Kirjoittaja Aihe: Kenkien hoito  (Luettu 1555016 kertaa)

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Kenkien hoito
« Vastaus #765 : 18.09.11 - klo:21:30 »
Asetonista jonnekin ihan muualle... Mistä löytäisin sopivan värisen lankin tan Loake Chestereilleni? Kiwin naturaali jättää jatkuvasti ilkeitä kasautumisjälkiä ja ainoat muut värit mitä löysin kaupasta olivat tumman ruskea ja musta. Onko Kiwiltä saatavissa vaaleanruskeaa lankkia? Ja mistä sellaista löytäisi Suomesta?

Surfaa eBaystä Kiwin kiillokkeita. Light tan on väri, jota etsit. Myös Saphirin kiillokkeet ovat erinomainen (ehkäpä jopa parempi) valinta.
Kaikki villa tottelee rautaa.

teddy boy

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 283
  • Need for Tweed
    • Profiili
Vs: Kenkien hoito
« Vastaus #766 : 19.09.11 - klo:11:19 »
Kiitos Jussi!

Käännyn sittenkin ebayn puoleen. Mulla on myös tuollaiset Dark Brown Blackfriarsit... ilmeisesti niille paras lankki olisi tuo Kiwin brown? Pahoittelut ehkä hieman hölmöistä kysymyksistä. Olen vielä aivan noviisi näissä hommissa.
I'll get me coat...

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Kenkien hoito
« Vastaus #767 : 19.09.11 - klo:11:52 »
Kiitos Jussi!

Käännyn sittenkin ebayn puoleen. Mulla on myös tuollaiset Dark Brown Blackfriarsit... ilmeisesti niille paras lankki olisi tuo Kiwin brown? Pahoittelut ehkä hieman hölmöistä kysymyksistä. Olen vielä aivan noviisi näissä hommissa.

Ei kysymyksillä ainakaan väärään mene, joten ei hölmöjä kysymyksiä uusissa asioissa oikeastaan olekaan. Brown on todellakin hyvä, kärkeen ja kantaan voi joskus sipaista aivan hieman mustaakin (kenkävoodoota löytyy tästä ketjusta). Mikäli haluaa hieman punertavaa sävyä, Kiwin dark tan on hyvä väri.
Kaikki villa tottelee rautaa.

teddy boy

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 283
  • Need for Tweed
    • Profiili
Vs: Kenkien hoito
« Vastaus #768 : 19.09.11 - klo:12:08 »
Mun mielestä noissa Blackfriarseissa on jo hieman punertavaa oikeassa valossa. Ehkä otan siis sen dark tanin! Kiitti neuvoista!
I'll get me coat...

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Kenkien hoito
« Vastaus #769 : 19.09.11 - klo:12:45 »
Mun mielestä noissa Blackfriarseissa on jo hieman punertavaa oikeassa valossa. Ehkä otan siis sen dark tanin! Kiitti neuvoista!

Suosittelen piipahtamaan lähimmässä Vapaa Valinta -tavaratalossa. Niissä on myynnissä Kiwin mustaa ja dark tania 1,50€/purkki.
Kaikki villa tottelee rautaa.

teddy boy

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 283
  • Need for Tweed
    • Profiili
Vs: Kenkien hoito
« Vastaus #770 : 19.09.11 - klo:12:59 »
Okei, dark tania siis löytyy sieltä? Nilssonilla sitä ei ollut. Light tanin joutuu sitten hommaamaan ebaystä?
I'll get me coat...

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Kenkien hoito
« Vastaus #771 : 19.09.11 - klo:13:11 »
Okei, dark tania siis löytyy sieltä? Nilssonilla sitä ei ollut. Light tanin joutuu sitten hommaamaan ebaystä?

Näin. :)
Kaikki villa tottelee rautaa.

Osman

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 709
  • Parturiunt Montes...
    • Profiili
Vs: Kenkien hoito
« Vastaus #772 : 19.09.11 - klo:13:20 »
Mun mielestä noissa Blackfriarseissa on jo hieman punertavaa oikeassa valossa. Ehkä otan siis sen dark tanin! Kiitti neuvoista!

Suosittelen piipahtamaan lähimmässä Vapaa Valinta -tavaratalossa. Niissä on myynnissä Kiwin mustaa ja dark tania 1,50€/purkki.

Helsinskissä kai nimellä Tarjoustalo...
Lainaus
Sanotaan, että kravatin toi Länsi-Eurooppaan kroaattirykmentti, joka palveli Ludvig XIV:n joukoissa Ranskassa. Nämä Balkanin rebuusit olivat taistelleet aikaisemmin Turkin valtaa vastaan ja vapaus-tai-kuolema-hengessä he pitivät kaulassaan liinan pätkää symboloimassa hirttoköyttä.

Selenius

  • Kisälli
  • Viestejä: 7
    • Profiili
Vs: Kenkien hoito
« Vastaus #773 : 23.09.11 - klo:14:56 »
Mitäs hittoa, kysyy nimimerkki epätietoinen, ja jatkaa: missä meni vikaan kun vastahoidettuihin kenkiin pukkaa "harmaata" pintaan?

Eli vastikään intternetistä saapuneisiin Herringin kanootteihin vedetty pintaan tukevasti Wolyn leather creamia --> imeytyminen n. 24h --> kevyt harjaus & pyyhintä, pari ohutta lankkikerrosta ja kevyt kiillotus. Heti kohta tämän käsittelyn jälkeen kengät joutuivat ulos tihkusateeseen muutamaksi minuutiksi, ja kuivuttuaan näyttivät kuin niillä olisi kävelty kuravedessä, eli jokaisen kuivuneen vesipisaran kohdalla oli harmaa jälki. No, puhdistus ja lankkikerros, sen jälkeen muutama tunti käyttöä (tällä kertaa kuivassa): kaikki kohdat joista nahka taipuu, ovat "harmaantuneet". Näyttäisi siltä että tuo harmaa on rasvankaltaista kamaa, eli ilmeisesti leather cream puskee pintaan?

Puhdistin harmaantuneet alueet kevyesti alkoholilla ja vedin varoajan jälkeen ohuen lankkikerroksen päälle, mutta sama ilmiö jälleen: kiillotettu pinta menee lähes itsestään harmaaksi, kauempaa katsottuna kuraisen tai kuluneen näköiseksi.

Mikä siis meni vikaan: oliko aine väärä, vai käytinkö sitä liikaa, olisiko pitänyt antaa imeytyä pitempään, oliko harjaus ennen lankkausta liian ylimalkainen tms? Ja mitähän noille seuraavaksi kannattaisi tehdä...

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Kenkien hoito
« Vastaus #774 : 23.09.11 - klo:17:51 »
^Kuva auttaisi niin kovin paljon enemmän kuin luonnehdinta.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

CyberDog

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 647
    • Profiili
Vs: Kenkien hoito
« Vastaus #775 : 23.09.11 - klo:18:44 »
Mulla tekee tuollaista samaisen kaltaista juttua taitoskohtiin. Olen tulkinnut sen vain ns. ylimääräiseksi lankiksi mikä puskee irti nahasta. Harjaus on auttanut. Tapana onkin ollut lankata kengät normaalisti ja sitten käyttää koira niiden kanssa parin korttelin ympäri ja näyttää sitten vähän harjaa vielä ennen kun lähtee "ihmisten ilmoille"

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Kenkien hoito
« Vastaus #776 : 23.09.11 - klo:18:52 »
Mulla tekee tuollaista samaisen kaltaista juttua taitoskohtiin. Olen tulkinnut sen vain ns. ylimääräiseksi lankiksi mikä puskee irti nahasta. Harjaus on auttanut. Tapana onkin ollut lankata kengät normaalisti ja sitten käyttää koira niiden kanssa parin korttelin ympäri ja näyttää sitten vähän harjaa vielä ennen kun lähtee "ihmisten ilmoille"

Näin. Jos on tarpeen tehdä oikein kunnon paraatikiillotus, kannattaa pohjaplankkauksen jälkeen tehdä pieni kävely (vaikka sisällä) ja harjailla ylimääräiset kiillokkeet taitekohdista pois. Tämän päälle tehdään sitten spit & polish kärkeen ja kantaan (& kostealla lapulla käsittely taipumakohtiin).
Kaikki villa tottelee rautaa.

PleaseDeleteMe

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2726
  • Delete me please
    • Profiili
Vs: Kenkien hoito
« Vastaus #777 : 23.09.11 - klo:19:47 »
Itselläni on myös usein taitoskohdissa tuota ilmiötä ahkeran kenkähuollon jälkeen. Päivän käytön jälkeen pari kosteaa sumutusta harjaan ja harjausta, ja jäljet ovat poissa.

Selenius

  • Kisälli
  • Viestejä: 7
    • Profiili
Vs: Kenkien hoito
« Vastaus #778 : 26.09.11 - klo:00:06 »
Lainaus
Mulla tekee tuollaista samaisen kaltaista juttua taitoskohtiin. Olen tulkinnut sen vain ns. ylimääräiseksi lankiksi mikä puskee irti nahasta. Harjaus on auttanut. Tapana onkin ollut lankata kengät normaalisti ja sitten käyttää koira niiden kanssa parin korttelin ympäri ja näyttää sitten vähän harjaa vielä ennen kun lähtee "ihmisten ilmoille"

Lainaus
Näin. Jos on tarpeen tehdä oikein kunnon paraatikiillotus, kannattaa pohjaplankkauksen jälkeen tehdä pieni kävely (vaikka sisällä) ja harjailla ylimääräiset kiillokkeet taitekohdista pois. Tämän päälle tehdään sitten spit & polish kärkeen ja kantaan (& kostealla lapulla käsittely taipumakohtiin).

Lainaus
Itselläni on myös usein taitoskohdissa tuota ilmiötä ahkeran kenkähuollon jälkeen. Päivän käytön jälkeen pari kosteaa sumutusta harjaan ja harjausta, ja jäljet ovat poissa.

Ok, kiitos vinkeistä. Jäljet harjattu pois, katsotaan miten homma etenee. En ole tuollaiseen ilmiöön aiemmin törmännyt, johtuu varmaan siitä että en ole tähän asti kovinkaan avokätisesti laittanut tuota pohjarasvaa.

supera

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1084
    • Profiili
Vs: Kenkien hoito
« Vastaus #779 : 26.09.11 - klo:10:18 »
Kuinka tarpeen on käyttää renovaattoria (esim Saphir) jos käyttää lankkina Saphirin värillistä purkkivoidetta ?
Eikö voiteessa ole myös kosteuttavia ja hoitavia aineosia ?

Itse laitoin myös ekalla kerralla pohjavoidetta hieman liiankin kanssa ja oli todella iso homma saada "kurajäljet" pois.
Hiustenkuivain oli hyvä apuväline.

Off. James 'Jimmy' McNulty: You know what they call a guy who pays that much attention to his clothes, don't you?

Det. William 'Bunk' Moreland: A grown-up.