Kirjoittaja Aihe: Tyylikkäät lentolaukut  (Luettu 30526 kertaa)

Venemies

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 208
    • Profiili
Vs: Tyylikkäät lentolaukut
« Vastaus #60 : 24.09.19 - klo:10:33 »
Nyt en muista, onko jo aiemmin keskusteltu, joten kysyn ehkä uudestaan.

Mikä on foorumin veikkojen mielipide Rimowan laukuista?
Minulla on Rimowan Classic kabiinilaukku ja olen ollut erittäin tyytyväinen. Kestävä ja tyylikäs eikä ole mitään paino-ongelmaa ikinä aktualisoitunut. Näyttää naarmuilla ja pienillä kolhuilla jopa paremmalta.

Partasuti

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1963
    • Profiili
Vs: Tyylikkäät lentolaukut
« Vastaus #61 : 24.09.19 - klo:17:38 »
Nyt en muista, onko jo aiemmin keskusteltu, joten kysyn ehkä uudestaan.

Mikä on foorumin veikkojen mielipide Rimowan laukuista?

Minä ainakin olen pitänyt, joskin olen hankkinut ne ennen Vuittonin aikaa. Löytyy musta ruumalaukku sekä ruskea kabiinilaukku (alla). Molemmat muovia.


Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4716
    • Profiili
Vs: Tyylikkäät lentolaukut
« Vastaus #62 : 24.09.19 - klo:19:42 »
Minulla on kuusi vuotta sitten ostettu Rimowan Classic Flight -sarjan 78 senttiä korkea alumiinilaukku. Hinta pyöri tuolloin 500 euron nurkilla. Työn laatu ja materiaalit ovat ihan hyvät mutta siinä kaikki. Mitään poikkeuksellisen korkean laadun tai ylellisyyden vaikutelmaa ei välity.

Nykymallistossa tätä vastaava malli näyttää olevan Classic-sarjan Check-In L, joka maksaa tonnin. Ilmiselvä Rolex-ilmiö on kyseessä: hinta on kaksinkertaistunut kuudessa vuodessa. 500 euroa olin vielä valmis maksamaan tästä mutta nykyhinta on täysin naurettava.

P.S.
Ennen takuu oli viisi vuotta ja nykyään näköjään kaksi vuotta.
« Viimeksi muokattu: 24.09.19 - klo:19:50 kirjoittanut Arska »
Suositellaan täysraittiutta.

HA

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 131
    • Profiili
Vs: Tyylikkäät lentolaukut
« Vastaus #63 : 25.09.19 - klo:06:47 »
Minulla on Rimowa Topas cabin. Ostin sen viitisen vuotta sitten.

Laukku on tyylikäs ja tukeva. Kulkee myös kevyesti ja helposti, kunhan alusta on suht tasainen. Huonoiksi puoliksi lasken painon. Kabiinilaukkuja punnitaan ajoittain ja tämän kanssa on iso riski joutua maksamaan ylipainomaksua. Pelkkä laukku kun painaa reilusti yli 4kg. Huonona puolena on myös sivutaskun puute. Turvatarkastuksessa ja lentokoneessa operointi on kömpelöä. Toki usein on mukana erilinen läppärilaukku tai tote, joka poistaa tämän ongelman.

Nykyhinnoittelun ja kokemusteni pohjalta ostaisi Rimowaa. Valinta osuisi esimerkiksi Tumiin tai johonkin muuhun rumempaan, mutta käytännöllisempään (ja edullisempaan) vaihtoehtoon.

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4716
    • Profiili
Vs: Tyylikkäät lentolaukut
« Vastaus #64 : 25.09.19 - klo:12:17 »
Minä en matkustamoon meneväksi laukuksi ylipäänsä kaipaa mitään kovaa tai pyörillä varustettua. Pehmeä ja kantokahvoilla sekä irroitettavalla olkahihnalla varustettu laukku on minusta siinä käytössä parempi.
Suositellaan täysraittiutta.