Keikari > Etiketti
Hatut ja hattuetiketti
sproily:
Minua on myös melkein mahdoton nähdä ulkona ilman jonkin sortin päähinettä.
Hattua pidän aina päässä ulkona ja julkisissa tiloissa. Myös kaupoissa. On erittäin epäkäytännöllistä pitää hattua kädessä samaan aikaan kun maksaa ostoksiaan. Kokeiltu on. Rahapussin sumpliminen näyttää sitäpaitsi todella kömpelöltä kun toisessa kädessä on hattu. Kannattaa tosin ehkä tässä tilanteessa työntää hattua enemmän takaraivoa kohden mikä antaa avoimemman ja lähestyttävämmän vaikutelman.
Omasta mielestäni hattujen käytöstä sisätiloissa määrää suuresti myös huonekorkeus. Mikäli olen korkeassa huoneessa, yli 5 metriä, voi mielestäni hatun pitää hyvin päässä. Kuitenkin ottaen huomioon onko tila julkinen vai ei. Toisen kodissa ei ole kohteliasta pitää hattua.
Voisi olla, että mikäli hatuissani olisi tuo napinläpeen pujotettava härveli saattaisin ottaa sen pois päästäni myös ostoksia maksaessa. Muuten se pysyy päässä.
JMasa:
--- Lainaus käyttäjältä: sproily - 01.02.10 - klo:17:10 ---Minua on myös melkein mahdoton nähdä ulkona ilman jonkin sortin päähinettä.
--- Lainaus päättyy ---
Sama täällä, kesällä tai talvella päähine on aina päässä. Itse pidän lakkia päässä julkisissa tiloissa. Toki jos menen kylään jonkun luo niin otan lakin heti pois.
Anton / Helsinki:
Tuli nyt mieleen kun hatuista puhutaan, mitkä ovat panamahatun "säännot" (En säännöistä kauheasti välitä, mutta ne ovat hyvä tietää). Eikö se ole jotain toukokuun alusta elokuun loppuun tms.?
sproily:
--- Lainaus käyttäjältä: JMasa - 01.02.10 - klo:20:30 ---
--- Lainaus käyttäjältä: sproily - 01.02.10 - klo:17:10 ---Minua on myös melkein mahdoton nähdä ulkona ilman jonkin sortin päähinettä.
--- Lainaus päättyy ---
Sama täällä, kesällä tai talvella päähine on aina päässä. Itse pidän lakkia päässä julkisissa tiloissa. Toki jos menen kylään jonkun luo niin otan lakin heti pois.
--- Lainaus päättyy ---
Mitä käytät kesäisin?
Anton, Straw Hat Day on 15.5 ja olkihatun käyttökausi loppuu syyskuun ensimmäinen päivä. Itse kyllä laitan päähäni muun kuin panaman ;)
Anton / Helsinki:
Jotenki arvelinkin, että Sproilylta tulee ihan accurate vastaus. Kiitos. :)
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
Siirry pois tekstitilasta