Kirjoittaja Aihe: Kenkien hoito  (Luettu 1560819 kertaa)

uuno

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 260
    • Profiili
Vs: Kenkien hoito
« Vastaus #3525 : 21.10.16 - klo:20:29 »
Ne raudat irtoilevat naulattuina milloin tahtovat. Eivät siinä aineet auta. Iske vain uudet naulat tai katso haulla, mitä foorumilla on kirjoitettu rautojen kiinnittämisestä ruuveilla.

Hmm... mitkähän ruuvitkaan ovat oikeat tuohon.  Pienimmät, jotka löysin olivat 3x10 messinkiruuvit uppokannalla, kentso oy:n verkkokaupasta.  Mutta nuokin ovat varmaan liian isot.  Mitä ruuveja olet käyttänyt? 

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4717
    • Profiili
Vs: Kenkien hoito
« Vastaus #3526 : 21.10.16 - klo:22:33 »
Olen käyttänyt 2,5x12 -millisiä ruuveja.
Suositellaan täysraittiutta.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9274
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Kenkien hoito
« Vastaus #3527 : 22.10.16 - klo:10:26 »
Jussin ohjeen mukaisesti ostin miniatyyriruuveja noita kärkirautoja varten. Muistaakseni 3 tai 3,5 milliä oli pituus, jotta eivät mene liian syvälle nahkaan, mutta pitävät raudan kiinni.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4717
    • Profiili
Vs: Kenkien hoito
« Vastaus #3528 : 22.10.16 - klo:14:26 »
Jussin ohjeen mukaisesti ostin miniatyyriruuveja noita kärkirautoja varten. Muistaakseni 3 tai 3,5 milliä oli pituus, jotta eivät mene liian syvälle nahkaan, mutta pitävät raudan kiinni.

Eiväthän tuollaiset nysät edes yllä raudan läpi nahkaan. Minä kyllä olen kiinnitellyt rautoja lähinnä tuplapohjaisiin kenkiin ja yksinkertaisiin pohjiin ehkä kymmenmillinen voisi olla hyvä. Tarkoitan hyvin teräväkärkisiä ruuveja, jotka ruuvaan suoraan pohjaan poraamatta ensin mitään reikää. Ruuvin kärki voi ulottua reunokseen asti muttei se sinne tee juuri neulanpistoa kummempaa vahinkoa.
Suositellaan täysraittiutta.

_N_J_P_

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 313
    • Profiili
Vs: Kenkien hoito
« Vastaus #3529 : 25.10.16 - klo:22:19 »
Plantaasikumia vailla olisin. Löytyykö Tampereelta suutaria jonka valikoimista olisi kyseinen pohjamateriaali?

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Kenkien hoito
« Vastaus #3530 : 25.10.16 - klo:22:24 »
Jussin ohjeen mukaisesti ostin miniatyyriruuveja noita kärkirautoja varten. Muistaakseni 3 tai 3,5 milliä oli pituus, jotta eivät mene liian syvälle nahkaan, mutta pitävät raudan kiinni.

Eiväthän tuollaiset nysät edes yllä raudan läpi nahkaan. Minä kyllä olen kiinnitellyt rautoja lähinnä tuplapohjaisiin kenkiin ja yksinkertaisiin pohjiin ehkä kymmenmillinen voisi olla hyvä. Tarkoitan hyvin teräväkärkisiä ruuveja, jotka ruuvaan suoraan pohjaan poraamatta ensin mitään reikää. Ruuvin kärki voi ulottua reunokseen asti muttei se sinne tee juuri neulanpistoa kummempaa vahinkoa.

Yltävät oikein hyvin - upotettavissa raudoissa, joissa on ruuviupotukset l. koko ruuvipinta ottaa kiinni. Tuon pidempiä ei tarvitse, kunhan vain kierteet ovat tarpeeksi jämäkät (noita siis myydään ihan k.o. tarkoitukseen).
Kaikki villa tottelee rautaa.

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4717
    • Profiili
Vs: Kenkien hoito
« Vastaus #3531 : 25.10.16 - klo:23:54 »
OK, tarkennettakoon siis, että minä olen kiinnitellyt ihan tavallisia karvalakkirautoja, en pohjaan upotettavia rautoja.
Suositellaan täysraittiutta.

uuno

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 260
    • Profiili
Vs: Kenkien hoito
« Vastaus #3532 : 26.10.16 - klo:20:00 »

Yltävät oikein hyvin - upotettavissa raudoissa, joissa on ruuviupotukset l. koko ruuvipinta ottaa kiinni. Tuon pidempiä ei tarvitse, kunhan vain kierteet ovat tarpeeksi jämäkät (noita siis myydään ihan k.o. tarkoitukseen).

hei,

missä kaupassa noita on myynnissä?

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Kenkien hoito
« Vastaus #3533 : 27.10.16 - klo:01:45 »

Yltävät oikein hyvin - upotettavissa raudoissa, joissa on ruuviupotukset l. koko ruuvipinta ottaa kiinni. Tuon pidempiä ei tarvitse, kunhan vain kierteet ovat tarpeeksi jämäkät (noita siis myydään ihan k.o. tarkoitukseen).

hei,

missä kaupassa noita on myynnissä?

Löytyy laajalti - googleen vain Lulu toe taps.
Kaikki villa tottelee rautaa.

_N_J_P_

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 313
    • Profiili
Vs: Kenkien hoito
« Vastaus #3534 : 27.10.16 - klo:07:17 »
Plantaasikumia vailla olisin. Löytyykö Tampereelta suutaria jonka valikoimista olisi kyseinen pohjamateriaali?

Siis samaa tavaraa mitä on Clarksin desert bootsien pohjat. Kai joku tällaisia on Tampereella korjannut? Parista paikasta kysyin, mutta vielä en ole löytänyt...

paddington

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 777
    • Profiili
Vs: Kenkien hoito
« Vastaus #3535 : 27.10.16 - klo:07:52 »
Itsellä dessut ovat palvelleet oikein mainiosti, mutta ehkä aikanaan uudelleenpohjaan ne jollain toisella materiaalilla. Vaikka raakakumi(?) onkin miellyttävän pehmeä ja hiljainen materiaali, kerää se ikävän näköisen lian itseensä. Myös vaihtelu virkistää.

Silmä on viimein tottunut kiilamaiseen valkoiseen christy-pohjaan. Ehkä sellaiset seuraavaksi, jos en innostu ostamaan vastaavia Red Wingejä.


_N_J_P_

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 313
    • Profiili
Vs: Kenkien hoito
« Vastaus #3536 : 27.10.16 - klo:19:39 »
Kävelymukavuus on vain niin pirun hyvä. Nahkapohja tai dainite on aivan liian jäykkä.

Raakakumi on käsittääkseni aivan sama asia. Jostain pitäisi löytää. Tarvitsisin yksiin kenkiin joita olen vasta tekemässä, ja yhdet vanhat pitäisi uudelleenpohjata.

uuno

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 260
    • Profiili
Vs: Kenkien hoito
« Vastaus #3537 : 27.10.16 - klo:20:22 »

hei,

missä kaupassa noita on myynnissä?

Löytyy laajalti - googleen vain Lulu toe taps.

Ups, siis tarkoitin ruuveja :)


Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Kenkien hoito
« Vastaus #3538 : 27.10.16 - klo:21:43 »

hei,

missä kaupassa noita on myynnissä?

Löytyy laajalti - googleen vain Lulu toe taps.

Ups, siis tarkoitin ruuveja :)

Ah, kas pentele. Yleensä samoissa. Löytyy myös usein erilaisista askartelupuodeista, olen joskus törmännyt "wide flange brass screws" -nimellä näihin.
Kaikki villa tottelee rautaa.

Hypersauna

  • Kisälli
  • Viestejä: 44
    • Profiili
Vs: Kenkien hoito
« Vastaus #3539 : 27.10.16 - klo:22:00 »
Auttakaas aloittelijaa. Ostin tuollaiset Meerminin tykkiveneet (grain nahkaa) ja lankkasin ne sitten värittömällä lankilla (valkoista tavaraa). Nyt lankki sitten jämähti niihin reikiin, reunoihin ja grain nahkaan. Kengässä on sellainen valkoisia kohtia, joita en saa hinkkaamaalla pois :D Vinkkejä? Mietin, että jos jollain hiustenkuivaajalla lämmittäisi sitä lankkia kengän pinnasta jos se jälleen "nesteentyisi" ja sitä saisi hierottua paremmin pois?