Kirjoittaja Aihe: Silkkinen kaulaliina  (Luettu 6284 kertaa)

Lancester

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 119
    • Profiili
Silkkinen kaulaliina
« : 03.02.09 - klo:13:50 »
Uutena palstalaisena olisin kovin kiinnstunut kuulemaan käyttääkö kukaan muu täällä silkkisiä kaulaliinoja? Sellaisia pidempiä, esim puvun kanssa tai sitten playboy-huiveja kauluspaidan kauluksen sisäpuolelle solmittuna irtotakin tai v-aukko neuleen kumppanina. Itse olen ihastunut kyseiseen asusteeseen, tekee tavallisesta kauluspaita/neule yhdistelmästä paljon puetumman. Ja ah, kuinka kauniskuviollisia huiveja sitä onkaan olemassa! Mielestäni kyse ei myöskään ole playboy-meinigistä vaikka huivi kovin usein siihen yhdistetäänkin, enemmänkin herrasmiehen ele peittää kurkkunsa vapaa-ajalla kun solmiota ei haluta käytettävän. Mielipiteitä myös tähän?

Ja toiseksi, missä suomessa olisi hyvä valikoima edullisia silkkihuiveja? Monet liikkeet sanovat eioota, Stockmannilta löytyy joitakin.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Re: Silkkinen kaulaliina
« Vastaus #1 : 03.02.09 - klo:14:10 »
Lainaus käyttäjältä: "Lancester"
Uutena palstalaisena olisin kovin kiinnstunut kuulemaan käyttääkö kukaan muu täällä silkkisiä kaulaliinoja? Sellaisia pidempiä, esim puvun kanssa tai sitten playboy-huiveja kauluspaidan kauluksen sisäpuolelle solmittuna irtotakin tai v-aukko neuleen kumppanina. Itse olen ihastunut kyseiseen asusteeseen, tekee tavallisesta kauluspaita/neule yhdistelmästä paljon puetumman. Ja ah, kuinka kauniskuviollisia huiveja sitä onkaan olemassa! Mielestäni kyse ei myöskään ole playboy-meinigistä vaikka huivi kovin usein siihen yhdistetäänkin, enemmänkin herrasmiehen ele peittää kurkkunsa vapaa-ajalla kun solmiota ei haluta käytettävän. Mielipiteitä myös tähän?

Ja toiseksi, missä suomessa olisi hyvä valikoima edullisia silkkihuiveja? Monet liikkeet sanovat eioota, Stockmannilta löytyy joitakin.

Minun kaulalleni silkkiset kaulaliinat ovat aivan liian ohuita ja kylmiä syksyyn sekä talveen. Keväällä ja kesällä moisille ei tarvetta ole. Laatuhuiveja voit etsiä Marleon'sista, mutta hintalappu on suurinumeroinen.

Ne "playboy-huivit" muuten tunnetaan Ascotteina, ja niistä voit lukea lisää blogin Asusteet-tagin alta. Ascoteja tulee käyttää ainoastaan keväällä ja kesällä, eikä koskaan puvun kera. Italialaiset ovat hulluina niihin, suomalaiset eivät niitä edes tunne.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Mikke

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 118
    • Profiili
Re: Silkkinen kaulaliina
« Vastaus #2 : 03.02.09 - klo:20:24 »
Silkkinen kaulaliina ei olekaan päällystakin kaulaliinan korvike. Se toimii sisätiloissa ja siksi vertailtavissa lähinnä solmioon. Silkkihän on niitä ihmemateriaaleja jotka lämmittää silloin sitä kaivataan ja on taas viileä silloin se sopii olosuhteisiin. Itse pidän silkkiliinaa mielelläni. Se on avokaulan ja solmion hyvä välimuoto. Ensin vähän arveluttaa silkkiliinan playboymaisuus, mutta aika pian siihen tottuu sekä itse että ympäristö. Tärkeää on olla kohtuullinen kuosin kanssa ja välttää räikeitä viritelmiä. Hyvä solmimistapa on four-in-hand josta jätetään viimeinen pujotus tekemättä, eli annetaan liinan pään pudota suoraan.

Omat liinani olen ostanut nettikaupoista ja ebaysta. Siellä niitä on pilvin pimein ja edulliseen hintaan. Jos jotakuta vierastuttaa ebay-ostaminen, niin silkkiliina on kuin tehty siihen kauppatapaan. Kuvasta ja spekseistä saa varman käsityksen mitä on ostamassa ja postitus ei maksa paljon. Ei pääse yleensä tullikaan väliin kun tavara tulee kirjekuoressa.

DeLillo

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 206
    • Profiili
Re: Silkkinen kaulaliina
« Vastaus #3 : 03.02.09 - klo:22:44 »
Lainaus käyttäjältä: "Mikke"
Omat liinani olen ostanut nettikaupoista ja ebaysta. Siellä niitä on pilvin pimein ja edulliseen hintaan. Jos jotakuta vierastuttaa ebay-ostaminen, niin silkkiliina on kuin tehty siihen kauppatapaan. Kuvasta ja spekseistä saa varman käsityksen mitä on ostamassa ja postitus ei maksa paljon. Ei pääse yleensä tullikaan väliin kun tavara tulee kirjekuoressa.

Mikke, laittaisitko linkkejä käyttämiisi ja tutkimiisi liinoja myyviin nettikauppoihin.

Mikke

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 118
    • Profiili
Re: Silkkinen kaulaliina
« Vastaus #4 : 04.02.09 - klo:10:21 »
Uusia olen ostanut Woods of Shropshire’sta http://www.woodsofshropshire.co.uk/. Ebaysta useammasta paikasta, joista en ketään halua nimetä erikseen. Kirjoitin äsken ebayn hakukenttään ’mens silk scarves’ ja kone sylkäisi 323 vastausta. S’il vous plait.

Ebayn hausta muuten sen verran, että jos on esim. kirjautunut ebay UK:hin, kannattaa käyttää advanced search’ia ja valita sieltä Location – From preferred locations: Worldwide.

Gamekeeper

  • Kisälli
  • Viestejä: 28
    • Profiili
Re: Silkkinen kaulaliina
« Vastaus #5 : 04.02.09 - klo:11:24 »
Itse pidän tweed-takin kanssa silkkistä huivia, jotka sopivat aika upeasti yhteen. Tweediin on ylipäätään helppo yhdistellä kun värisävyjä on niin monia samassa kankaassa. Omiani olen ostanut stockmannilta.