Tästähän on toki keskusteltu ohimennen monissa ketjuissa, mutta ajattelinpa tehdä tästä kokonaisen aiheen, sillä itse olen alkanut hieman vieraantua ko. asusteesta.
Olkoonkin niin, että muun muassa foorumin perustaja onkin kannassaan vankkumaton, kuten myös varmasti moni muukin.
On toki ilman muuta tilanteita, joissa sen pois jättämistä en edes harkitse, mutta enää en pidä sitä täysin automaationa, vaikka kuinka se rintatasku jokaisesta pikkutakista löytyykin. En tiedä, olisiko asia jossain muualla toisin, mutta mielestäni se vetää huomiota ja katseita puoleensa hieman liikaa Suomessa. Eli rohkenen väittää, että jos sitä niin sanottua "understatementtia" tässä maassa haluaa hienollakin pukeutumisella viestittää, niin melkein olen taipuvainen jättämään liinan pois, ellei kyseessä ole jokin selkeä/ arvokas juhla, tai muuten tieto siitä että paikalla on paljon muutakin väkeä pikkutakeissa.
Täällähän joku foorumilainen kertoili jo vuosia sitten, ettei enää automaattisesti liinaa taskuun laita, vaan katsoo sen kulloisenkin tilanteen ja asukokonaisuuden mukaan.
Nyt kun itse olen välillä jättänyt liinan pois, niin pakko kyllä myöntää että tunnen oloni usein jopa varmemmaksi, koska sellainen "riikinkukko"- fiilis ei puske niin vahvasti päähäni. Toki täytyy muistaa myös se, ettei suurin osa ihmisistä kiinnitä asiaan mitään huomiota, mutten voi täysin poissulkea tunnetta, että liina kerää kieltämättä katseita. Ei siinä, kyllä minua katsoa saa, mutta on myös tilanteita ja tunnetiloja joissa ylimääräiset katseet eivät aina niin toivottavia ole.
Mitä mieltä tästä? Vieläkö porukka on täällä sitä mieltä, että taskuliina on automaatio, vai onko joku muukin (myös vuosia sitten kyseisen kommentin kirjoittaneen lisäksi) alkanut taipumaan sille linjalle, että ainakaan Suomessa (ehkä korkeintaan poislukien pk- seutu + Turku) sitä ei ehkä aivan automaationa kannata/ tarvitse pitää.
Esimerkkinä mainittakoot vaikkapa oikein rouheat takit, kuten maanväreissä olevat tweedit tai vakosametit. Väitän että on tilanteita ja kokonaisuuksia joissa näyttävät käyttäjänsä päällä paljon luonnollisemmalta ilman liinaa.