Kirjoittaja Aihe: Olutsuosituksia  (Luettu 203858 kertaa)

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Olutsuosituksia
« Vastaus #450 : 04.03.17 - klo:13:41 »
Kwakia olen juonut ajurinlasista ihan Suomessakin - ilman pantteja. Pitääpä tarkastaa, josko enää löytyy Turustakaan.
Kaikki villa tottelee rautaa.

Vintage-mies

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 215
    • Profiili
Vs: Olutsuosituksia
« Vastaus #451 : 04.03.17 - klo:18:12 »
Kwakia olen juonut ajurinlasista ihan Suomessakin - ilman pantteja. Pitääpä tarkastaa, josko enää löytyy Turustakaan.
Jep, kyllähän Suomesta nykyään saa aika kattavasti maailman oluita. Olut on kuitenkin sitä parempaa, mitä lähempänä panimoa sen juo. Esimerkiksi Guinness Dublinissa nautittuna on pehmeää kuin kerma, mutta muualla juotuna se on kitkerämpää.

MHongisto

  • Kisälli
  • Viestejä: 24
    • Profiili
Vs: Olutsuosituksia
« Vastaus #452 : 04.03.17 - klo:20:38 »
Ei Suomessa ole niin kuuma että tuosta oluesta voisi nauttia. Mielestäni toimii lähinnä veden korvikkeena oikein kovassa helteessä.

Makuasioita, mutta Corona, Sol, Coors jne kevyet oluet ovat parasta seuraa raskaalle grilliruualle. Grillaaminen ei kysy lämpöä.

Ensimmäinen viestini foorumille käsittelee kaljaa ja rilliä, hyvin lähti.

-Mars-

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 517
    • Profiili
Vs: Olutsuosituksia
« Vastaus #453 : 04.03.17 - klo:20:43 »
Kwakia olen juonut ajurinlasista ihan Suomessakin - ilman pantteja. Pitääpä tarkastaa, josko enää löytyy Turustakaan.

Ainakin ennen wanhaan Kwakkia sai mun olohuoneesta (Aurakadun Old Bank)
--
-Mars-

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Olutsuosituksia
« Vastaus #454 : 09.03.17 - klo:13:29 »
Kwakia olen juonut ajurinlasista ihan Suomessakin - ilman pantteja. Pitääpä tarkastaa, josko enää löytyy Turustakaan.

Ainakin ennen wanhaan Kwakkia sai mun olohuoneesta (Aurakadun Old Bank)

Sai kyllä (nykytilasta en tiedä), myös oikeasta lasistaan. Apteekki on myös kunnostautunut. Muistaakseni Cosmic ja Three Beers ovat myös pitäneet joskus valikoimissaan.


Re: Olut ja grillaaminen: IPA:t ja APA:t sekä jotkut lambicit kulkevat oman suuni mukaan parhaiten grilliruoan kera.
Kaikki villa tottelee rautaa.

mikko.p

  • Kisälli
  • Viestejä: 10
    • Profiili
Vs: Olutsuosituksia
« Vastaus #455 : 04.09.17 - klo:13:55 »
Pahoittelut jo etukäteen jos tällä palstalla myyminen ei ole sallittua. Vilkaisin ensin laatutorin puolelle ja siellä kaupankäynti näytti keskittyvän vain ja ainoastaan vaatteisiin.

Lyhyesti: tilasin Westvleteren XII -olutta pienellä kaveriporukalla kymmenisen pulloa Belgiasta n. vuosi sitten. Kaksi pulloa jäi yli ja ovat lojuneet kaapissa siitä lähtien. Mielelläni laittaisin ne kiertoon jollekin aiheesta kiinnostuneelle omakustannehintaan, 12e / pullo. Kuva:
https://www.dropbox.com/s/5v0surfli183f7j/20170904_133807.jpg?dl=0


Oma kokemukseni Westystä muutaman kerran sitä maistettuani on, että se on huikean hyvää mutta ei omaan makuuni niin selkeästi parempaa kuin esim. Rochefort 10 tai St. Bernardus 12, että raaskisin vallitsevilla hinnoilla Westvletereniä kovin usein nauttia. Netistähän löytää  tästä aiheesta tietenkin runsaasti asiantuntevampia kirjoituksia ja videoita. Moni pitää tätä maailman parhaana oluena ja tämä yhdistettynä erittäin rajoitettuun saatavuuteen sekä Westvleterenin munkkien mustasukkaisuuteen omia tuotteitaan kohtaan onkin nostanut hinnat nykyiselle tasolle.
« Viimeksi muokattu: 13.09.17 - klo:21:53 kirjoittanut mikko.p »