Kirjoittaja Aihe: Reaktioita foorumiitteihin  (Luettu 61547 kertaa)

Henrik

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 223
    • Profiili
Vs: Reaktioita foorumiitteihin
« Vastaus #75 : 29.05.11 - klo:23:10 »
Itse saan koulussa aina melko idioottimaista kommenttia pukeutumisestani, mutta yläasteella kun ollaan, niin mitä voisi odottaa?

Kuten jo itse kertomuksessasi toit esiin, ei sillä ole väliä miten pukeudut. Etenkin tuossa iässä kaikille tulee sitä kuuluisaa jaskaa niskaan. Tietysti ns. poikkeava pukeutuminen on hyvä tapa saada sitä ehkä pari hatullista enemmän, mutta kukaan siltä ei säästy. En viitsi valehdella sanomalla, että tilanteesi helpottuisi ajan myötä. Avoin haukkuminen, huutelu ynnä muu sorsinta ehkä hieman rauhoittuu lähivuosina, mutta asenteet siellä taustalla säilyvät. Aina ja kaikkialta löytyy pilvin pimein ihmisiä, jotka eivät ymmärrä mitään heidän totutuista kuvioistaan poikkeavaa, oli kyse sitten politiikasta, uskonnosta, pukeutumisesta tai vaikka siitä minkä merkkistä juustoa laitat aamuisin paahtoleipäsi päälle. Kun nämä reppanat sitten kohtaavat sitä erilaisuutta, vaikkapa nyt esimerkiksi silmiinpistävän pukeutumisen muodossa, johan alkaa se huutelu koulun pihalla ja supattelu työpaikan kahvihuoneessa.

Onneksi moisista ei tarvitse välittää. Toki oman tiensä kulkeminen asiassa kuin asiassa vaatii aina kovaa henkistä kanttia ja vahvaa itsetuntemusta. Yksi elämäni kovimmista kokemuksista, joskin kiistatta myöskin yksi kasvattavimmista, oli kuudennen luokan loppupuolella. Luokan tytöt saivat idean esittää koulun kevätjuhlassa tanssiesityksen. Myös minä menin mukaan. Syytä en enää muista, tarjouduinko itse vai pyydettiinkö minua. Joka tapauksessa olin mielissäni mukana ryhmässä. Harjoituksia oli aina silloin tällöin pitkin kevättä välitunneilla. Voinette uskoa, että ne eivät olleet helppoja viikkoja. Kaikki luokan pojat, mukaanlukien harvat ystäväni, yrittivät saada minut lopettamaan harjoitukset. Ja se "suostuttelu" nyt sitten oli aika brutaalia toimintaa, niin fyysisesti kuin henkisestikin. Jälkikäteen olen kerran jos toisenkin kiittänyt itseäni siitä, että pidin pääni ja osallistuin esitykseen. Se kevät opetti minulle paljon itsestäni.

Äskeinen tarina ei ollut omaa henkistä masturbaatiotani, vaikka suurin osa puheistani sellaista onkin, vaan pyrin rohkaisemaan etenkin nuorimpia foorumin jäseniä kulkemaan omaa tietään ympäristön asettamasta paineesta huolimatta.



Minä haluaisin hiukan heroiinia ja kodittomien kissojen ensisuojan, kiitos!

Tommi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3815
    • Profiili
Vs: Reaktioita foorumiitteihin
« Vastaus #76 : 29.05.11 - klo:23:18 »
Kuva sopii hyvin myös yleiseksi elämän ohjenuoraksi.

Kunhan muistaa, että on joskus voi oikeasti mokata ja osa kritiikistä voi olla rakentavaa...

Kusipäisyyden tunnusmerkkihän on just se, että tietää olevansa aina oikeassa ja tietää muiden olevan aina väärässä väärällä tavalla.

Aivan. Rajansa tietysti kaikella.
Myydään valkoisia pellavaliinoja.

harmaa eminenssi

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 256
    • Profiili
Vs: Reaktioita foorumiitteihin
« Vastaus #77 : 29.05.11 - klo:23:28 »
Casual-tyyppinen pukeutumiseni kirvoittaa jatkuvasti kommentteja. Myönnän, että pukeutumistyylini on muuttunut nopeasti - siis noin
vuoden sisällä - todella paljon, eikä sitä oikein itse edes ymmärrä kuinka erilaiselta varmasti näyttää.

Eilen synnyinseuduilla käyskennellessäni päälläni oli chinot, v-neule, bd-paita, derby-kengät, vähän nuhjuinen safaritakki sekä lätsä.

Veikkaanpa, että lätsä oli se "rajanylitys". Pukeudun vapaalla melko samantyyppisesti, hieman formaalimmin, ja todella harvoin olen saanut mitään negatiivisia kommentteja pukeutumisestani. Erotuksena on, että pääni on paljas. Jossakin kohti sijaitsee se maaginen raja, jonka jälkeen on kadunmiehen mielestä mennyt överiksi. Esimerkiksi klassinen päähine, solmuke ja pitkähelmainen takki ovat kertoman mukaan tällaista sopimatonta korskeilua. Sen sijaan hienovaraisella klassise(hko)lla tyylillä ei pitäisi kommentteja juuri kerätä.

Asiaan toki vaikuttaa, missä liikkuu. Oma arkeni aika lailla rajoittuu Helsingin keskustasta 5 kilometrin säteelle. Viimeisen vuoden ajalta muistan tasan yhden negatiivisen kadunkulkijan huomautuksen - homo-huudon :) Jalassani oli tuolloin vaaleat puuvillahousut. En lähtisi öiselle baarikierrokselle Itä-Helsinkiin puvussa kirjavin solmukkein ja taskuliinoin... Pukeutuminen paikan ja tilanteen mukaan. Ihan takuulla keikarina pienen kylän huoltoasemalla saa kommenttia, ja vastaavasti tietyissä urbaaneissa piireissä saa nyrpeää nenää näyttäytyessään liian kasuaalina.

Pointtini ei ole puolustella ilkkuvia skeetereitä, mutta pitää jotain vastuuta olla vaatteiden kantajallakin. Jos vängällä haluaa mennä siinä mariannekuvioisessa solmukkeessa kylän huoltoasemalle, niin saa varautua konfrontaatioon - ihan joka puolella maailmaa. Vaatteet ovat kuitenkin osa viestintää, eivät pelkkä sisäisen rauhan tavoittelun välikappale.
Lainaus käyttäjältä: SloBo
Parimetrisellä miehellä päällään polvien alapuolella yltävä hyvin istuva tummanharmaa kolttu ja päässään mitä mahtavin todella paksusta huovasta tehty epätasaisen harmaa ja melko korkea trilby.
^ketjusta "Mitä tyylikästä tai kaunista näit tänään?"

moonshine

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 563
    • Profiili
Vs: Reaktioita foorumiitteihin
« Vastaus #78 : 29.05.11 - klo:23:54 »
^Täysin samaa mieltä. Kukin pukeutukoon, miten lystää ja tavoitellen mitä haluaa. Meikäläiselle ei ole tärkeää "yleisen hyväksynnän" hakeminen, mutta ei sekään toimi, jos tulee "out of place -olo" pukeutumisen johdosta. Yleensä peili kertoo karua kieltään siitä, jos homma menee yli - aika ja paikka ovat vääriä tai karisma ei vain yksinkertaisesti riitä.

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Reaktioita foorumiitteihin
« Vastaus #79 : 30.05.11 - klo:09:45 »
^Näinpä.

Keihitin oman pukeutumiseni onnistumisesta seuraavan kieli poskella -'analyysin': Jos Stockalla tms. ulkoasun  perusteella valikoivan palvelun liikkeessä asioidessa myyjä palvelee ylikohteliaasti, mutta kadulle astuttuani kukaan tuntematon tyyppi ei kiinnitä meikäläiseen huomiota, olen onnistunut päivän vaatevalinnoissa.

Eri asia toki on mitä minun isäukko tai kollegat työhuomeella kettuilee tms, se on 'maan tapa'.
get your kicks on route six six six

PleaseDeleteMe

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2726
  • Delete me please
    • Profiili
Vs: Reaktioita foorumiitteihin
« Vastaus #80 : 31.05.11 - klo:22:55 »
Roomasta käsin kirjoittelen, 24 tuntia kaupunkia takana. Paikallinen pukeutumiskulttuuri on vahvistanut omaa missiota jatkaa klassisella linjalla ja ehkäpä jopa hieman rohkeammin värein ja kuvioin tulevaisuudessa. Aion panostaa jatkossa enemmän istuvuuteen, materiaalien toimivuuteen tilanteen ja sään mukaan. Eniten harmittaa etten varannut kuin pikee-paitoja ja pellavahousut + jotkut vähemmän-kauniit-cargotyyppiset pöksyt :).

Jos joku itkee kotimaassa, itkekööt :).

Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Vs: Reaktioita foorumiitteihin
« Vastaus #81 : 31.05.11 - klo:23:18 »
Roomasta käsin kirjoittelen, 24 tuntia kaupunkia takana. Paikallinen pukeutumiskulttuuri on vahvistanut omaa missiota jatkaa klassisella linjalla ja ehkäpä jopa hieman rohkeammin värein ja kuvioin tulevaisuudessa. Aion panostaa jatkossa enemmän istuvuuteen, materiaalien toimivuuteen tilanteen ja sään mukaan. Eniten harmittaa etten varannut kuin pikee-paitoja ja pellavahousut + jotkut vähemmän-kauniit-cargotyyppiset pöksyt :).

Jos joku itkee kotimaassa, itkekööt :).

Tuollainen matka avaa paljon, varsinkin jos itse on panostanut pukeutumiseen pakatessa. Silloin ymmärtää, kuinka dorkalta ne shortsit ja lenkkarit näyttävät piazzoilla.

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Reaktioita foorumiitteihin
« Vastaus #82 : 01.06.11 - klo:08:11 »
Näinkin sen voi nähdä. Linkki.
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Reaktioita foorumiitteihin
« Vastaus #83 : 01.06.11 - klo:08:38 »
^920 sivua rannekelloista. Jeesus.

Ja mä kun kuvittelin että täällä tai muilla rättifoorumeilla ollaan välillä hieman kahjoja.
get your kicks on route six six six

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Reaktioita foorumiitteihin
« Vastaus #84 : 01.06.11 - klo:09:53 »
^ Kaikkeen voi hurahtaa. Ja ei, minulla ei ole tunnuksia tuonne.
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4718
    • Profiili
Vs: Reaktioita foorumiitteihin
« Vastaus #85 : 01.06.11 - klo:16:37 »
^920 sivua rannekelloista. Jeesus.

Käypä vaikka osoitteessa http://www.timezone.com/. Siellä on miljoona sivua jokaisesta eri kellomerkistä. Toki käyttäjäkuntakin on paljon laajempi kuin suomenkielisillä foorumeilla.
Suositellaan täysraittiutta.

Donjohnsson

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 61
    • Profiili
Vs: Reaktioita foorumiitteihin
« Vastaus #86 : 01.06.11 - klo:18:56 »
Mikäli nyt ei ihan kiitos veteraanit hupparia ole niskassa ja yrittää pukeutua tyylikkäästi , ja tämänkin jälkeen tulee " kato tota " kommentteja niin kyllä väistämättä suunsa aukaisija todistaa moukkamaisuutensa. Ei sen että pölöttää ääneen vaan sen että 100% tälläisistä tapauksista suun aukaisijalla on itsellään tribaali t-paita ja vähän revityt, puolileveät teknofarkut jalassa. (kompensoituu usein myös maaseudulla tavattuun hyppyritukkaan".

Näissä tapauksissa tietää olevansa jo sen verran "yläpuolella" että ei voi kun hymyillä. Ja jos takaisin haluaa antaa niin katselee vain kun halpaa makkaraa super ylimielisesti. Kyllä siinä menee sana usein perille.

Jotenkin silti jaksan uskoa että stadissa ei ihan niinpaljon tule kommenttia. Jotenkin täällä on niinpaljon kaikenmoista ja väristä vipeltäjää että jos jokaiselle erilaiselle ruvettaisiin suuta soittamaan niin pitkät olisi laulut..

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Reaktioita foorumiitteihin
« Vastaus #87 : 05.06.11 - klo:15:22 »
Näinkin sen voi nähdä. Linkki.
Näitä löytyy lisääkin: http://murobbs.plaza.fi/yleista-keskustelua/692238-vaatteet-baariin-joilla-saa-naista-2.html#post1705176326

Itsekin joskus murossa olin aktiivinen (ennen kuin se plazan alle siirtyi), nykyään kun tietotekniikka on työtä ja harrastuksena vähentynyt ei tuolla foorumilla ole oikein annettavaa. Sen lisäksi se on turvonnut kuin pullataikina ja siellä on liikaa kaikkea moskaa sen asian seassa.
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

TheodoreMaul

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1045
    • Profiili
Vs: Reaktioita foorumiitteihin
« Vastaus #88 : 06.06.11 - klo:00:01 »
Tuohan olikin hauska ketju. Osalla kirjoittajista on sana totisesti hallussa.
Bond mistrusted anyone who tied his tie with a Windsor knot. It showed too much vanity. It was often the mark of a cad.

Donjohnsson

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 61
    • Profiili
Vs: Reaktioita foorumiitteihin
« Vastaus #89 : 07.06.11 - klo:00:29 »
Miten tasokasta muotikeskustelua voidaan odottaa MuroBBS nörttiforumilla.
Useat eivät todennököisesti ole edes ikinä miettineet vaatteita muina kuin rätteinä jotka ovat päällä että on lämmin.