: 20.03.13 - klo:15:48 kirjoittanut Tumppi$ »
VASTATUULEEN!

Riki Sorsan veli

  • Vieras
Vs: Viskit
« Vastaus #246 : 20.03.13 - klo:17:20 »
Oot vaan yks foorumin pääantagonisteista, joten turha odotella päännyökyttelemistä vaikka mitä mielipiteitä esittäisit.

anon

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 292
    • Profiili
Vs: Viskit
« Vastaus #247 : 20.03.13 - klo:17:43 »
Tumppis kirjoittaa tunteella omiin kokemuksiinsa perustuen, eikä aina muista tarkistaa jok'ikistä insinöörifaktaa vertaisarvioiduista artikkeleista. Ikäväähän sellainen intoilu on insinöörishenkisen foorumiväen mielestä. Minä luen kyllä mielelläni Tumpin tarinointia, vaikka välillä ärsyttääkin.

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Viskit
« Vastaus #248 : 20.03.13 - klo:17:45 »
Oot vaan yks foorumin pääantagonisteista, joten turha odotella päännyökyttelemistä vaikka mitä mielipiteitä esittäisit.

Ja sinäkö sitten olet se kaikkien rakastama hahmo täällä?
Minulle on ihan herttisen yhdentekevää mitä sinä taikka kukaan muukaan foorumilainen on minusta persoonana mieltä täällä netin kuvitteellisessa virtuaalimaailmassa. Tosin sen verran kuitenkin odottaisin, että edes täällä ns. "parempien ihmisien ja akateemisten" foorumilla vasta-argumentit olisivat edes hieman järkevämpiä kuin tuollaisia Ville/uros 5v. postauksia, joiden informatiivinen arvo on pyöreä nolla. Toki jos tarkoitus on vain inttää vastaan tai yrittää "nokkelasti" piikitellä vain sen vuoksi, että juuri minun kirjoitustyylini tai minun persoonani ei jotain täällä nettimaailmassa miellytä, tai että käsiteltävä aihe ylittää oman käsityskyvyn tahi se ei satu itseä niin paljon kiinnostamaan, aiheuttaa sellainen lapsellinen puskista huutelu lähinnä huvitusta ja hautaa monesti alleen ihan asiallisia ja informatiivisia postauksia.
« Viimeksi muokattu: 20.03.13 - klo:17:48 kirjoittanut Tumppi$ »
VASTATUULEEN!

anon

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 292
    • Profiili
Vs: Viskit
« Vastaus #249 : 20.03.13 - klo:17:55 »
^ Hyökkäys on paras puolustus? uroshan on oikeassa, harva kommentoija saa yhtä paljon vastaanmussuttajia kuin sinä, amiright?

MrMan

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 636
    • Profiili
Vs: Viskit
« Vastaus #250 : 20.03.13 - klo:18:07 »
Ei lähdetä taas mukaan tuohon, Tumpin kanssa on turha olla eri mieltä, seurauksena on vain sivutolkulla inttämistä. Kaverilla on varmasti paljon faktatietoa, mutta muunlaisten mielipiteiden huomioon ottaminen ei ole vahvin laji.

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Viskit
« Vastaus #251 : 20.03.13 - klo:18:08 »
^ Hyökkäys on paras puolustus? uroshan on oikeassa, harva kommentoija saa yhtä paljon vastaanmussuttajia kuin sinä, amiright?

No sitten toki täytyy hieman ihmetellä ja kysyä tyhmänä, että kuka/ketkä sitten ovat niitä protagonisteja, jos siis minä olen yksi tämän foorumin pääantagonisti..? Ainakaan minä en pyri vastakkainasetteluihin kenenkään kirjoittajan kanssa tietoisesti. Toki eri mieltä saa asioista olla, mutta en oikein ymmärrä varsinaista "sankari vs. antisankari" asetelmaa... Tällä tarkoitan sitä, että jos jostain asiasta on eri mieltä, niin olisihan se hyvä perustella asiallisilla vastaväitteillä, eikä suinkaan hyökätä kirjoittajan persoonaa vastaan..? Toisaalta, en ymmärrä myöskään sitä, että jos jostain asiasta kirjoittelee hiemankin enemmän ja pintaa syvemmältä, niin se ärsyttää joitakin. Otetaan esimerkkinä vaikkapa nimim. Jussin kuuluisa "kenkä voodoo". Ei minua ainakaan ärsytä se, vaan päinvastoin tunnen suorastaan riemua että joku tietää aiheesta niinkin paljon ja ennen kaikkea viitsii vielä jakaa sen kaiken tiedon täysin pyyteettömästi kaikkien nähtäville.
VASTATUULEEN!

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Viskit
« Vastaus #252 : 20.03.13 - klo:18:19 »
Ei lähdetä taas mukaan tuohon, Tumpin kanssa on turha olla eri mieltä, seurauksena on vain sivutolkulla inttämistä. Kaverilla on varmasti paljon faktatietoa, mutta muunlaisten mielipiteiden huomioon ottaminen ei ole vahvin laji.

Ei pidä paikkaansa.. Jos jollain kirjoittajalla/foorumilaisella on toisenlainen näkökanta asiaan, se hänelle ilman muuta sallittakoon ja hän on vapaa sen toki myös esittämään. Jos hän vieläpä esittää näkökantansa hyvin ja loogisesti perustellen+kenties vielä omiin kokemuksiinsa perustuen sekä hyvin argumentoiden, luen sen erittäin suurella mielenkiinnolla sekä kunnioituksella ja toki olen valmis muuttamaan myös omaa mielipidettäni/näkökantaani jos aihetta siihen ilmenee.
VASTATUULEEN!

MrMan

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 636
    • Profiili
Vs: Viskit
« Vastaus #253 : 20.03.13 - klo:18:29 »
Oot vaan yks foorumin pääantagonisteista, joten turha odotella päännyökyttelemistä vaikka mitä mielipiteitä esittäisit.
Toki jos tarkoitus on vain inttää vastaan...
^ Hyökkäys on paras puolustus? uroshan on oikeassa, harva kommentoija saa yhtä paljon vastaanmussuttajia kuin sinä, amiright?
Ainakaan minä en pyri vastakkainasetteluihin kenenkään kirjoittajan kanssa tietoisesti.
Ei lähdetä taas mukaan tuohon, Tumpin kanssa on turha olla eri mieltä, seurauksena on vain sivutolkulla inttämistä. Kaverilla on varmasti paljon faktatietoa, mutta muunlaisten mielipiteiden huomioon ottaminen ei ole vahvin laji.
Ei pidä paikkaansa..
Lol

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Viskit
« Vastaus #254 : 20.03.13 - klo:18:30 »
VASTATUULEEN!