Kirjoittaja Aihe: Asiakaspalvelu  (Luettu 123329 kertaa)

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Asiakaspalvelu
« Vastaus #225 : 08.04.12 - klo:21:00 »
Näinhän se on. Eniten arvostakin noillakin aloilla niitä yksityisyrittäjiä tai pienfirmoja missä yksi kaveri tekee alusta asti kaiken, suunnittelee ja toteuttaa. Kummatkin, sähkö ja putki vedot, on myös erittäin hankalia tehdä hyvännäköisesti. Jotkut harvat onnistuu siinä että ne ei olisi silmiinpistäviä. Upotetut sähköt nyt on vielä kohtuu helppo tehdä, mutta nätit pintavedot on haastavia.
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Asiakaspalvelu
« Vastaus #226 : 08.04.12 - klo:21:10 »
Sullakin tulee siellä maalla sen resistanssin mittaaminen varmaan aika usein vastaan kun pitää miettiä mitä voi vetää ja minne. Vaikka asia nyt sinänsä mihinkään tässä liity...
« Viimeksi muokattu: 08.04.12 - klo:21:13 kirjoittanut konda »

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Asiakaspalvelu
« Vastaus #227 : 08.04.12 - klo:21:59 »
Sullakin tulee siellä maalla sen resistanssin mittaaminen varmaan aika usein vastaan kun pitää miettiä mitä voi vetää ja minne. Vaikka asia nyt sinänsä mihinkään tässä liity...
Resistanssin mittaaminen... harvemmin sitä tarvii mitata. Mutta on tälläsen vanhan maatilan sähköt kyllä noin muuten ihan syvältä. Nytkään ei saunarakennukseen tule sähköä lainkaan, mutta mikäs se saunoessa öljylampun valossa. Täytyy muuten sanoa että täysi mysteeri mistä johtuu, ei riitä mun sähköymmärrys siihen. Ongelma on että vikavirtasuoja laukeaa kokoajan, ei pysy hetkeäkään ylhäällä (no tämähän on siinämielessä hyvä että suojaa ainakin että sauna ei palaisi). Ja vaikka kaikki johdonsuojakatkaisimet kääntäisi alas vikavirran jälkeen niin silti se laukoo sitä. Viittaisi siihen että nollan kautta vuotaa jotain. Tai sitte se vikavirta on paskana.

Saunarakennuksen ja navetan sähköt pitäisi saada uusiksi tämän kesän aikana. Itse suunnittelen ja toteutan sähköt, ystävä tulee tekeen loppukytkennän ja tarkastuksen oletettavasti. Putkityöt tulee myös navettaan kokonaan uusiksi (keskuslämmitys toteutaan mitä ei ole ennen ollut). Katotaan mitä syntyy ja kuinka paljon pystyy tekeen itse ja paljonko pitää käyttää ammattilaista. Uuden opiskelu on kuitenkin aina mukavaa ja helpottaa kun on asiantuntevia kavereita jeesaamassa (sähkömiestä, putkimiestä, rakennesuunnittelijaa yms). Vain kylmäainemies puuttuu, pitäisi peruskorjata yksi kylmiö ja rakentaa toinen (päätin että navettaan tulee riiputuskylmiö).
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Asiakaspalvelu
« Vastaus #228 : 09.04.12 - klo:00:51 »
Saunalle on siis sähkö vedetty, pääsulake ei ole liian pieni ja kaapelissa taululta saunalle on tarpeeksi poikkipinta-alaa? Nämä sun täytyy ottaa huomioon kun teet sähköt saunalle uusiksi. Jos etäisyys saunalle pääsulakkeelta on pitkä, täytyy kaapelintarve kyllä laskea. Se kannattaa laskea joka tapauksessa eikä vaan vetää jotain. Muista, että sähkön saunalta edelleenjatkaminen voi tulla ongelmalliseksi, koska kokonaispituus kasvaa.

Eihän tuota sun ongelmaa välttämättä mittaamatta löydä. Vikavirtasuojan toimivuudesta kannattaa tosiaan lähteä liikenteeseen. Sitten kannattaa tsekata, että saunalla ei ole jostain syystä tullut nollattua (kevi ja nolla yhteen) yhtään rasiaa tai kytkentää. Tämä pamauttaa sun vikiksen heti.
« Viimeksi muokattu: 09.04.12 - klo:00:54 kirjoittanut konda »

CyberDog

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 647
    • Profiili
Vs: Re: Asiakaspalvelu
« Vastaus #229 : 11.04.12 - klo:20:46 »
Sanon vaan, että vaikka elämässäni olisinkin niin pahasti ryssinyt, että jakaisin postia työkseni...

Köh, pientä ennakkoluuloa aistittavissa. Suvussani on useita "duunareita", joiden vuoksi tällaiset lausunnot ovat melkoista myrkkyä lukea.
Ok, ok, tämä oli vähän kärkkäästi ja harkitsettomasti sanottu ja pahoittelen aiheuttamaani mielipahaa.

Allekirjoittanut on tehnyt sähkötöitä 5 vuotta ja ollut lentokentällä ja ahtaajana 3 päälle. Noin puolet työurasta siis. Jos joku haluaa jakaa postia ja on siihen tyytyväinen, on se hyväksyttävä. Oma filosofiani on kuitenkin se, että on pyrittävä haasteellisempaan ja itseä koettelevaan ammattiin, eikä mennä sillä mikä on helpointa. Itse kokisin epäonnistuneeni, jos olisin postinkantaja, ruokakaupan kassalla tai siivoojana työurani keski/loppuvaiheilla. Kesätyöt ja työuran alku eri asia.

Kaikki hatunnosto ammattitaitoisille sähkäreille ja putkareille - kova ammattimies saa aina töitä. Ja ahtaajalla muutenkin usein parempi palkka kuin monella keskivertovalkokaulusheebolla. Konttinosturin kuskiksi pääsemiseksi saa muuten tehdä aika pitkän työuran alle...

Oletko siis sitä mieltä että eletään tehdäkseen työtä eikä tehdä työtä elääkseen? Jos näin niin ymmärrän kantasi. Itse olen toista mieltä.

Konsultti

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 109
    • Profiili
Vs: Asiakaspalvelu
« Vastaus #230 : 11.04.12 - klo:20:53 »
Töissä ollaan niin iso osa elämästä että tuttaahan se jos työ ei ole mieleistä. Jos joutuu tekemään työtä elääkseen (asenne) niin raskaaksi voi käydä.

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Asiakaspalvelu
« Vastaus #231 : 12.04.12 - klo:13:34 »
Eiköhän tässäkin tapauksessa ääripäät ole niitä pahimpia vaihtoehtoja.
Suurin osa lienee tyytyväinen siihen, jos töihin lähtö ei joka aamu vituta ja työstä saa elämiseen sopivan korvauksen.
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

CyberDog

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 647
    • Profiili
Vs: Asiakaspalvelu
« Vastaus #232 : 12.04.12 - klo:13:45 »
Juu mutta en ymmärrä miksi ei voisi viihtyä postinkantajana tms. duunarina? Ja oikeasti huonosti menee jos työ on elämän tärkeimpiä arvoja.

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Asiakaspalvelu
« Vastaus #233 : 12.04.12 - klo:15:00 »
Saunalle on siis sähkö vedetty, pääsulake ei ole liian pieni ja kaapelissa taululta saunalle on tarpeeksi poikkipinta-alaa? Nämä sun täytyy ottaa huomioon kun teet sähköt saunalle uusiksi. Jos etäisyys saunalle pääsulakkeelta on pitkä, täytyy kaapelintarve kyllä laskea. Se kannattaa laskea joka tapauksessa eikä vaan vetää jotain. Muista, että sähkön saunalta edelleenjatkaminen voi tulla ongelmalliseksi, koska kokonaispituus kasvaa.
Nuo kaikki asiat on sinäänsä kunnossa, pääsulakkeet on samanrakennuksen kyljessä ja kaikki isommat syöttökaapelit on ylimitoitettu (esim talolle kaivettiin nyt alumiinikaapeli joka kestäisi 100 amperin sulakkeet ja paljon muita on vedetty 10m22 MMJ:llä.). Toki saunrakennuksessa on pirunvanhoja sähköjä joista ei ota pirukaan selvää, kaikki menee uusiksi siinä rakennuksessa, keskukselta eteenpäin.
Eihän tuota sun ongelmaa välttämättä mittaamatta löydä. Vikavirtasuojan toimivuudesta kannattaa tosiaan lähteä liikenteeseen. Sitten kannattaa tsekata, että saunalla ei ole jostain syystä tullut nollattua (kevi ja nolla yhteen) yhtään rasiaa tai kytkentää. Tämä pamauttaa sun vikiksen heti.
Keviä ei lähde edes keskukselta kyseisessä rakennuksessa eteenpäin, on se verran vanhat johdot. Rasioissa on nollauksia toki varmastikkin tehty, koska näyttäisi olevan vanhoja maadoitettuja rasioita monin paikoin. Sinäänsähän tämä ei vielä suoriltaan laukaise vikavirtaa, sehän mittaa vain 0:n ja vaiheen välistä virtaeroa.
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

TheodoreMaul

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1045
    • Profiili
Vs: Asiakaspalvelu
« Vastaus #234 : 12.04.12 - klo:16:16 »
Koitin eilen ostaa farkkuja, mutta kovin vaikeaa oli. Tyhjissä liikkeissä myyjiä kiinnosti enemmän vaatteiden viikkailu kuin myyntityö tai edes tervehtiminen. Kolmannella yrityksellä tärppäsi. Penseät liikkeet Carlings ja Selected - Skanssissa. Tuolta Carlingsista olen joskus saanut ihan hyvääkin palvelua, mutta nyt kumpikaan myyjä ei vaivautunut edes puhumaan.
Bond mistrusted anyone who tied his tie with a Windsor knot. It showed too much vanity. It was often the mark of a cad.

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4716
    • Profiili
Vs: Asiakaspalvelu
« Vastaus #235 : 12.04.12 - klo:17:37 »
...mutta nyt kumpikaan myyjä ei vaivautunut edes puhumaan.

Kuulostaa hyvältä, kunhan eivät ole oikeasti mykkiä. Itse en jaksa apuaan tyrkyttäviä myyjiä, koska tiedän asiat itse paremmin. Jos jotakin täytyy kuitenkin kysyä, käyn kysymässä.
Suositellaan täysraittiutta.

salamander

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 78
    • Profiili
Vs: Asiakaspalvelu
« Vastaus #236 : 12.04.12 - klo:23:45 »
Ja oikeasti huonosti menee jos työ on elämän tärkeimpiä arvoja.

Pahoin pelkään että huonommin menee usein niillä joille työ ei ole tärkeimpiä arvoja...

CyberDog

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 647
    • Profiili
Vs: Asiakaspalvelu
« Vastaus #237 : 13.04.12 - klo:01:05 »
Ja oikeasti huonosti menee jos työ on elämän tärkeimpiä arvoja.

Pahoin pelkään että huonommin menee usein niillä joille työ ei ole tärkeimpiä arvoja...

Se riippuu monesti niistä muista arvoista. Ja myös siitä mitä käytetään mittarina.

TheodoreMaul

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1045
    • Profiili
Vs: Re: Vs: Asiakaspalvelu
« Vastaus #238 : 13.04.12 - klo:08:42 »
...mutta nyt kumpikaan myyjä ei vaivautunut edes puhumaan.

Kuulostaa hyvältä, kunhan eivät ole oikeasti mykkiä. Itse en jaksa apuaan tyrkyttäviä myyjiä, koska tiedän asiat itse paremmin. Jos jotakin täytyy kuitenkin kysyä, käyn kysymässä.

Minä taas haluan, että minulle tuodaan sovitettavaksi  sopivan kokoiset ja ehjät housut kaikkien niiden likaisten ja kulutettujen joukosta. Ja sen jälkeen laitetaan neulat lyhennystä varten. Tervehtiäkin saa.
Bond mistrusted anyone who tied his tie with a Windsor knot. It showed too much vanity. It was often the mark of a cad.

vapa

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 884
    • Profiili
Vs: Re: Vs: Asiakaspalvelu
« Vastaus #239 : 13.04.12 - klo:11:30 »
...mutta nyt kumpikaan myyjä ei vaivautunut edes puhumaan.

Kuulostaa hyvältä, kunhan eivät ole oikeasti mykkiä. Itse en jaksa apuaan tyrkyttäviä myyjiä, koska tiedän asiat itse paremmin. Jos jotakin täytyy kuitenkin kysyä, käyn kysymässä.

Minä taas haluan, että minulle tuodaan sovitettavaksi  sopivan kokoiset ja ehjät housut kaikkien niiden likaisten ja kulutettujen joukosta. Ja sen jälkeen laitetaan neulat lyhennystä varten. Tervehtiäkin saa.
Melko korkea vaatimustaso. Mainitsemissasi liikkeissä minua on aina tervehditty.