Kirjoittaja Aihe: Modern Tailor  (Luettu 341891 kertaa)

Chuha

  • Kisälli
  • Viestejä: 28
    • Profiili
Vs: Modern Tailor
« Vastaus #105 : 03.11.10 - klo:14:51 »
Voihan protektionismi, valtionsuojatyöpaikat ja EU:n sisäisten yritysten suojelu sentään! Ensimmäinen paitani pitää sitten käydä hakemasta tullista, ihan mukavasti tulee parin kympin paidalle transaktiokustannuksia.
Kirjoittaja on hedonistinen, häivähdyksen narsismia ja egoismia sisältävä tuleva Ekonomi.

tuomas

  • Vieras
Vs: Modern Tailor
« Vastaus #106 : 03.11.10 - klo:15:20 »
Voihan protektionismi, valtionsuojatyöpaikat ja EU:n sisäisten yritysten suojelu sentään! Ensimmäinen paitani pitää sitten käydä hakemasta tullista, ihan mukavasti tulee parin kympin paidalle transaktiokustannuksia.

Eihän parin kympin paidalle mitään tullikustannuksia tule. Minä olen joutunut hakemaan jo monta MT-paitaa tullista, ja aina on jääty alle maksurajojen. Ylimääräinen vaiva on suurin rasite.

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Modern Tailor
« Vastaus #107 : 03.11.10 - klo:15:23 »
^ niin riippuu kuinka kaukana se tulli on niin siitä voi tulla hyvinkin paljon kustannuksia juurikin vaivan takia. Kyllä itse ainakin lasken että jos esim tunti kuluu hukkaan aikaa siihen että lähden tullissa käymään niin helposti on paita saanut 50% lisää hintaa.

Mutta kyllähän yksikin paita MT:ltä voi helposti ylittää tuon tullirajan. Riippuu mikä kangas siihen on valittu.
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

Tommi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3815
    • Profiili
Vs: Modern Tailor
« Vastaus #108 : 03.11.10 - klo:16:18 »
Kiitos Jussi kuvista ja Gaffer kommentista! Taidanpa pistää "+0,5"-db-paidan tilaukseen heti, kun jokin sopivan näköinen kangas sattuu tulemaan alennukseen. Ilmeisesti homma hoituu ihan sillä, että tilauksen yhteydessä laittaa ylimääräisten huomautusten joukkoon, että "add 0,5 cm to collar point"?
Myydään valkoisia pellavaliinoja.

tuomas

  • Vieras
Vs: Modern Tailor
« Vastaus #109 : 03.11.10 - klo:17:31 »
^ niin riippuu kuinka kaukana se tulli on niin siitä voi tulla hyvinkin paljon kustannuksia juurikin vaivan takia. Kyllä itse ainakin lasken että jos esim tunti kuluu hukkaan aikaa siihen että lähden tullissa käymään niin helposti on paita saanut 50% lisää hintaa.

Mutta kyllähän yksikin paita MT:ltä voi helposti ylittää tuon tullirajan. Riippuu mikä kangas siihen on valittu.

Tässähän puhuttiin parinkympin paidasta... Minä asennoidun niin, että lähtökohtaisesti kaikki EU:n ulkopuolelta tuleva on haettava tullista. Eipähän tarvitse tuskailla sen kanssa sitten, kun se on jo budjetoitu kuluihin/vaivaan.

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Modern Tailor
« Vastaus #110 : 03.11.10 - klo:17:40 »
Tässähän puhuttiin parinkympin paidasta...
Totta, en huomannut. Tullia ei siis pitäisi tulla. Lisäkustannuksena vain se vaiva.
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

Chuha

  • Kisälli
  • Viestejä: 28
    • Profiili
Vs: Modern Tailor
« Vastaus #111 : 03.11.10 - klo:18:22 »
Olen kyllä tietoinen ettei tästä paidasta mene tullimaksua, on nimittäin kerran jos toisenkin tultu tilattua ETA:n ulkopuolelta ja valuuttakonversio 45€:sta onnistuu. Tämän vuoksi puhuinkin transaktiokustannuksista, eli kustannuksista jotka eivät ole tuotteen hinnassa vaan jotka aiheutuvat osapuolille kustannuksia jotta transaktio voidaan saattaa päätökseen.

Tulli sekoiluun menee n. tunti ja lisäksi se aika on elämän laadullisesti erittäin huonoa, koska pääsee taas kerran tuskaillen näkemään kuinka tehottomasti julkinen sektori toimii ja väkisinkin tulee mieleen miten isosta mittakaavasta puhutaan. Tästä kun johtaa yhteiskunnalle aiheutuvan hyvinvointitappion joka sitten lopulta kohdistuu myös minuun yksilönä niin ihan itkettää.

Odotusarvoisesta en odota jokaisen paidan jäävän tulliin, perustan tämän palstaveljien kokemuksiin, joten olisi hölmöä budjetoida jokaiseen paitaan nämä transkatiokustannukset.
Kirjoittaja on hedonistinen, häivähdyksen narsismia ja egoismia sisältävä tuleva Ekonomi.

Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Vs: Modern Tailor
« Vastaus #112 : 03.11.10 - klo:19:08 »
Tulli sekoiluun menee n. tunti ja lisäksi se aika on elämän laadullisesti erittäin huonoa, koska pääsee taas kerran tuskaillen näkemään kuinka tehottomasti julkinen sektori toimii ja väkisinkin tulee mieleen miten isosta mittakaavasta puhutaan.

Sinun tullikeikkasi maksoi noin 50€ ja tuohon tullin kulut päälle, jotka ovat helposti sen toiset 50€ = 100€ kansantaloudellista tappiota 45€ paidan takia.

Kauankos ne tullissa säilyttelee kamoja? Eli kannattaako tilata kerralla iso satsi ja odotella kaikkien päätymistä tulliin?

tuomas

  • Vieras
Vs: Modern Tailor
« Vastaus #113 : 03.11.10 - klo:20:19 »
Tulli sekoiluun menee n. tunti ja lisäksi se aika on elämän laadullisesti erittäin huonoa, koska pääsee taas kerran tuskaillen näkemään kuinka tehottomasti julkinen sektori toimii ja väkisinkin tulee mieleen miten isosta mittakaavasta puhutaan. Tästä kun johtaa yhteiskunnalle aiheutuvan hyvinvointitappion joka sitten lopulta kohdistuu myös minuun yksilönä niin ihan itkettää.

<off-topic>
Haa, sigussasi oleva ekonomi-maininta selittää erilaisen asennoitumisen. Itse kun suhtaudun (hieman kärjistäen) odotteluaikaan tullissa (niin kuin missä tahansa) universumin minulle antamana mahdollisuutena lukea pari novellia. Epäilemättä asenteeni olisi toki eri, jos pääpostin tullikonttori ei olisi tismalleen työmatkani varrella, itse asiassa lähipostia kätevämmällä sijainnilla.
</off-topic>


Chuha

  • Kisälli
  • Viestejä: 28
    • Profiili
Vs: Modern Tailor
« Vastaus #114 : 03.11.10 - klo:21:04 »
Tulli sekoiluun menee n. tunti ja lisäksi se aika on elämän laadullisesti erittäin huonoa, koska pääsee taas kerran tuskaillen näkemään kuinka tehottomasti julkinen sektori toimii ja väkisinkin tulee mieleen miten isosta mittakaavasta puhutaan.

Sinun tullikeikkasi maksoi noin 50€ ja tuohon tullin kulut päälle, jotka ovat helposti sen toiset 50€ = 100€ kansantaloudellista tappiota 45€ paidan takia.

Kauankos ne tullissa säilyttelee kamoja? Eli kannattaako tilata kerralla iso satsi ja odotella kaikkien päätymistä tulliin?

Itseasiassa negatiivinen ROI on tässä jopa huonompi koska tilauksen arvo ei ole 45€ (tämän arvon mainitsin koska se on verovapauden raja). Mainintani parin kympin paidasta on edelleen validi.


<off-topic>
Haa, sigussasi oleva ekonomi-maininta selittää erilaisen asennoitumisen. Itse kun suhtaudun (hieman kärjistäen) odotteluaikaan tullissa (niin kuin missä tahansa) universumin minulle antamana mahdollisuutena lukea pari novellia. Epäilemättä asenteeni olisi toki eri, jos pääpostin tullikonttori ei olisi tismalleen työmatkani varrella, itse asiassa lähipostia kätevämmällä sijainnilla.
</off-topic>

En nyt täysin ymmärrä miten ammatillinen tausta vaikuttaa tähän. Yksinkertaisesti on matemaattisesti pääteltävissä vaikka levyseppähitsaajan koulutuksella että tullin tuoma lisäarvo on negatiivinen ja jokainen vapaa kauppaa rajoittava tekijä tässä universumissa aiheuttaa hyvinvointitappiota kollektiivisesti. Tietenkin kannattaa pitää reaalioptioita avoinna mahdollisimman paljon että ajan saa käytettyä hyödyksi vaikka lukemalla, mutta tähänkin tuhlaantuu transaktiokustannuksia, koska kannat kirjaa mukanasi.

Mielestäni on sääli että tällä foorumilla on poliittinen keskustelu kielletty, koska täällä jos missä suomalaiselle foorumilla ei tarvittaisi aivan niin paljon kansalaiskasvatusta kuin normaalisti.
Kirjoittaja on hedonistinen, häivähdyksen narsismia ja egoismia sisältävä tuleva Ekonomi.

vallaton

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 399
    • Profiili
Vs: Modern Tailor
« Vastaus #115 : 03.11.10 - klo:21:27 »
Tulli sekoiluun menee n. tunti ja lisäksi se aika on elämän laadullisesti erittäin huonoa, koska pääsee taas kerran tuskaillen näkemään kuinka tehottomasti julkinen sektori toimii ja väkisinkin tulee mieleen miten isosta mittakaavasta puhutaan.

Sanoisin tuota julkisen sektorin yleistä parjausta aika mauttomaksi yleistykseksi. Todettakoon, että en ole itse koskaan julkisella sektorilla työskennellyt, joten oma lehmä ei ole ojassa tässä. Paremminkin olen sitä mieltä, että julkisella sektorilla on tehty viime aikoina maailmanluokan innovaatioita, jotka ovat Suomessa yksityisellä puolella olleet harvassa. Esimerkkeinä tästä toimivat hyvin vaikka veroehdotus ja reittiopas. Yksityinen sektori on täynnä tehottomuutta ja myöskään lakisääteiset, mutta yksityisten toimijoiden järjestämät toiminnot eivät ole mitään tehokkuuden huippuja.

tuomas

  • Vieras
Vs: Modern Tailor
« Vastaus #116 : 03.11.10 - klo:22:16 »
En nyt täysin ymmärrä miten ammatillinen tausta vaikuttaa tähän. Yksinkertaisesti on matemaattisesti pääteltävissä vaikka levyseppähitsaajan koulutuksella että tullin tuoma lisäarvo on negatiivinen ja jokainen vapaa kauppaa rajoittava tekijä tässä universumissa aiheuttaa hyvinvointitappiota kollektiivisesti.

Jaahas. Tähän ei voi sanoa muuta kuin että monelle humanistille mikään asia maailmassa ei ole yksinkertaisesti matemaattisesti pääteltävissä.

Mutta jätetäänpä off-topic jauhaminen tähän. Modern Tailoriin palatakseni sain taannoin revenneen paitani tilalle uuden samasta kankaasta, vaikka sitä ei sivujen mukaan ole valikoimassa enää. Asiallista palvelua, joskin aiempaa paljon hitaampaa tällä kertaa.

Tommi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3815
    • Profiili
Vs: Modern Tailor
« Vastaus #117 : 10.11.10 - klo:12:07 »
Jussi, hyväksyikö MT sinun tilauksesi yhteydessä "mukisematta" sen Elbow width (halfway down to cuff) on both sleeves -ohjeistuksen? Minulle lähettivät lisäkysymyksiä, ja ovat mm. huolissaan siitä, että kyynärpääleveys on suurempi kuin hauisleveys. Eh... Lisäksi pitää tarkentaa kyynärpään paikka heille.
Myydään valkoisia pellavaliinoja.

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Modern Tailor
« Vastaus #118 : 10.11.10 - klo:16:27 »
Jussi, hyväksyikö MT sinun tilauksesi yhteydessä "mukisematta" sen Elbow width (halfway down to cuff) on both sleeves -ohjeistuksen? Minulle lähettivät lisäkysymyksiä, ja ovat mm. huolissaan siitä, että kyynärpääleveys on suurempi kuin hauisleveys. Eh... Lisäksi pitää tarkentaa kyynärpään paikka heille.

Minulla ovat hyväksyneet tuon mukisematta. Jos tuo ylläoleva pitää paikkansa, tarkastaisin kyllä molemmat ja ehkäpä hieman säätäisin hauismittaa - tuo todella vaatii tarkastuksen. Omassani hauisleveys on 19 ja kyynärpääleveys 17,5 cm. Tuo "halfway down to cuff" on kyllä minusta ihan riittävä kyynärpään paikan tarkennus.
Kaikki villa tottelee rautaa.

Tommi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3815
    • Profiili
Vs: Modern Tailor
« Vastaus #119 : 10.11.10 - klo:16:47 »
Minulla ovat hyväksyneet tuon mukisematta. Jos tuo ylläoleva pitää paikkansa, tarkastaisin kyllä molemmat ja ehkäpä hieman säätäisin hauismittaa - tuo todella vaatii tarkastuksen. Omassani hauisleveys on 19 ja kyynärpääleveys 17,5 cm. Tuo "halfway down to cuff" on kyllä minusta ihan riittävä kyynärpään paikan tarkennus.

Jep. Täytyypä tarkistaa ja tarkentaa.
Myydään valkoisia pellavaliinoja.