Keikari > Kaunis elämä

Viskit

<< < (210/210)

Jarmo:
Itse olen viime viikkojen ajan nautiskellut Compass Boxin Spice Treetä. Täytyy sanoa, että omaan makuun oikein erinomainen ja maukas viski. Makea ja kypsän hedelmäinen. Compass Box on itselle myös pullottajana melko uusi tuttavuus. Jotkut viskin tuottajat tahtovat piilotella ja salailla pullojensa sisältöä, mutta Compass Box kertoo melko avoimesti, miten heidän pullojensa sisältö syntyy.

salaryman:
Sattuipa lasiin yllekirjoittaneen suun mukaista viskiä: Islay Mist.

Kaverin suosituksesta tuli tilattua lasillinen ja makuelämys oli sen verran mieleenjäävä, että pakkohan se oli hakea pullo kotiin. Ihan vain pelkästään tieteellisestä mielenkiinnosta ja tutkimuksellisissa tarkoituksissa.

Islay Mistiä on pullotettu 1920 luvulta alkaen Laphroaigin ja Speysiden tislaamojen tuotteista, ja kun hyvää viskiä sekoitetaan hyvään viskiin niin lopputuloksenahan on pakko olla hyvää viskiä, vai?

Tämä on mielestäni helposti lähestyttävä viski; Makeahko, pehmeä ja vahvasti savun makuinen. Maistelin sellaisenaan, jäillä ja tilkalla vettä, ja yllätyksekseni maku oli mielestäni parhaimmillaan ilman mitään lisukkeita. Alkoholin maku ei puske pintaan, kuten mielestäni monessa kehutussakin viskissä tekee, vaan etualalla on laaja makupaletti josta voi jokainen poimia monenmoisia mielleyhtymiä.

Maku on todella voimakas ja jää suuhun pitkäksi aikaa, eli täydellinen nautiskeltavaksi yksi tilkka illassa.

Miesluolan viinakaapissa tulee täst'edes olemaan aina yksi pullo tätä savuherkkua.

Tommiedvard:
^Hintakin on kuluttajaystävällisemmästä päästä eli jos ei maistu niin tappio ei ole suuri.

Olen tuota tupannut lahjoittelemaan ihmisille sen luontoisissa tilaisuuksissa kun pulloja on tapana lahjoitella eli merkkipäivinä yms.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta