Keikari > Asut ja pukineet

Alden

(1/5) > >>

runic:
Alden

Mikke:
Mulla on Aldenin Cordovan Norwegian Front Blucher Oxfordit. Ei sen valinnassa mielestäni sen kummallisempia juttuja ole kuin muunkaan kengän. Ehkä se että oikean koon kanssa tulee olla vieläkin tarkempi, koska cordovan on kovaa nahkaa ja mukautuu käyttäjän jalan muotoihin hitaammin kuin vasikannahka. Lestejä Aldenilla on muistaakseni kahdeksan, minulla niistä levein EEE, vaikka räpyläni on mielestäni normaalia suomalaista maatiasmallia. Jotkut ovat sitä mieltä ettei cordovanin kiillottamiseen tule käyttää aineita ollenkaan, koska hevonnahka sisältää omia öljyjä jotka kuulemma saa käyttöön ahkeralla jynssäyksellä. Itse olen käyttänyt Kiwin cordovan-kiilloketta. Ei saa Tarjoustalosta mutta tulee vaivattomasti ebayn kautta USAsta kirjekuoressa.

Mikke:
^ Mitäpä niistä sanomaan muuta kuin että juuri niin hieno kenkä kuin odottaa saattaa. Hyvä nimenomaan ulkokäyttöön, jalka pysyy kuivana vankan nahkapohjan ja cordovanin ansioista. Eikä toisaalta hikoa sisätiloissa. Lestistä sinä näköjään tiedät enemmän kuin minä. Nyt kun olen niitä jonkun aikaa käyttänyt, olisivat saanet olla ehkä hiukan pienemmät. Päätyminen hiukan isoihin on helmasyntini kenkien ostossa ja saan olla sen kanssa tarkkana. Mutta näistä on pohjallisella ja kantapään sisälapulla tullut nyttemmin sopivan napakat. Sellainen "tekovika" tässä mallissa mielestäni kyllä on että kantapään kuppi saisi olla pyöreämpi, se parantaisi istuvuutta.

Ville:
Cordovaniin tulee lisäksi käyttää aina pelkästään kenkävoidetta, lankkia ei koskaan sillä se voi pilata nahkan ominaisuudet.

Jälkiviisas:
Ylipäätään cordovaniin ei saisi käyttää muuta kuin sitä varten tarkoitettuja aineita.
Muuten ovat todella helppohoitoiset kun puristien mukaan riittää, että pyyhkii lian ja muun pois antaen vain olla. Tarpeen mukaan sitten pyrkii kiillottamaan hankaamalla.

Ylimääräisiä aineita ei pitäisi missään nimessä käyttää eli kosteudenpitoon auttavia suihkeita, lankkia tai muutakaan. Ihan neutraalista shoe creamistakin ollaan montaa mieltä.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta