Kirjoittaja Aihe: MYYTY: NOS vintage Alpha B-15 pilottirotsi, koko L (Made in USA=pienet koot)  (Luettu 1247 kertaa)

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Ei osunut kokolotto taaskaan ihan kohdilleen, joten siksi tämä uusi ja käyttämätön (vanhaa varastoa) B-15 rotsi lienee helpompaa (ja fiksumpaa?) koettaa myydä foorumin kautta kuin lähteä tekemään asiakaspalautusta Jenkkeihin.

Takki on törkeän hienon väristä suklaan/ tumman ruskeaa nylonia ja siinä on irroitettava karvakaulus. (synteettistä turkista) Kannattaa huomioida, että tuohon aikaan pilotit ovat olleet keskimäärin pienempiä, joten kokomerkinnän ei kannata antaa hämätä liikaa. Takki on lyhyt vyötärömittainen pusakka ja arvioisin että 180cm pitkälle se alkaa olemaan jo liian lyhyt. (itse 177cm ja on aivan siinä ja kinthaalla että onko lyhyt vai ei) Eli sanoisin että tämän takin optimaalinen käyttäjä on noin 170cm pitkä plus/ miinus 5cm puoleen tai toiseen riippuen selän pituudesta. Ihan laihan pojan takki tämäkään ei ole, mutta itse en sujuvasti saa tämän alle neuletta mahtumaan, joten sen vuoksi myyntiin menee sillä olin tarkoittanut tämän nimen omaan talvitakiksi kauluspaidan ja neuleen kanssa käytettäväksi. Sopivimman rinnanympäryksen tälle takille arvioisin olevan noin 98-103cm jolloin alle menee villapaitaa yms.. Alphan nykyisiin kokoihin verrattuna tämä asettuu jonnekin S ja M- koon välimaastoon.

Kyseessä on tosiaan Knoxvillessä Tenneesseessä tehtyä kamaa, eikä tätä nykyistä puolet ohuempaa Alphan "kiinakuraa".. Siitä huolimatta takki on hyvin kevyt ja todella miellyttävä päällä. Onhan tämä aivan saakelin hieno esim. tumman denimin ja vaikkapa Red Wingien tai muiden vastaavien työkenkien/ saappaiden ja ns. "kovispipon" kaverina pakkaskeleillä! Ja mikä parasta, vain pienellä murto-osalla järjettömän hintaisiin RMC:hen ja muihin vastaaviin Japsi- reproihin verrattuna..
(Itse tilasin jo takista pykälää isomman koon.)

Ja huom. tässä ei ole mitään us airforce- decaleja hihassa tai muuallakaan...

Hinta about omakustanteella ilman kuluja, eli 120€ sisältäen kotimaan postit. Privalla tavoittaa ja sovitusmahdollisuus Kuopion seudulla.

Tässä vielä myyjän ilmoittamat tuumamitat, jotka pitävät varsin hyvin kutinsa:

Size L;

Shoulder to shoulder; 18"

Armpit to armpit; 26"
(tätä näennäisen suurta leveyttä ei kannata säikähtää, sillä se kuuluu tämän takin leikkaukseen ja habitukseen, ja lisäksi takki kapenee voimakkaasti vyötäröä kohti saaden aikaan maskuliinisen hartioita korostavan tiimalasimuodon)

Zipper length;  21"

Back length from the bottom of collar to the bottom of the waistband; 23,5"

Sleeve length; 23,5" (tähän mittaan ei ole huomioitu hihansuun resoreja)












« Viimeksi muokattu: 20.11.17 - klo:20:47 kirjoittanut Tumppi$ »
VASTATUULEEN!

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Tämä meni kaupaksi. Kiitos kaikille kiinnostuneille.
« Viimeksi muokattu: 20.11.17 - klo:20:48 kirjoittanut Tumppi$ »
VASTATUULEEN!