Kirjoittaja Aihe: Kenkien hoito  (Luettu 1554859 kertaa)

paddington

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 777
    • Profiili
Vs: Kenkien hoito
« Vastaus #3390 : 28.03.16 - klo:11:26 »
Jos haluat leveät kengät kapeammiksi, kannattaa kokeilla paksumpia sukkia ja/tai pohjallisia. Halpaa ja helppoa säätöä.

Minulla ongelma on aina päinvastoin. Olen luovuttanut esim. Bexleyn kanssa, sillä ne vain ovat kaikki liian kapeita.

jartsa84

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 115
    • Profiili
Vs: Kenkien hoito
« Vastaus #3391 : 28.03.16 - klo:16:52 »
Jos haluat leveät kengät kapeammiksi, kannattaa kokeilla paksumpia sukkia ja/tai pohjallisia. Halpaa ja helppoa säätöä.

Minulla ongelma on aina päinvastoin. Olen luovuttanut esim. Bexleyn kanssa, sillä ne vain ovat kaikki liian kapeita.

Pohjallisia kokeiltu, mutta ne nostaa jalan liian korkealle, jolloin kantapää ei istu kantakuppiin niin kuin pitäisi.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Kenkien hoito
« Vastaus #3392 : 28.03.16 - klo:18:31 »
Tuo popon istuvuus kantapäälle on numero yksi. Kakkosena päällisen istuvuus jalkapöydän ympärillä, sillä tämä kohta pitää jalan keskiosan paikoillaan. Jos löysää on päkiän ympärillä, se ei ole yhtä haitallista, mutta voi tietysti tuntua mälsältä. Erikoiskaupoista löytyy myös sellaisia pohjallisia, jotka laitetaan ainoastaan päkiän alle - tämä voi olla paras ratkaisu, mutta oma jalka kertoo totuuden. Myös urheilupohjallinen, joka on takaa matala ja edestä korkeampi, voisi pelastaa.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

salaryman

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3740
    • Profiili
Vs: Kenkien hoito
« Vastaus #3393 : 28.03.16 - klo:20:26 »
Yleisenä vinkkinä tähän ketjuun, Lidlissä on jälleen saatavilla talon omaa W5-nahanhoito- ja puhdistusainetta, löytyy ruskeissa muoviputeleissa. Se oli pari vuotta pois valikoimista.

Kuulun siihen ryhmään joka alkuinnostuksissaan hankki kohistuja Sapphireita jne., mutta huomasin ettei eroa markettien halpistavaroihin ole. Tai totuuden nimissä näinpäin: satunnaisen w5 -käsittelyn jälkeen kengän nahka huokuu syvää tyytyväisyyttä, ja parin viikon loskakävelyn jälkeen pelkkä hinkkaus palautti saman terveen hohkan.
A

Laurentiuksen postauksen yllyttämänä poimin kauppareissulla W5 pullon testausta varten. Tuntuu toimivan ihan hyvin beatereiden putsauksessa eli harjalla pölyt pois ja sitten tuolla hoitoaineella kiillottaen väri esiin. Ainoa mikä tuossa arveluttaa on putelin kyljessä oleva mainita aineen sisältämästä silikonista.

Taidan käyttää tuota ainetta vain tarpeen vaatiessa pikaelvytyksiin ja nahkavuorauksien käsittelyyn.
"It's nice to be important but it's more important to be nice" John Cassis

Laurentius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2427
    • Profiili
Vs: Kenkien hoito
« Vastaus #3394 : 28.03.16 - klo:21:21 »
^ mikä vaikutus silikonilla on/olisi?

Meillä on ollut tuota käytössä vuosikausia, vaimo on nimittäin tuolla aineella omia kenkiään hoitanut kauan ennen omaa keikarointiheräämistäni. Hmmm...lasketaas....eli siis n. viiden-kuuden vuoden ajan. Hyvin pelaa! Mutta minua ehkä miellyttää vielä enemmän se, käsittely on niin nopeaa.

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Kenkien hoito
« Vastaus #3395 : 28.03.16 - klo:21:31 »
Suutarilla voi myös laitattaa kiinteän sisäpohjallisen pelkästään kengän etuosaan, samoin kuin lisätä kenkään kielipaksunnuksen (tongue pad).

Silikoni tekee nahasta vettähylkivää, mutta ei huolla itse nahkaa. Nahan luontaiset rasvat pitää siis palauttaa muutoin.
Kaikki villa tottelee rautaa.

CoccoBill

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 614
    • Profiili
Vs: Kenkien hoito
« Vastaus #3396 : 28.03.16 - klo:22:42 »
Joskus muinoin antanut itselleni kertoa, että silikoni tosiaan tekee nahkaan vettähylkivän kalvon, jonka jälkeen nahka ei hengitä vaan kuivuu.

Laurentius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2427
    • Profiili
Vs: Kenkien hoito
« Vastaus #3397 : 29.03.16 - klo:08:55 »
En ole kyllä huomannut mitään kuivumisoireilua w5:n eli siis silikonia sisältävän nahanhoitoaineen käytöstä, mutta täytynee jatkossa ottaa tämä vaara huomioon. Hyvä että tuli puheeksi. Ja toisaalta harmi, koska niin edullista ja helppokäyttöistä. Onkohan taas kyseessä hyvän ja halvan epätodennäköinen yhdistelmä...

Eemil

  • Kisälli
  • Viestejä: 33
    • Profiili
Vs: Kenkien hoito
« Vastaus #3398 : 29.03.16 - klo:09:10 »
Minulle suutari sanoi, että silikoni tukkii nahan huokoset, joten parempi olisi käyttää sellaisia aineita joissa ei ole silikonia. Kuivattava vaikutus näkyy varmaankin vasta vuosien käytön jälkeen, jolloin normaalit nahanhoitoaineet eivät enää imeydy nahan sisäosiin.

Stockmannin myyjä myi uusien kenkien mukana myös tuubin Woly fashion leather creamia ja väitti että se on parempaa kuin erillinen kenkävoide ja lankki. Ehdin käyttää sitä muutaman kerran, kunnes luin sen sisältävän silikonia, ja hankin tilalle samannäköistä väritöntä collonil 1909 voidetta. Ehtivätköhän kengät mennä jo pilalle kun niitä on muutaman kerran silikonilla hoidettu? Vai pitäisikö ne puhdistaa tehokkailla puhdistusaineilla esim. neo-amiseptillä tai lidlin glasses wipes pyyhkeillä jotta saisi suuremman osan silikonia pois?

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4716
    • Profiili
Vs: Kenkien hoito
« Vastaus #3399 : 29.03.16 - klo:17:36 »
On tämä kenkien hoito aina vain yhtä vaativaa ja ihmeellistä - alkuvuosien CLF:stä Saphirin kautta silikoniin.

Minä käytän edelleen hyvältä tuoksuvia Saphirin tuotteita, CLF:ää en ole koskaan käyttänyt ja silikonia en ole ajatellut ruveta käyttämään.
Suositellaan täysraittiutta.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Kenkien hoito
« Vastaus #3400 : 29.03.16 - klo:18:23 »
Minä käytän edelleen hyvältä tuoksuvia Saphirin tuotteita...

Mitä-mitä?! Onko sellaisiakin olemassa jossain?
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

salaryman

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3740
    • Profiili
Vs: Kenkien hoito
« Vastaus #3401 : 29.03.16 - klo:20:00 »
Eipä tuo Cherry Blossom Renovating Cream:kaan hinnan kiroissa ole kun tilaa useamman purkin kerrallaan. Noilla on mukavasti värisävyjä joten helposti saa kasaan neljän-kuuden purkin valikoiman josta löytyy elvytysvoide todennäköisesti kaikkiin kenkähyllyn kenkiin.

Tämä on sen verran notkeaa tavaraa että en näe juurikaan eroa W5:n käyttöön; Ihan samalla tavalla tippa voidetta kankaalle ja ohut kerros hieroen nahan pintaan. Hetken päästä sitten kiillotus kuivalla kankaalla.

"It's nice to be important but it's more important to be nice" John Cassis

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4716
    • Profiili
Vs: Kenkien hoito
« Vastaus #3402 : 29.03.16 - klo:20:29 »
Minä käytän edelleen hyvältä tuoksuvia Saphirin tuotteita...

Mitä-mitä?! Onko sellaisiakin olemassa jossain?

Riippuu siitä, pitääkö tärpätin tuoksusta.
« Viimeksi muokattu: 30.03.16 - klo:16:02 kirjoittanut Arska »
Suositellaan täysraittiutta.

Ville Rantanen

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 139
    • Profiili
Vs: Kenkien hoito
« Vastaus #3403 : 29.03.16 - klo:22:35 »
Tuoksun puolesta parasta on Glen Karenin tuotteet: appelsiiniöljyperäinen liuotin on melkoisen mukava, jos tykkää.

Exf

  • Kisälli
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Vs: Kenkien hoito
« Vastaus #3404 : 04.04.16 - klo:19:46 »
Moikka kaikille!
Olen uusi kunnon kenkien omistaja ja pääni on aivan pyörällään kaikkien tököttien käytössä ja en uusia kenkiä haluaisi pilata väärällä käytöllä.
Täältä nyt neuvoja lukeneena ainoa mikä on jäänyt hämärän peittoon on, että mitä töhniä tarvitsen ja onko minulla jo tarpeelliset välineet.

Elikkä seuraavat voiteet löytyy omasta takaa. Pystyttekö kertomaan, että riittääkö nämä nahkakenkien hoitoon vai onko vielä jotain mitä tarvitsen.
http://aijaa.com/Jg7Qj5

Kuvasta löytyy voiteet ja rasvat ja harjoja sekä kankaita löytyy lisäksi.
Kengissä on nahkapohja joten tarvitsenko vielä jotain siihen? Sekä olen katsonut, että vaha käytettäisiin pohjalle ravitsemaan/kosteuttamaan nahkaa ja päälle tulisi "kiillotusaine"?

Kengät ovat ruskeat oxfordit.

Kiitos avusta!