Kirjoittaja Aihe: Modern Tailor  (Luettu 339794 kertaa)

johan78

  • Kisälli
  • Viestejä: 16
    • Profiili
Vs: Modern Tailor
« Vastaus #840 : 15.11.12 - klo:23:36 »
^Minkä kalvosinvaihtoehdon valitsit? (soft, medium, hard) Monilla kalvosin on myös pehmentynyt pesun tai kahden jälkeen.

En valinnut kuin "French Round". Mistä sieltä voi edes valita kalvosimelle kovuuden? Kauluksen kovuuden ymmärrän kohtaan "Collar lining".

potheb

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 144
    • Profiili
Vs: Modern Tailor
« Vastaus #841 : 16.11.12 - klo:09:14 »
^Mä olen kirjoittanut viestikenttään "soft cuff, no interlining", jolloin olen saanut kalvosimet ilman koviketta.

johan78

  • Kisälli
  • Viestejä: 16
    • Profiili
Vs: Modern Tailor
« Vastaus #842 : 16.11.12 - klo:10:02 »
^Mä olen kirjoittanut viestikenttään "soft cuff, no interlining", jolloin olen saanut kalvosimet ilman koviketta.

Okei, pitää kokeilla seuraavaan paitaan tota. Varmaan noikin vähän tuosta pehmenevät, mutta melko tönkön oloiset ovat.

vapa

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 884
    • Profiili
Vs: Modern Tailor
« Vastaus #843 : 16.11.12 - klo:10:28 »
^Minkä kalvosinvaihtoehdon valitsit? (soft, medium, hard) Monilla kalvosin on myös pehmentynyt pesun tai kahden jälkeen.

En valinnut kuin "French Round". Mistä sieltä voi edes valita kalvosimelle kovuuden? Kauluksen kovuuden ymmärrän kohtaan "Collar lining".

Varmaan pistetty ranskalaisiin pehmeämpää vahviketta, jotta taittuu.

sonswan

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 178
    • Profiili
Vs: Modern Tailor
« Vastaus #844 : 16.11.12 - klo:18:43 »
Jep, tuo yllä mainittu on hyvä. Tilasin myös pari viikkoa sitten numerolla CM0043PUR, joka vaikuttaisi olevan samaa jämäkkää kangasta, mutta eri värisenä.

EDIT: Vaikuttaisi tosiaan että samaa sarjaa ovat seuraavat kankaat numeroidenkin perusteella:
CM0043MBU
CM0043PUR
CM0043LBU (tämä kokeilematta)

Tilasin tuossa joku aika sitten paidan tuosta CM0043LBU kankaasta myös ja se saapui tänään. Yllätys yllätys, paidan kangas näyttää täysin identtiseltä MBU-version kanssa. Enpä tiedä jaksaako asialle mitään tehdä, jos tämäkin kappale on muuten oikeisiin mittoihin tehty jne. Nyt on sitten kaksi lähes samanlaista OCBD:tä.
Give me all the bacon and eggs you have.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Modern Tailor
« Vastaus #845 : 16.11.12 - klo:20:30 »
No niin, Modern Tailorin asiakaspalvelu vahvisti asian: yhtiö ei tarjoa liimattomia kauluksia edes pyynnöstä. Pehmeitä kauluksia kyllä, mutta ne eivät minuun vetoa. MT ei saa tukeani.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

PleaseDeleteMe

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2726
  • Delete me please
    • Profiili
Vs: Modern Tailor
« Vastaus #846 : 18.11.12 - klo:18:14 »
Hmm? Itselläni on pari ocbd-paitaa MT:ltä ja rullaavat ihan ok, tarkastin kaulukset ja sain hyvin eroteltua kankaat toisistaan sormin, eli liimauksesta ja tukilärpäkkeistä ei tietoakaan?

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Re: Modern Tailor
« Vastaus #847 : 18.11.12 - klo:18:21 »
Myös omat kaikki kolme mt:n ocbd:tä rullaavat ihan hyvin. En tiedä miten voisivat paremmin enää rollailla.

jk

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 280
    • Profiili
Vs: Modern Tailor
« Vastaus #848 : 22.11.12 - klo:15:40 »
Ei riitä "kivet" siihen, kun paitojenkin kanssa tarvitsee pari harjoituskappaletta...

tuc

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1521
    • Profiili
    • Herrainpukimo
Vs: Modern Tailor
« Vastaus #849 : 22.11.12 - klo:21:08 »
Oliko kukaan teetätänyt pukua Modern Tailorilla? Miten kestää vertailun esim CT:n tai TM Lewinin pukujen kanssa?

Aika hyvä käsityön laatu, mutta jollekin muulle lajille kuin homo sapiensille suunniteltuja tuntuu olevan heidän pukunsa.
http://www.herrainpukimo.fi - Herrainpukimo, turkulainen vaatekauppa kaikille Suomen herrasmiehille.

Schnitzel

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 422
    • Profiili
Vs: Modern Tailor
« Vastaus #850 : 22.11.12 - klo:21:23 »
Aiemmin ketjussa kirjoittelin kokemuksia housutilauksestani. Ainakin tilaamissani puuvillahousuissa laatu jäi aika kauaksi esim. Suittarin tsinoista ja yksi pakollinen iteraatiokierroskin saatiin ensimmäisten pöksyjen ollessa aika luokattomat. Tämän kokemuksen perusteella en kyllä lähtisi pukua tilaamaan.

kb

  • Kisälli
  • Viestejä: 39
    • Profiili
Vs: Modern Tailor
« Vastaus #851 : 22.11.12 - klo:22:18 »
Blue Pinpoint (197g), o662.

Kenelläkään kokemuksia tästä?

Tuli tänään tästä tehty paita. En ole asiantuntija, mutta hyvältähän tuo vaikuttaa ensituntuman perusteella. Jämäkkää kamaa. Kankaan lievä kiilto yllätti, ei ole niin rouhea / kasuaali kuin olin kuvitellut.

kb

  • Kisälli
  • Viestejä: 39
    • Profiili
Vs: Modern Tailor
« Vastaus #852 : 23.11.12 - klo:08:47 »
^Jaa, nyt kun olen testannut tuota paitaa päälle, niin onpa melko iso. Kyseessä siis minun eka MT-tilaus, käytin näemmä epäviisaasti kehonmittoja enkä esim. tässä ketjussa mainittua paitamittaohjeistusta. Kaulusta ja kalvosimia lukuunottamatta kaikessa on liikaa mittaa. En tiedä kuvitteliko räätäli että olen mitannut väärin kun kaulani on erikoisen paksu, ja kompensoinut sitten muita mittoja. Olisin kuvitellut että ainakin tuo hartiamitta on suoraan se minkä mitan olen antanut. No, pitääpä pestä, mittailla vähän ja reklamoida jos nyt omasta virheestä ei ole kyse.

Asia numero 2: Näyttää tulevan sähköposti-ilmoitus kun "suosikiksi" merkitty kangas on alennuksessa. Nyt on ainakin nämä tässä ketjussa aiemmin hyvää palautetta saaneet oxford-kankaat alennuksessa:
CM0043LBU
CM0042WHT

starsailor

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 353
    • Profiili
Vs: Modern Tailor
« Vastaus #853 : 23.11.12 - klo:09:59 »
Kaulusta ja kalvosimia lukuunottamatta kaikessa on liikaa mittaa. En tiedä kuvitteliko räätäli että olen mitannut väärin kun kaulani on erikoisen paksu, ja kompensoinut sitten muita mittoja. Olisin kuvitellut että ainakin tuo hartiamitta on suoraan se minkä mitan olen antanut. No, pitääpä pestä, mittailla vähän ja reklamoida jos nyt omasta virheestä ei ole kyse.

Laita tänne ne mitat mitkä annoit keholle ja millaiset on paidan mitat kyseisissä kohdissa, niin pähkäillään miten paljon heittoa mahdollisesti löytyy.

kb

  • Kisälli
  • Viestejä: 39
    • Profiili
Vs: Modern Tailor
« Vastaus #854 : 23.11.12 - klo:11:03 »
^Jep, analysoin viikonlopun rientojen jälkeen missä meni pieleen. Olen toisaalta tilannut mittatilauspaitoja kyllä, ja tämä on selvästi teltampi kuin toisaalta samoilla mitoilla tilattu.