Keikari > Yhteiskunta

Linnan juhlat 2017

<< < (5/6) > >>

ChuckBass:

--- Lainaus käyttäjältä: Jussi - 09.12.17 - klo:15:35 ---
--- Lainaus käyttäjältä: supera - 08.12.17 - klo:18:40 ---Kimissä ja Mintussa silmät lepäsivät, en keksi mitään moitittavaa.
--- Lainaus päättyy ---

Todellako? Smokki (tai joku "black tie optional" -säätö, koska rusetilla oli tehty puvusta smokki), iltapukeutumisen rennoin asu (bisnespukua rennompi) suuren iltapuvun l. muodollisimman pukeutumisen (frakin) juhlissa?

Ei tuota voi enemmänkään pieleen helpolla laittaa saapumatta smart casualissa tai muussa vapaa-ajanasussa.

--- Lainaus päättyy ---

Totuus voisi olla jossain näiden kahden (ei mitään moitittavaa / ei voisi mennä enempää pieleen) välissä.

Olen Jussin kanssa tällä kertaa eri linjoilla, kuten jo aiemmin tuli todettua. Räikkösen puku ei ollut smokki (paidasta ja rusetista huolimatta) toisin kuin esim Häkkisen ja Litmasen, vaan musta (tumma) puku. Rusetin olisi voinut korvata solmiolla, mutta huomioiden puvun istuvuus kokonaisuus menee silti plussan puolelle.

Symppaan Kimiä noin yleisesti (hieno mies), joten olen toki tässkin puolueellinen. Ja mies kun on jo kerran aiemmin esiintynyt Linnassa frakki-kokonaisuudessa, joka oli parempi kuin yksikään tänä vuonna itse näkemäni, niin kuitattakoon näytöt tältä osin jo annetuksi.

Positiivista juhlissa oli, että niin moni oli korvannut frakin tummalla puvulla. Istuva puku on aina parempi vaihtoehto kuin huonosti istuva frakki.

Jussi:

--- Lainaus käyttäjältä: ChuckBass - 09.12.17 - klo:19:58 ---
--- Lainaus käyttäjältä: Jussi - 09.12.17 - klo:15:35 ---
--- Lainaus käyttäjältä: supera - 08.12.17 - klo:18:40 ---Kimissä ja Mintussa silmät lepäsivät, en keksi mitään moitittavaa.
--- Lainaus päättyy ---

Todellako? Smokki (tai joku "black tie optional" -säätö, koska rusetilla oli tehty puvusta smokki), iltapukeutumisen rennoin asu (bisnespukua rennompi) suuren iltapuvun l. muodollisimman pukeutumisen (frakin) juhlissa?

Ei tuota voi enemmänkään pieleen helpolla laittaa saapumatta smart casualissa tai muussa vapaa-ajanasussa.

--- Lainaus päättyy ---

Totuus voisi olla jossain näiden kahden (ei mitään moitittavaa / ei voisi mennä enempää pieleen) välissä.

Olen Jussin kanssa tällä kertaa eri linjoilla, kuten jo aiemmin tuli todettua. Räikkösen puku ei ollut smokki (paidasta ja rusetista huolimatta) toisin kuin esim Häkkisen ja Litmasen, vaan musta (tumma) puku. Rusetin olisi voinut korvata solmiolla, mutta huomioiden puvun istuvuus kokonaisuus menee silti plussan puolelle.

Symppaan Kimiä noin yleisesti (hieno mies), joten olen toki tässkin puolueellinen. Ja mies kun on jo kerran aiemmin esiintynyt Linnassa frakki-kokonaisuudessa, joka oli parempi kuin yksikään tänä vuonna itse näkemäni, niin kuitattakoon näytöt tältä osin jo annetuksi.

Positiivista juhlissa oli, että niin moni oli korvannut frakin tummalla puvulla. Istuva puku on aina parempi vaihtoehto kuin huonosti istuva frakki.

--- Lainaus päättyy ---

Jep, tummasta puvusta samaa mieltä, tummasta rusetista eri mieltä. Mustalla tai edes tummasävyisellä rusetilla ei täyty tummankaan puvun määritelmä, eikä varsinkaan silloin kun kyse on frakkietiketistä. Harmaa solmio olisi ollut se napakymppi, rusetilla tuli täyshuti (ellei ole tarjoilijana, näin asia ei käsittääkseni ollut). Kuitenkin, Räikkösellä tosiaan on todella hyvä frakkisuoritus taustalla. Sääli, että tällä kertaa näin, puku itsessään oli hyvä ja suht' eleetön pitkistä lahkeista huolimatta..

http://www.keikari.com/blogi/kimi-raikkosen-frakki/

salaryman:

--- Lainaus käyttäjältä: supera - 08.12.17 - klo:18:40 ---Yx fiba pisti silmään tv1:n lähetyksessä. Nuori kundi tummassa puvussa ja olikohan t-paita jollain hevosenpää-printillä. En tiedä mitä haettiin, mutta musta oli koko illan tyylittömin esitys. Mauttomia oli paljonkin, mutta niitä edustaneet ainakin yrittivät olla jotain :).

Kimissä ja Mintussa silmät lepäsivät, en keksi mitään moitittavaa. Kuka bongas mitkä kengät oli Kimillä? Crockett&Jones ?

--- Lainaus päättyy ---

Huomionkipeys voitti harkinnan?

Voidaan tietenkin keskustella, pitääkö itsenäisyyden juhliminen olla jäykäksikin tulkittavan etiketin mukaista virallista pönöttämistä, vai tulisiko itsenäisyyttä juhlia rennommin, jopa karnevaalihengessä?

Itse olen taipuvainen ajattelemaan sekä että, mutta silti miellän presidentin isännöimän itsenäisyyspäivän juhlavastaanoton olevan luonteeltaan tilaisuus, johon karnevaaliasut eivät kuulu. Juhlan merkityshän on itsenäisyytemme juhlistaminen ja mielestäni tämänkaltaiseen juhlaan pukeutumiseen kuuluu tietoinen itsetehostuksen ja -korostuksen välttäminen.

Televisioidet linnan juhlat mediassa käytävine jälkipeleineen ovat itsessään instituutio jonka perinteen toivoisin jatkuvan formaalina "pönötysjuhlana". Samalla kyllä soisin sen rinnalle syntyvän iloiset karnevaalit, tapahtuma jossa itsenäisyyttä voitaisiin juhlia rennommissa puitteissa.

Pchan:

--- Lainaus käyttäjältä: salaryman - 10.12.17 - klo:11:54 ---
Juhlan merkityshän on itsenäisyytemme juhlistaminen ja mielestäni tämänkaltaiseen juhlaan pukeutumiseen kuuluu tietoinen itsetehostuksen ja -korostuksen välttäminen.

--- Lainaus päättyy ---

Tuohan on ihan sukupuolisidonnainen juttu. Ei kukaan oleta daamien juhlivan samanlaisissa asuissa. Naisten kohdalla itsekorostusta pikemminkin arvostetaan, kunhan asu muuten sopii tilaisuuteen.

Itse olen aina kokenut, että iltapukujuhlissa miesten tehtävä on olla suhteellisen huomaamattomia ja tässä standardisoitu univormu toimii hyvin.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta