Kirjoittaja Aihe: Mitä ostit tänään?  (Luettu 2716782 kertaa)

SloBo

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 731
    • Profiili
Vs: Mitä ostit tänään?
« Vastaus #8325 : 18.01.16 - klo:16:51 »
Onneksi on iso pää.

Laurentius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2427
    • Profiili
Vs: Mitä ostit tänään?
« Vastaus #8326 : 21.01.16 - klo:09:08 »
Talvihattuketjusta inspiroituneena merinovillaisen pipon. Peittää tarvittaessa korvatkin ilman että näyttää täysin toopelta. Paino edellisessä lauseessa toki sanalla "täysin".

Samalla tuli tuettua nepalilaista käsityötaitoa.


SloBo

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 731
    • Profiili
Vs: Mitä ostit tänään?
« Vastaus #8327 : 21.01.16 - klo:16:48 »
Berg&Bergin pipat tulivat. Aivan ensiluokkaisia tuotteita, keskenään mitoiltaan identtisiä, paksuja ja hyvin tehtyjä. Fitti on jämäkkä, yhtään pienempi ei olisi voinut olla. Koska tuote kuitenkin venyy käytössä, tämä on suotavaa. 5/5

Kyse siis tällaisista:
« Viimeksi muokattu: 21.01.16 - klo:16:53 kirjoittanut SloBo »

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9274
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Mitä ostit tänään?
« Vastaus #8328 : 21.01.16 - klo:17:07 »
Pipojen valmistaja Johston's of Elgin on harvinainen tehdas: kehräävät lankansa itse, värjäävät ne itse, neulovat neuleensa itse ja vielä viimeistelevät ne itse. Valtaosa yrityksistä ei enää kontrolloi valmistusta yhtä kattavasti, vain John Smedley tulee äkkiseltään mieleen tämän Eetoksen kannattajista.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

paddington

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 777
    • Profiili
Vs: Mitä ostit tänään?
« Vastaus #8329 : 21.01.16 - klo:18:08 »
Minä en lähtökohtaisesti glorofioisi talon sisällä tapahtuvaa valmistusta. Varmasti saisin parempaa laatua alihankkijalta jos nyt lähtisin itse pipoja valmistamaan. Muutenkin laadun ja yksityiskohtien kontrollointi voi olla pielessä ihan yrityksen sisällä, aivan kuten alihankkijankin tuotteissa. Kyse on siitä mihin pyritään.

puu

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1152
    • Profiili
Vs: Mitä ostit tänään?
« Vastaus #8330 : 21.01.16 - klo:18:39 »
Minäkään en osaa kutoa.


SloBo

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 731
    • Profiili
Vs: Mitä ostit tänään?
« Vastaus #8331 : 21.01.16 - klo:19:56 »
Alihankinnan edut ja haitat ovat oma keskustelunsa, mutta havaintojeni mukaan, riippumatta bisneksen muodosta, onnistuminen riippuu henkilöstön vahvuuksista sekä osaamistasosta, ja hyvässä suhteessa molemmat osapuolet hyötyvät paitsi taloudellisesti myös lisäävät osaamistaan. Alihankinnan etuihin taitaa erityisesti kuulua se, että sillä tavalla voi saada nopeasti puuttuvaa osaamista käyttöönsä, ja haittoihin taas se, että se osaaminen voi kadota jonnekin ihan yhtä nopeasti kuin se tulikin. Pahimmillaan alihankkija myy sitä, mitä ei osaa, ja ostaja ei tiedä, mitä haluaa - ihan tyypillinen IT-alan case tämä tällainen. Hankalinta alihankinnassa taitaa olla prosessien integrointi niin, että se miellyttää molempia toimintakulttuureja. Se, että jotain pitää miellyttää, haisee taas minun nenääni kompromissilta, mikä ei ikinä tule johtamaan täydelliseen lopputulokseen tuotteen ominaisuuksia ajatellen. Ja unohdin ennen edittiä sen, että informaation virtaamiselle yrityksestä toiseen tulee alihankintasuhteessa laittaa jonkinlaiset rajat, mikä luonnollisesti vaikuttaa siihen, kuinka hyvin työntekijät pystyvät ajattelemaan tilaajan etua, puhumattakaan nyt sitten eturistiriidoista.

Jos firma on siis jauhanut 100+ vuotta samalla menetelmällä samaa tuotetta suunnilleen menestyksekkäästi, lienee itsestään selvää, että alihankinnasta ei voi saada mitään laadullisesti parempaa. Ekonomien märät unet satumaisista pikavoitoista brändäämällä ja tuotannon moninkertaistamisella kiinalaisten avulla ovat sitten asia erikseen. Luovia ihmisiä ei kiinnosta niinkään se, kuinka valtavasti rahaa voi saada, vaan se, kuinka valtavan hienoja asioita he voivat elämänsä aikana tehdä. Ja tästä voisi sitten jatkaa siihen, miksi politiikan on oltava muutakin kuin talouspolitiikkaa tyydyttääkseen erilaisten ihmisten elämien tarkoituksia, mutta sellainen keskustelu ei kuulu tälle foorumille.
« Viimeksi muokattu: 21.01.16 - klo:19:58 kirjoittanut SloBo »

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9274
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Mitä ostit tänään?
« Vastaus #8332 : 21.01.16 - klo:20:46 »
...yritin siis sanoa, että Johnston's on harvinainen puoti vaatevalmistuksessa ja pystyy pilkulleen valvomaan kaikkia vaiheita. Tehdas valmistaa myös muille alihankkijana, mutta pystyy tarjoamaan enemmän ja tarkemmin palveluja tai erikoisuuksia kuin muut. Riippuu sitten siitä, mitä hakee, onko tämä malli ylivertainen tai jotain ihan muuta.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Farmer John

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1498
    • Profiili
Vs: Mitä ostit tänään?
« Vastaus #8333 : 22.01.16 - klo:20:57 »
Parit Allen Edmondsit Bostonilaisesta vintage-liikkeestä yhteensä $120. Laitan kuvan myöhemmin.

_ a m _

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1682
    • Profiili
Vs: Mitä ostit tänään?
« Vastaus #8334 : 25.01.16 - klo:17:13 »
Tombolinin harmaan pellavapuvun eBaysta. Torilla tavataan jos ei jostakin syystä natsaisi.

Wolf

  • Yleisvalvoja
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2005
    • Profiili
Vs: Mitä ostit tänään?
« Vastaus #8335 : 25.01.16 - klo:18:41 »
Paitaa, housua ja luettavaa Pinkomosta.


Höyryvasara

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 61
    • Profiili
Vs: Mitä ostit tänään?
« Vastaus #8336 : 26.01.16 - klo:20:22 »
Ebaystä tuli poistettua Barbourin öljykangastakki. Vielä kun saapuisi käytettäväksi!


Jarmo

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 374
    • Profiili
Vs: Mitä ostit tänään?
« Vastaus #8337 : 26.01.16 - klo:20:55 »
Seikon sarb033 lähti tänään ebaysta tilaukseen.

tuc

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1521
    • Profiili
    • Herrainpukimo
Vs: Mitä ostit tänään?
« Vastaus #8338 : 27.01.16 - klo:08:59 »
Hups, väärä ketju.

Hmm, mitäs mä oon ostanut... en yhtikäs mitään. Myynyt vaan.
« Viimeksi muokattu: 27.01.16 - klo:10:46 kirjoittanut tuc »
http://www.herrainpukimo.fi - Herrainpukimo, turkulainen vaatekauppa kaikille Suomen herrasmiehille.

Laurentius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2427
    • Profiili
Vs: Mitä ostit tänään?
« Vastaus #8339 : 30.01.16 - klo:13:58 »
^Hehe, sopivasti tuohon liittyen noudinkin tänään aiemmin tilaamani Herrainpukimon Vitale Barberis -flannelit. Istuvuus mainio ja kangas todella tuntuu saamiensa kehujen arvoiselta. Veikkaan että vakka löysi kantensa ja kaapissa odotellut takki työparinsa (kuvassa takki vaaleampi kuin livenä, navyhän se oikeasti).







« Viimeksi muokattu: 30.01.16 - klo:14:23 kirjoittanut Laurentius »