Kirjoittaja Aihe: Suuri upslaakikeskustelu  (Luettu 23167 kertaa)

Uri

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 203
    • Profiili
Suuri upslaakikeskustelu
« : 11.02.10 - klo:18:46 »
Mun mielestä upslaakit ovat epäkäytännölliset koska keräävät roskaa. Kämppä täynnä kiviä ja hiekkaa kun tulee sisälle.

Mun mielestä ne ovat lisäksi ei niin hienot ja sopivat vanhoille miehille. (ja taas aletaan menemään ohi aiheen)

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Suuri upslaakikeskustelu
« Vastaus #1 : 11.02.10 - klo:19:34 »
Valitsin upslaakit, koska niiden tuoma ylimääräinen paino saa housut laskeutumaan kauniisti. Ne myös leikkaavat varsin pitkistä jaloistani pois hitusen senttejä, jolloin kokonaiskuvasta tulee harmonisempi. Kaikki on tarkoin harkittua.

Totta, upslaakit sopivat vain pitkille miehille.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Uri

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 203
    • Profiili
Suuri upslaakikeskustelu
« Vastaus #2 : 11.02.10 - klo:20:27 »
Villellä on vastaus kaikkeen..

En ole ajatellut upslaakeja noin syvällisesti. Itsellä on useita pukuja ja siitä olen pitänyt huolen, että yksissäkään housuissa ei ole upslaakeja. Pituutta on 180cm.

DandyAndy

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 845
    • Profiili
Suuri upslaakikeskustelu
« Vastaus #3 : 11.02.10 - klo:20:34 »
Villellä on vastaus kaikkeen..

En ole ajatellut upslaakeja noin syvällisesti. Itsellä on useita pukuja ja siitä olen pitänyt huolen, että yksissäkään housuissa ei ole upslaakeja. Pituutta on 180cm.

Kyllä upslaakit on ihan asenne/tyyli-juttu. Ei minullakaan tällä hetkellä ole puvun housuissa upslaakeja, mutta muissa harrastan niitä kyllä. Ohessa esimerkki upslaakeista, jotka eivät mielestäni ole laisinkaan pappamaiset:

Me, the 13th Duke of Wybourne? Here? In a student-nurses hall of residence? At three o'clock in the morning? With my reputation? Has no-one thought of the consequences? Oh well.

Uri

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 203
    • Profiili
Vs: Suuri upslaakikeskustelu
« Vastaus #4 : 11.02.10 - klo:20:39 »
Noi housu näyttää sille, että ne on vain liian pitkät. Eli lahkeet on kääritty.

sproily

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1944
  • Parantumaton retro-eksentrikko
    • Profiili
    • Flanööri-blogi
Vs: Suuri upslaakikeskustelu
« Vastaus #5 : 11.02.10 - klo:20:48 »
Upslaakit ovat mielestäni erittäin tyylikkäät.

En tiedä tarkkaa syytä miksi, mutta tuovat mielestäni ryhtiä.

Flanööri
Dress to impress yourself first. Then others, if you feel like it.

werther

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 124
    • Profiili
Vs: Suuri upslaakikeskustelu
« Vastaus #6 : 11.02.10 - klo:20:58 »
Viimeksi ostamiini housuihin (harmaa villakangas) teetätin jo oston yhteydessä upslaakit osittain juuri pituuteni (187cm) tähden. Tyylillisesti katson niiden myöskin sopivan irtohousuihin. Kaksirivisessä puvussani on myöskin upslaakit. Smokkihousuista ne taas luonnollisesti puuttuvat. Oma filosofiani upslaakien suhteen on, että niitä ei ole kaikkein muodollisimmissa (frakki/smokki) tai epämuodollisimmissa (farkut/khakit) housuissa. Sillä välillä ne pääsääntöisesti ovat aina.

Alhazen

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1029
    • Profiili
Vs: Suuri upslaakikeskustelu
« Vastaus #7 : 11.02.10 - klo:21:08 »
Joku kirosi ennen keskustelun siirtämistä sitä, kuinka upslaakit tuovat mukanaan ulkoa hiekkaa ja muuta tarpeetonta. Bespoke-tilauksissa tähän löytyy luonnollisesti ratkaisu, jonka Ville muistaakseni mainitsi blogissaankin joskus (ja joka samalla tuo lisäpisteitä kaikkien pienten, vain omistajan tietoon jäävien detaljien ystävien silmissä) eli napeilla suljettavat upslaakit:


JMasa

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 912
    • Profiili
Vs: Suuri upslaakikeskustelu
« Vastaus #8 : 11.02.10 - klo:21:41 »
Valitsin upslaakit, koska niiden tuoma ylimääräinen paino saa housut laskeutumaan kauniisti.

Tämän seikan olen ajatelut olevan upslaakeille ominainen piirre.

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Suuri upslaakikeskustelu
« Vastaus #9 : 11.02.10 - klo:21:44 »
Upslaakien puuttuessa laskeutumista auttaa lahkeen suun sisäpuolen vahvikekanttinauha. Ja housujen juuri oikea pituus sekä lahkeen suun leikkaus. Joku voi tästä päätellä, etten ole suuri upslaakien ystävä. Joillekin ne sopivat hyvin, minulle eivät.
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

DandyAndy

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 845
    • Profiili
Vs: Suuri upslaakikeskustelu
« Vastaus #10 : 11.02.10 - klo:22:09 »
Noi housu näyttää sille, että ne on vain liian pitkät. Eli lahkeet on kääritty.

Visuaalisesti lopputulos näyttää kutakuinkin samalta riippumatta siitä onko käänteitä ommeltu kiinni (tai erinomaisen näppärästi kiinnitetty napilla) vai ainoastaan kääritty ja hieman näytetty rautaa, että pysyvät aloillaan.
Me, the 13th Duke of Wybourne? Here? In a student-nurses hall of residence? At three o'clock in the morning? With my reputation? Has no-one thought of the consequences? Oh well.

VMP

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 489
    • Profiili
Vs: Suuri upslaakikeskustelu
« Vastaus #11 : 11.02.10 - klo:22:16 »
Upslaakit tuntuvat olevan parjatulla StyleForumilla must-have -juttu bespoke -vaatteissa. WAYWRN-threadia pälyillessä tulee kyllä erittäin tyylikkäitä ilmestyksiä vastaan upslaakeineen. Itse olen aivan liian lyhyt sellaisiin. (Farkuissa tosin kääräisen lahjetta ~4-5cm.)

mikmu

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 383
    • Profiili
Vs: Suuri upslaakikeskustelu
« Vastaus #12 : 11.02.10 - klo:22:42 »
Jopas täällä onkin tullut loistavia perusteluja niin puolesta kuin vastaankin. Mulla on vielä yksi negatiivinen argumentti. Tämä on tosin täysin henkilökohtainen ongelma, nimittäin joskun kun kävelen kiireessä niin askelmoin joten hassusti ja kengänkärki haukkaa viereisen lahkeen upslaakia.

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Suuri upslaakikeskustelu
« Vastaus #13 : 11.02.10 - klo:22:46 »
En käytä upslaakeja suorissa, formaaleissa housuissa.. Tai no, omistan kahdet upslaakilliset joita ei tule koskaan käytettyä. Farkkuja kättäessäni yleensä kääräisen lahkeet ylös, samoin toisinaan kun on chinot jalassa.

Mitä upslaakien oletettuun pappamaisuuteen tulee, se riippuu ihan kantajasta / kokonaisuudesta.
get your kicks on route six six six

Fedora

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 217
    • Profiili
Vs: Suuri upslaakikeskustelu
« Vastaus #14 : 12.02.10 - klo:00:52 »
Piristävän paljon erimielisyyttä tässä asiassa. :)

Mielestäni kaksirivinen takki melkein huuta upslaakeja koska lahkeet eivät voi olla kaksirivisessä kovin kapeat ja mukavasti tällöin katkaisevat kankaan. Kantajan pituus toki pitää ottaa huomioon.
"When the seagulls follow the trawler, it's because they think sardines will be thrown into the sea."