Kirjoittaja Aihe: Mitä ostit tänään?  (Luettu 2699658 kertaa)

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Mitä ostit tänään?
« Vastaus #255 : 02.03.10 - klo:23:38 »
Jos vieläkin filosofisemmaksi vedetään, niin onko ylipäätään järkevää antautua himojensa vietäväksi, sillä lopullista ja täydellistä tyydytystä ei materialismi milloinkaan anna.

Mutta aina voi yrittää.
Eri asia kannattaako se...

Kyllähän tämä ketju toimii hyvänä vinkki- ja valistuspalstana, oikeastaan toivoisi hankinnoista laajempaakin raportointia.

Itse voisin nyt parin viikon käytön jälkeen jatkaa Roderick Charlesin vakosamettihousujen kehumista. Reilut mitat eli ei turhan slimmiä, laadukas työn jälki, korkea vyötärö, upeat taskut ja kokonaisuutena housut ovat sopineet talveen kuin nyrk... joku sopiva asia jonnekin minne se sopii. Parin käyttökerran jälkeen molskihousut ovat samaa korkeaa tasoa, joten alennuksessa ainakin hintalaatusuhde kohdallaan. Saa nyt nähdä miten vertautuvat pidemmässä testissä aiemmin käyttämiini Crombien sammareihin.
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

dhilsu

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 230
    • Profiili
Vs: Mitä ostit tänään?
« Vastaus #256 : 03.03.10 - klo:07:55 »
Jos vieläkin filosofisemmaksi vedetään, niin onko ylipäätään järkevää antautua himojensa vietäväksi, sillä lopullista ja täydellistä tyydytystä ei materialismi milloinkaan anna.

Järkevää ihmisenä? Järkevää taloudellisesti? Järkevää ekologisesti? Järkevää Spagettihirviön silmissä?

Surullisena minä pitäisin ihmistä, joka ei anna intohimojensa viedä häntä vaan käpertyy sisäänsä peläten omaa itseään. Intohimoiset ihmiset ovat tämän maailman rikkaus. Intohimoton ihminen elää surullista haamuelämää; kuin säästäen sielussaan pelkoa, jonka voi laskea maallisen vaelluksensa lopuksi arkkuun ja maan poveen. Helvetti, jos minä eläisin intohimottoman elämän, niin silloin minä olisin ihmisenä täydellinen typerys!

Toki toki, intohimossakin on oltava tolkku. Liiallisissa mittasuhteissa se korventaa sielun, orjuuttaa ihmisen ja ajaa tuhoisiin tekoihin. Jo vaikkapa ekologinen piittaamattomuus on poissa toisilta ihmisiltä, mikä ei ole ylevää tai herrasmiesmäistä toimintaa. Moraali on sitä, että kaikissa toimissa huomioidaan muut ihmiset.

Kaunis elämä on tavoittelemisen arvoista! Se ei ole ottamista vaan jakamista. Ilon tuomista myös läheisille ihmisille. Ehkä kaukaisemmillekin, jos pääsee Sartorialistin blogiin.
« Viimeksi muokattu: 03.03.10 - klo:08:00 kirjoittanut dhilsu »

Pkm

  • Kisälli
  • Viestejä: 27
    • Profiili
Vs: Mitä ostit tänään?
« Vastaus #257 : 03.03.10 - klo:12:55 »
Ei tänään ostetut, mutta tänään kuvatut. Ensimmäiset shell cordovan kenkäni odottavat kesäkelejä. Kengät ovat Trickersin tulevasta mallistosta Trickers Newbury, väri on cigar. Laitan kuvia myöhemmin, koska kuvien tarkkuudessa on toivomisen varaa.
« Viimeksi muokattu: 03.03.10 - klo:13:19 kirjoittanut Pkm »

vhild

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 730
    • Profiili
Vs: Mitä ostit tänään?
« Vastaus #258 : 03.03.10 - klo:13:20 »
Jos vieläkin filosofisemmaksi vedetään, niin onko ylipäätään järkevää antautua himojensa vietäväksi, sillä lopullista ja täydellistä tyydytystä ei materialismi milloinkaan anna.

Järkevää ihmisenä? Järkevää taloudellisesti? Järkevää ekologisesti? Järkevää Spagettihirviön silmissä?

Surullisena minä pitäisin ihmistä, joka ei anna intohimojensa viedä häntä vaan käpertyy sisäänsä peläten omaa itseään. Intohimoiset ihmiset ovat tämän maailman rikkaus. Intohimoton ihminen elää surullista haamuelämää; kuin säästäen sielussaan pelkoa, jonka voi laskea maallisen vaelluksensa lopuksi arkkuun ja maan poveen. Helvetti, jos minä eläisin intohimottoman elämän, niin silloin minä olisin ihmisenä täydellinen typerys!

Toki toki, intohimossakin on oltava tolkku. Liiallisissa mittasuhteissa se korventaa sielun, orjuuttaa ihmisen ja ajaa tuhoisiin tekoihin. Jo vaikkapa ekologinen piittaamattomuus on poissa toisilta ihmisiltä, mikä ei ole ylevää tai herrasmiesmäistä toimintaa. Moraali on sitä, että kaikissa toimissa huomioidaan muut ihmiset.

Kaunis elämä on tavoittelemisen arvoista! Se ei ole ottamista vaan jakamista. Ilon tuomista myös läheisille ihmisille. Ehkä kaukaisemmillekin, jos pääsee Sartorialistin blogiin.

No mutta. Tottahan toki intohimoja pitää olla, sitä spaghettihirviökin haluaa. Puutuin nyt vain kuluttamiseen jota pitää suitsia, välillä ankarastikin, sillä muuten sille ei tule loppua eikä siitä saa kuin hetkellistä tyydytystä. Sen sijaan päätös, että en ostakaan haluamaani viiden tonnin kelloa rauhoittaa kummasti ja antaa tunteen, että olen voittanut itseni.
"I, Sir, am an Englishman, and upon whatever ground I am standing, that ground by the Grace of God IS England."

dhilsu

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 230
    • Profiili
Vs: Mitä ostit tänään?
« Vastaus #259 : 03.03.10 - klo:16:16 »
Sen sijaan päätös, että en ostakaan haluamaani viiden tonnin kelloa rauhoittaa kummasti ja antaa tunteen, että olen voittanut itseni.

Tämä pitää varmasti paikkansa, jos

1) kärsii pakkomielteenomaisesta shoppailusta.

2) nauttii kieltäytymisestä. Pysyäkseen täysin loogisena em. itsekontrollinarkkari kieltäisi itsestään kieltäytymisen. Tällöin saavutettaisiin kontrollin maksimi ja pakkomielteenomaisen kieltäytyjän Nirvana.

Suoraan sanottuna pidän molempia ääripäitä osoituksena pakkomielteenomaisesta käytöksestä. No, minulle ei ole koskaan tullut mieleenikään ostaa viiden tonnin kelloa, koska en sellaista tarvitse. 10 euron kaulaliinankin kohdalla mietin kahteen kertaan, että onko minulla vaatekappaleen arvoista käyttöä. Ja nyt en tarkoita rahaa vaan sitä, etten halua tähän maailmaan turhaan roskaa. Ehkä elän jossain kuplassa, koska näin oletan myös valtaosan tuntemistani ihmisistä toimivan.

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Mitä ostit tänään?
« Vastaus #260 : 03.03.10 - klo:16:42 »
^ Jos kaiken ostamisen ja hankkimisen täytyy perustua ehdottomaan tarpeeseen, niin eihän silloin tarvitse kuin päivittäisen ravinnon, lämpimän vaateparren ja katon päänsä päälle.. Eikä mitään muuta.

Veikkaan myös, että se, miksi moni ihminen jättää esim. sen viiden tonnin kellon ostamatta, tai ei edes ajattele sellaista, johtuu ihan jostain muusta kuin sen tarpeettomuudesta. ;-)

Minäkään en ole miettinyt esim. koskaan että hankkisin tuliterän M5 Bemarin tai vaikkapa uuden 911 Porschen... Mutta se ei suinkaan johdu niiden tarpeettomuudesta. :-)
Ja samoin minulle on käynyt monen kellonkin kanssa.. Ostamatta on jäänyt, muttei suinkaan tarpeettomuuden vuoksi, vaan ihan toisesta syystä. Heh.
« Viimeksi muokattu: 03.03.10 - klo:16:46 kirjoittanut Tumppi$ »
VASTATUULEEN!

dhilsu

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 230
    • Profiili
Vs: Mitä ostit tänään?
« Vastaus #261 : 03.03.10 - klo:16:55 »
^ Sinä harrastat ja välität kelloja. Tuskinpa kovin usein ostelet monen tonnin kelloja läpällä ja unohdat ne sen jälkeen pöytälaatikkoon. Toivottavasti. ;)

Tämä tahtoo mennä nyt hiustenhalkomiseksi. Eiköhän meistä jokainen ymmärrä, että mitä eroa on tervejärkisellä (?) harrastamisella ja pakkomielteisellä shopaholicilla?

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Mitä ostit tänään?
« Vastaus #262 : 03.03.10 - klo:17:17 »
^ Tuo on kyllä totta. Aina se tarvekin perusteena on olemassa.. Ei pakonomainen tarve, mutta kuitenkin edes jonkinlainen.
Ja en koskaan osta niitä pelkästä ostamisen ilosta.. Eli pari olen ostanut omaan käyttööni ja muita sitten olen välittänyt...
Eli siinä mielessä on tietysti täysin totta, että ilman muuta tarvekin ohjaa kuluttamista. Ja harkinta myös.. Itsekään en voisi edes kuvitella pistäväni viimeisiä pennosiani kelloon.. Eli kyllähän harrastekassa on sitten ihan erillään päivittäiskassasta.

VASTATUULEEN!

vhild

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 730
    • Profiili
Vs: Mitä ostit tänään?
« Vastaus #263 : 03.03.10 - klo:17:40 »
Sen sijaan päätös, että en ostakaan haluamaani viiden tonnin kelloa rauhoittaa kummasti ja antaa tunteen, että olen voittanut itseni.

Tämä pitää varmasti paikkansa, jos

1) kärsii pakkomielteenomaisesta shoppailusta.

2) nauttii kieltäytymisestä. Pysyäkseen täysin loogisena em. itsekontrollinarkkari kieltäisi itsestään kieltäytymisen. Tällöin saavutettaisiin kontrollin maksimi ja pakkomielteenomaisen kieltäytyjän Nirvana.

Suoraan sanottuna pidän molempia ääripäitä osoituksena pakkomielteenomaisesta käytöksestä. No, minulle ei ole koskaan tullut mieleenikään ostaa viiden tonnin kelloa, koska en sellaista tarvitse. 10 euron kaulaliinankin kohdalla mietin kahteen kertaan, että onko minulla vaatekappaleen arvoista käyttöä. Ja nyt en tarkoita rahaa vaan sitä, etten halua tähän maailmaan turhaan roskaa. Ehkä elän jossain kuplassa, koska näin oletan myös valtaosan tuntemistani ihmisistä toimivan.


Kyllä sitä voi nauttia ajoittaisesta kieltäytymisestä ilman kuulumista kumpaankaan ääripäähän. Viiden tonnin kello oli hypoteettinen esimerkki tavarasta, jonka haluan mutta jota en tarvitse. Kuten sanoit, tarve pitää aina, tai ainakin useimmiten selvittää itselleen ennen kortin lätkäisemistä pöytään.
"I, Sir, am an Englishman, and upon whatever ground I am standing, that ground by the Grace of God IS England."

werther

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 124
    • Profiili
Vs: Mitä ostit tänään?
« Vastaus #264 : 03.03.10 - klo:18:00 »
Älä ryhdy tarjoushuoraksi.
(Carson Kressley)

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Mitä ostit tänään?
« Vastaus #265 : 03.03.10 - klo:22:19 »
Vanhat Grensonit Ebaysta
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Mitä ostit tänään?
« Vastaus #266 : 04.03.10 - klo:09:14 »
Parin viikon takaiset Ameriikan-hankinnat:

Nettleton plain blucherit



'British Walkers Made In Usa' plain blucherit
get your kicks on route six six six

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Mitä ostit tänään?
« Vastaus #267 : 04.03.10 - klo:11:23 »
^Höh.. eihän niitä nyt noin montaa ole..

get your kicks on route six six six

signorlaine

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 148
    • Profiili
Vs: Mitä ostit tänään?
« Vastaus #268 : 04.03.10 - klo:11:34 »
^Laatuhan korvaa määrän.
The only way to atone for being occasionally a little overdressed is by being always absolutely over-educated. -Oscar Wilde

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Mitä ostit tänään?
« Vastaus #269 : 04.03.10 - klo:13:10 »
Lopeta ivy ihmeessä tuo jalkineidesi esittely, lisäävät vain omaa tuskaani...  hirmuinen eBay-troolaukseni vintage gunboatien perässä ei siis vielä ole tuottanut tulosta.

Yksi kikka on ottaa omaa kokoa suuremmat popot, mutta kapeammalla lestillä. Omaan peruskokoiseen 42-jalkaani istuvat hyvin esimerkiksi Florsheimin 10½B-kokoiset popot.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/