Pakko myöntää, että olen ensimmäisiä munkkeja vielä vailla, mutta olen jo jonkun aikaa ollut ihastunut niihin. En perusta derbyistä, mutta munkeilla saa mukavaa epämuodollista tunnelmaa luotua. Yksisolkinen on mielestäni rauhallisen tyylikäs, en niin lämpene kaksisolkiselle. Yksisolkinen toimii erityisesti mahdollisimman vahvalla ja isolla soljella. Olen tilaamassa tämän kevään aikana ainakin yhdet. Oxford-kokoelmani on kohtapuoliin sellaisella mallilla, että voin siirtyä vapaamman puolen hankintoihin, ja kahdet-kolmet eriväriset munkit on vuoden sisällä ostolistalla.
Varoituksen sana tosin...korkealla jalkapöydällä varustetut herrasmiehet ajautuvat väistämättä ongelmiin näiden kanssa.
Tämä on mielenkiintoinen tieto. Rehellisyyden nimissä ihmettelen tätä – siis uskon toki, että asia näin on, mutta ihmettelen, mistä se johtuu. Tuntuisi siltä, että avoin rakenne (vrt. oxford) suosii korkeaa jalkapöytää, minkä lisäksi remmissä on toki useampia reikiä, joista sopivan säätövaran luulisi löytyvän.
Itselläni on hivenen korkea jalkapöytä, ei mitenkään pahasti. Mietityttää kovasti, mahtaako tämä vaikeuttaa munkkisuunnitelmiani. Toisaalta kokeilemallahan se selviää.