Kirjoittaja Aihe: Louferit  (Luettu 139612 kertaa)

Calle

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 804
    • Profiili
Vs: Louferit
« Vastaus #45 : 30.03.10 - klo:21:18 »
Käsittääkseni Barker Black on englantilaisen Barkerin kansainvälinen luksuskenkämallisto - eli sama valmistaja siis kyseessä.


Tässäpä vaikka esimerkki smokkien kanssa suositellusta kengästä:


http://www.neimanmarcus.com/store/catalog/prod.jhtml?itemId=prod82060019&parentId=cat19420732&masterId=cat1580734&index=8&cmCat=cat000000cat000470cat000478cat1580734cat19420732

Nuo eivät ole loaferit, nuo ovat periaatteessa tyylikkäät mutta mauttomalla kirjailulla pilatut samettitohvelit. Käytettäväksi kotiolohin aamutakin  ja ei formaaleissa smokkitilaisuuksissa tupakkatakin kanssa.

Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Vs: Louferit
« Vastaus #46 : 30.03.10 - klo:21:31 »
Käytettäväksi kotiolohin aamutakin  ja ei formaaleissa smokkitilaisuuksissa tupakkatakin kanssa.

Aivan. Sopivat hyvin esim. merirosvojen pokeri-iltaan.

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Louferit
« Vastaus #47 : 30.03.10 - klo:21:53 »
^ Miten juuri loafereista saakin noin hirveitä esityksiä aikaan? Mitä vikaa on pennyloafereissa tai beefrolleissa?

Tämä meikäläistäkin ihmetyttää. Todella paljon. Loaferin ei pidä olla kruusattu vaan riisutun kaunis. Noilla kermakakuilla ei ole mitään tkemistä loaferiden kanssa sellaisina kuin minä ne ymmärrän. Simppelit jalkaan potkaistavat arkikengät joissa on minimalistista tyyliä.

Toisaalta, ei kaikki ymmärrä jazzia tai Robert Motherwelliakaan.
get your kicks on route six six six

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Louferit
« Vastaus #48 : 30.03.10 - klo:21:55 »
^Tämä menee jaaritteluksi, mutta toinen kuva voisi olla sitten tällainen pliisu:

Tämä setti on mielestäni vieläkin tyylikkäämpi kuin edellinen postaamani. Mutta makuasioitahan nämä ovat, ehkä olen vain konservatiivinen tylsimys ;). Muutenkin nuo RL:n mainoskuvat antavat hyvin paljonkin inspiraatiota pukeutumiseeni.

Muuten hyvä mutta liian pitkät, prässilaskolliset byysat eivät pelitä luoffereiden kanssa. Flätti frontti parempi.
get your kicks on route six six six

Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Vs: Louferit
« Vastaus #49 : 30.03.10 - klo:22:13 »
Tämä meikäläistäkin ihmetyttää. Todella paljon. Kengän ei pidä olla kruusattu vaan riisutun kaunis. Noilla kermakakuilla ei ole mitään tekemistä kenkien kanssa sellaisina kuin minä ne ymmärrän. Simppelit jalkaan potkaistavat kengät joissa on minimalistista tyyliä.

Meniko nyt oikein:?)

Itse näen krumeluurin sopivan kaikkein parhaiten juuri loafereihin. Tuollaiset loaferit eivät tietenkään ole arkikengät, vaan kepeisiin kesäbileisiin tarkoitetut. Bileissä siis bilevaatteet, arjessa arkivaatteet, töissä työvaatteet ja formaaleissa juhlissa ne formaalit juhlatamineet. Tuossa nuo neljä perustapausta, jotka näen jokaisen pukeutumisessa. Jotkut lisäävät listaan erikoisempia tilanteita ja mahdollisesti haluavat pukeutua klassisesti esim. urheillessa, mutta itse heitän tyyliopit mäkeen lähtiessäni sienimetsään tai remonttihommiin.

Ainakin anglosaksinen maailma pitää formaaleimpana kenkänä 'loaferia' eli opera pump tyyppistä kenkää. Suomessa en ole koskaan moisa nähnyt.

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Louferit
« Vastaus #50 : 30.03.10 - klo:22:15 »
Noilla saisi taatun huomion frakkijuhlissa. En vain usko, että niitä enää juuri tulee opiskeluaikojen jäätyä taakse. Jollei nyt sitten joskus mennä niihin kinkereihin muistelemaan vanhoja.
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Louferit
« Vastaus #51 : 30.03.10 - klo:22:20 »
Pchan: Mennee saivarteluksi mutta opera pump on muodollisten juhlatilaisuuksien kuriositeetti ja loafer (as in american style pennyloafer) ei-muodollisen arki- / vapaa-ajan tyylin kenkä.

Itse koetan välttää frakki.- ja smokkitilaisuuksia kuin ruttoa, ihan periaatteesta. Olen niissä norsu posliinikaupassa enkä häpeä myöntää sitä.
get your kicks on route six six six

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Louferit
« Vastaus #52 : 30.03.10 - klo:22:27 »
Court shoesit eli opera pumpsithan ovat juuri parhaat.
Viimeinen jäänne jostain keskiajalta, jos siis kravattia ei lasketa ja sitähän ei rusettijuhlissa lasketa.

Loafereihin sopiikin koristelu, mutta joku raja siinäkin on.
Ainakin omasta mielestä esimerkiksi Allen-Edmonds vetää jollain malleillaan yli:




Toki yhtiöllä on monta tyylikästäkin mallia.
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Vs: Louferit
« Vastaus #53 : 30.03.10 - klo:22:48 »
Pchan: Mennee saivarteluksi mutta opera pump on muodollisten juhlatilaisuuksien kuriositeetti ja loafer (as in american style pennyloafer) ei-muodollisen arki- / vapaa-ajan tyylin kenkä.

Määrittelit nyt loaferin jenkkinormin mukaan, niin tottakai jenkkinormin mukaan tekemäsi arvio on normin mukainen. Mutta mikä kulttuurinormi vallitsee vaikkapa savonlinnan oopperajuhlilla, ranskan rivieralla tai milanon aperitivolla? Toki olet ihan oikeassa, jos toteamme, että loafer on nimenomaan american style penny loafer, eikä esim. tupsu-loafer, cucci loafer, venetian tai joku muu harvinaisempi malli, saati sitten mokkasiini tai joku italian hirvitys.

Itse koetan välttää frakki.- ja smokkitilaisuuksia kuin ruttoa, ihan periaatteesta. Olen niissä norsu posliinikaupassa enkä häpeä myöntää sitä.

Äääh, frakki niskaan vaan ja menoksi. Jokainen tällä palstalla pyörivä osaa riittävästi tapoja, jotta frakkibileet menevät putkeen. Nehän ovat nimenomaan frakkibileet, eli tarkoituksena on pitää hauskaa.

Smokkitilaisuudet taitavat suomessa olla aika harvinaisia? Osaako joku noissa enemmän vieraillut kertoa mimmoisia pippaloita smokkibileet ovat?

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Louferit
« Vastaus #54 : 30.03.10 - klo:22:57 »
Määrittelit nyt loaferin jenkkinormin mukaan, niin tottakai jenkkinormin mukaan tekemäsi arvio on normin mukainen. Mutta mikä kulttuurinormi vallitsee vaikkapa savonlinnan oopperajuhlilla, ranskan rivieralla tai milanon aperitivolla? Toki olet ihan oikeassa, jos toteamme, että loafer on nimenomaan american style penny loafer, eikä esim. tupsu-loafer, cucci loafer, venetian tai joku muu harvinaisempi malli, saati sitten mokkasiini tai joku italian hirvitys.

Ihan totta kyllä. Kun en itse ole arvorelativisti vaan jääräpäinen dogmaatikko niin pitydyn tuossa jenkkihommassa, minulle amerikkalainen penny on 'The Loafer' ja muut ovat enemmän tai vähemmän pieleen menneitä tulkintoja aiheesta.

Äääh, frakki niskaan vaan ja menoksi. Jokainen tällä palstalla pyörivä osaa riittävästi tapoja, jotta frakkibileet menevät putkeen. Nehän ovat nimenomaan frakkibileet, eli tarkoituksena on pitää hauskaa.

Kyllä mäkin formaalit tavt osaan (kai) mutta small talkin ja hauskanpidon kanssa onkin sitten vaikeampaa!

Smokkitilaisuudet taitavat suomessa olla aika harvinaisia? Osaako joku noissa enemmän vieraillut kertoa mimmoisia pippaloita smokkibileet ovat?

Jäykkiä. Ainakin se jossa vierailin (vuokrasmokissa) v. 1991. Sen jälkeen ei ole kutsuttu: liekö syy epäistuvisa vuokrareleissä vai siinä että liikun väärissä piireissä.. ;)
get your kicks on route six six six

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Vs: Louferit
« Vastaus #55 : 01.04.10 - klo:03:27 »
Ensimmäisenä vedän kehuni takaisin noista "merirosvokengistä". Uudemmalla katsauksella typerän näköiset, olisivat kyllä erittäin maukkaat kun tuon koristelun heittäisi helvettiin. Että näin. (Silti saatan kuvitella, että esim joku Adam Lambert slimmissä smokissa ja noissa voisi toimia.)

Lisäksi löysin myös omaa silmää miellyttävän kombon, missä on yhdistetty "pappa-beefroll"-louferit melko hyvännäköisesti, eli kuten aiemmin sanottua, kaikki on kiinni niistä yhdistelmistä ja siitä muusta tyylistä:

(jäbän hiustyyliä pakko arvostaa, vaikka onkin melko jäätävä)

Noissa nimityksissä itsekin olen hieman hukassa, enkä aina tiedä miten esim. tuo loufer pitäisi määritellä. Mutta kyllähän nuo opera pumpsit ja sametti"tohvelit" kuitenkin eroavat joukosta omaan kategoriaansa. Itse siis katsonkin kaikki nuo driving shoes jne mallit loufereiksi, pääsee paljon helpommalla :)
« Viimeksi muokattu: 01.04.10 - klo:06:05 kirjoittanut ChuckBass »

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Louferit
« Vastaus #56 : 01.04.10 - klo:09:11 »
^Yllättävän hyvännäköinen kokonaisuus. Itse käytän pennyjä - beefrollilla tai ilman - varsin usein tummien denimien ja punaisten sukkien kanssa. Olettaen siis että kokonaisuudessa on jotain muutakin punaista kuin sukat, esim paidassa, takissa jne.
get your kicks on route six six six

jda

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 165
  • On the go
    • Profiili
Vs: Louferit
« Vastaus #57 : 01.04.10 - klo:10:32 »
Weejun ei välttämättä itsellänikään ole se ensimmäinen loafer-valinta, mutta toimii ehdottomasti oikean kokonaisuuden kanssa ja varmasti päätyy kaappiini vielä joku päivä. Ainakin vielä viime kesänä Sebagon samantyylisiä loafereita sovittaessani sain tyttöystävältäni täälläkin heitellyn "pappalook"-kommentin:D

Mutta eipä weejunkaan ole välttynyt nykymaailman (collabo)menolta. Alla olevat parit on Bassille suunnitellut Mark McNairy, J.Pressin creative director jolla on lisäksi oma kenkämerkki Red Brick Soul.


Yllä kuvassa on viidesosa mallistosta, myyntiin nämä tulevat nyt kevätkesä-sesongille ja hintaa on kai alkaen 300 USD. Jos hiukan halvemmalla lähtisi, voisin hyvinkin harkita esim. tuota toista oikealta. Lisäinfoja: http://www.acontinuouslean.com/2009/07/14/mark-mcnairy-for-bass-weejuns/


Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Louferit
« Vastaus #58 : 01.04.10 - klo:13:34 »
Noihin merirosvoslippereihin vielä niin kuten todettu Barker Black tekee minusta ne huonosti.
Ideahan toimii jos se tehdään kunnolla ja näinhän toimii Shipton & Heneage. Näitä voisi oikeasti kuvitella johonkin käyttöön ja sopivassa tilaisuudessa vaikka smokin kanssa:

http://www.shiptonandheneage.co.uk/pirate-slipper-4069-0.html

Hintaakin aika paljon vähemmän Barker Blackin "luksusmallilla" vaikka ovat käsityötä!

Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

Gaffer

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1453
    • Profiili
Vs: Louferit
« Vastaus #59 : 01.04.10 - klo:13:50 »
Tuo S&H on aika mainio, tilasin sieltä äskettäin Burford-munkkikengät, jotka Church's on valmistanut - mutta ovat itse Church'sia edullisemmat. S&H:n popoja valmistaa tai on ainakin valmistanut viime vuosina myös C&J, Cheaney ja Alfred Sargent, ja ne siis saa tuntuvasti valmistajan omia kenkiä edullisemmin.
"label whores for clothes that you can’t even see the label of"