Kirjoittaja Aihe: Sydney?  (Luettu 4547 kertaa)

-Mars-

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 517
    • Profiili
Sydney?
« : 11.04.19 - klo:00:16 »
Sydney, Australia, ei kenkä. Työmatka kesällä, pari päivää vapaa-aikaa. Olisiko vinkkejä?
--
-Mars-

Tuukka

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1127
    • Profiili
Vs: Sydney?
« Vastaus #1 : 11.04.19 - klo:23:55 »
Double Monk! En ole niiden Sydney kaupassa käynyt mutta Melbournen versio on mahtava.

Tarkoittanet pohjoisen kesää, se on talvi siellä, kuten varmaan tiedät. Eli Bondi beach on tyhjähkö kuten muut rannat.

Ja kliseistä tietty, mutta oopperatalo on todella nätti, sisältä ja ulkoa. Suosittelen kokeilla päästä sinne esitykseen.

Jos sulla on jotain tiettyä mielessä mitä haluisit tehdä kysy. Mä asuin aikaisemmin Australiassa ja kävin aika monta kertaa Sydneyssä.
Great minds think alike - fools never differ.

-Mars-

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 517
    • Profiili
Vs: Sydney?
« Vastaus #2 : 14.04.19 - klo:11:50 »
Kiitos. En suunnitellut shoppailevani, ellei ole jotain erityistä syytä. Mites viinibaariskene?
--
-Mars-

Tuukka

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1127
    • Profiili
Vs: Sydney?
« Vastaus #3 : 29.04.19 - klo:14:31 »
Mä en juuri pelkissä viinibaareissa käy, to be honest, ja ne tuppaa olla usein niin lyhytikäisiä ettei mun 4 vuoden takainen kokemus auttaisi.

That said, Australiassa asuessa tulee aina välillä eurooppaikävä, ja yksi sellainen ilta osui Sydney'n mulla. Silloin apu tuli Tapavino nimisestä sherrybaarista. Nykyään se on nähtävästi laajentunut muutamaan sijaintiin. Mutta en ehdota että menisit Euroopasta Australiaan juomaan espanjalaisia viinejä.

Jos sulla on viikonloppuaikaa siellä ja viinit kiinnostaa, viinialueet on Australiassa hyvin mielenkiintoisia ja niistä usein löytyy hyviä ravintoloita ja B&B palveluita. Sydneyn oma alue on Hunter Valley ja uskoisin että sinne saa helposti järjestettyä retkiä. Tosin talvi ei ole paras aika, mutta tuskin ovat kiinni.

Australian parhaimmassa viinikaupassa on joka lauantai todella kovia viinimaisteluita. Ainakin niiden päämyymälässä Melbournessa. Jos sekavista nettisivuista oikein tulkitsen niin myös Sydneyssä: http://www.princewinestore.com.au/event/
Great minds think alike - fools never differ.