Kirjoittaja Aihe: Kengänpohjamateriaalit talvella  (Luettu 15230 kertaa)

CyberDog

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 647
    • Profiili
Vs: Kengänpohjamateriaalit talvella
« Vastaus #30 : 02.02.10 - klo:21:24 »
Mulla on täällä yhdet jos haluat kokeilla ;) Vibramin pohjat Merrelin kengissä. Pihja on hyvä jos on pehmyttä materiaalia tai joka ei ole erityisen liukas muuten. Hyvä avonainen kuviointi ja sitä rataa. Mut tajuttoman liukkaat varsinkin lumella/jäällä. Myös juurakko ja kalliollakin varauksella...

Jep. Meindl kengissäni oleva Vibram pohja on hyvin liukas em olosuhteissa, mutta ei ole käytännössä kulunut lainkaan vaikka kengillä on kilometrejä takana paljon.  Vibram valmistaa myös pohjaa joka puree kiitettävän hyvin märkiin koskikiviin. Vibramin valmistamia pohjia löytyy useamman valmistajan vaellus- ja kahluukengistä. Myös Alfred Sargentin kenkieni commando pohja on kovaa kumia ja huolimatta karkeasta kuviosta se on liukas samoissa paikoissa kuin Meindl. Jalaksen maiharin pehmeä pohja on pitävä, mutta valitettavan lyhytikäinen - ainakin paljon kävelevälle.

Juu. Mun entisten vaelluskenkien vibram piti hyvin. Samoin exän molempien vaelluskenkien vibram pohjat. Eli niillä on ilmeisesti useampaa kumia "samaan" käyttötarkoitukseen.

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Kengänpohjamateriaalit talvella
« Vastaus #31 : 05.03.10 - klo:19:00 »
Swimsin kalosseista muuten sen verran että olen huomannut niiden painavan ikävästi jos käytän Derby jalkineita niiden sisällä. Oxfordien kanssa ei ongelmaa mutta derbyissä tuee se swimsin aukon sauma ikävästi samaan kohtaan kun kengännauhoituksen "läpät" ja painaa jalkapöytää. Tosin tämäkin ongelma on voimakkaampi itselläni oikeassa jalassa, joten voi hyvin olla että muut eivät tälläistä ongelmaa koe.
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

JMasa

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 912
    • Profiili
Vs: Kengänpohjamateriaalit talvella
« Vastaus #32 : 08.03.10 - klo:12:40 »
Nyt muutaman kerran Swimsin kalosseja käyttäneenä voi sanoa, että olivat hyvä ostos. Kalossien tarjoama pito on erittäin hyvä.