Keikari > Vapaa sana

Maailmanympärimatka

(1/4) > >>

Vintage-mies:
Olen toiminut yrittäjänä yli 30 vuotta ja sinä aikana pisin yhtäjaksoinen lomani on kestänyt kaksi viikkoa. Nyt näköpiirissä on muutos, sillä myin yritykseni kuun vaihteessa. Ihan heti en joutonomiksi kuitenkaan pääse, koska olen sitoutunut jatkamaan uuden omistajan alaisuudessa vuoden 2019 loppuun.

Vapaaherranpäiväni 2020 alussa olen suunnitellut aloittavani räväkästi maailmanympärimatkalla vaimoni kanssa. Koska pohjoisessa on tuolloin talvi, reitti pitää olla etelässä. Aikaerosopeutumisen vuoksi myötäpäivä on fiksumpi kiertosuunta. Alustava reittisuunnitelmamme: Kuuba - LA - Havaiji - Uusi-Seelanti - Australia - Singapore - Hongkong. Matkan kesto vähintään kuukausi, mutta ei yli kahta. Tarkoitus on yöpyä hyvissä hotelleissa ja lentoyhteyksissä helppous ja nopeus ovat hintaa tärkeämpi kriteeri. Rinkkojen sijaan aiomme reissata matkalaukkujen kanssa.

Kuulisin mielelläni kokemuksia vastaavista matkoista ja reittimme kohteista. Myös kaikenlaiset vinkit ja neuvot ovat tervetulleita.

Bordeaux:
Hyviä kohteita. Uusi-Seelanti on tuttu, ja  sanoisin että ainakin eteläsaaren kiertämiseen pitää varata 3 vkoa. Kaksi ei vaan riitä, jos jotain haluaa nähdä muutenkin kuin auton ikkunasta, ja oikaisemaan ei oikein pääse kun tie kiertää saaren. Kaupunkilomaksi kyllä käy, esim. Queenstown on oikein kiva ja sinne on lento Sydneystä.

Vintage-mies:
Todennäköisesti viivymme pisimpään juuri Uusi-Seelannissa ja Australiassa. Auton vuokraus ei kuitenkaan innosta, ja niinpä luulenkin, että molemmissa maissa siirrymme paikasta toiseen lentäen ja junalla. Hotellivaihdot yritämme pitää minimissä -> pistokeikkoja ympäristöön.

Vintage-mies:
Onko esimerkiksi Aucklandin, Wellingtonin ja Queenstownin lähistöillä mielenkiintoisia luontokohteita, joihin voisi tehdä päiväretken näistä kaupungeista? Millainen rautatieverkko maassa on?

watchet:
Queenstownin ympäristössä on tarjolla ylettömästi luontoelämyksiä, vaikkapa Routeburn Track. Pienenkin osan kulkeminen on elämys.

(Pahoillani vanhan dian suttuisesta pikaskannauksesta)

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta