Kirjoittaja Aihe: Missä kannattaa pestä?  (Luettu 2801 kertaa)

AlliumPorrum

  • Kisälli
  • Viestejä: 12
    • Profiili
Missä kannattaa pestä?
« : 21.11.16 - klo:20:28 »
Missäs olette itse pukunne pesettäneet, suosituksia hyvistä pesuloista? Vai onko sillä ylipäänsä mitään väliä eli hoitaako mikä tahansa pesulla homman siinä missä muutkin?

-Mars-

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 518
    • Profiili
Vs: Missä kannattaa pestä?
« Vastaus #1 : 21.11.16 - klo:23:23 »
En ole vielä laatueroa nähnyt, mutta eipä minulla mitään ongelmatapauksiakaan ole ollut.
--
-Mars-

AlliumPorrum

  • Kisälli
  • Viestejä: 12
    • Profiili
Vs: Missä kannattaa pestä?
« Vastaus #2 : 22.11.16 - klo:14:57 »
Ok, eli oletko siis pesettänyt jossain ihan perus SOLissa tms. "yleispesulassa"? Mietin vaan että onko tuossa jotain mitä olisi hyvä tietää, ettei hölmöyttään mene pilaamaan räätälillä teetettyä pukuansa.

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Missä kannattaa pestä?
« Vastaus #3 : 22.11.16 - klo:15:58 »
Ok, eli oletko siis pesettänyt jossain ihan perus SOLissa tms. "yleispesulassa"? Mietin vaan että onko tuossa jotain mitä olisi hyvä tietää, ettei hölmöyttään mene pilaamaan räätälillä teetettyä pukuansa.

Jos olet teettänyt puvun räätälillä, kysy räätäliltäsi ohjeet sen puhdistuttamiseen. Moni räätäli haluaa hoitaa tekemänsä puvun puhtaaksi itse, jotta voi myös prässätä valmistamansa vaatteen muotoonsa.

SOL:it & muut rivipesulat jättäisin väliin. Käytän itse pientä, ennen vaatevalmistajaa palvellutta pesulaa ja ohjeistan suhteellisen tarkkaan mm. sen, etten halua prässäystä pesun jälkeen (hoidan sen itse).
Kaikki villa tottelee rautaa.

Mp

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 293
    • Profiili
Vs: Missä kannattaa pestä?
« Vastaus #4 : 22.11.16 - klo:16:27 »
Jussi et co, onko keinoa 3 roll 2 nappisen takin palauttamiseksi kuosiinsa, sillä joku on prässännyt takin saksalaisella tarkkuudella ylimmän napin päältä? Vanhakin rullaava taivutus on kyllä vielä jonkin verran voimissaan. Millä tuosta prässäyksestä pääsee eroon?

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Missä kannattaa pestä?
« Vastaus #5 : 22.11.16 - klo:23:22 »
Jussi et co, onko keinoa 3 roll 2 nappisen takin palauttamiseksi kuosiinsa, sillä joku on prässännyt takin saksalaisella tarkkuudella ylimmän napin päältä? Vanhakin rullaava taivutus on kyllä vielä jonkin verran voimissaan. Millä tuosta prässäyksestä pääsee eroon?

Jos takki on aito 3 roll 2, ei vahinkoa ole tapahtunut. Käytännössä kaulus pitää prässätä ensin suoraksi ja sitten vähän kevyemmällä tatsilla rullailla kohdalleen.
Kaikki villa tottelee rautaa.