Kirjoittaja Aihe: Mitä ostit tänään?  (Luettu 2699001 kertaa)

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Mitä ostit tänään?
« Vastaus #240 : 02.03.10 - klo:17:23 »
Tästä oli puhetta viimeisimmässä miitissä ja olen samoilla linjoilla eräiden muiden kanssa, että periatteessa en halua tukea tällaista threadiä. That said...
Sopiiko kysyä minkälaista puhetta miitissä oli? Olen toisaalta itsekin sitä mieltä että onko tälläisessa topicissa makua (huom! olen itse aloittanut tämän topicin), mutta taas toisaalta tälläisesta on kiva nähdä mitä suomeen on rantautunut ja voi kysellä sitten muilta kokemuksia laadusta etc.
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

dhilsu

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 230
    • Profiili
Vs: Mitä ostit tänään?
« Vastaus #241 : 02.03.10 - klo:18:05 »
En ostanut tänään rentoja flanellinomaisia PoW-kuvioituja housuja nuorison suosimasta vaatekaupasta, koska housujen vyötärö oli jopa minun mittapuulla liian lantiolla. Oletteko nyt tyytyväisiä? Olette istuttaneet housunvyötärökeskustelulla kyyn sydämeeni.

sproily

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1944
  • Parantumaton retro-eksentrikko
    • Profiili
    • Flanööri-blogi
Vs: Mitä ostit tänään?
« Vastaus #242 : 02.03.10 - klo:18:10 »
Jossakinhan se raja menee. Itse suosisin erittäin korkeita, mutta niitäpä ei mistään löydy. Harmi, että erittäin korkeita ei löydy yhtä paljon kuin erittäin matalia. Eikö sen näin pitäisi kuitenkin jakautua?
« Viimeksi muokattu: 02.03.10 - klo:18:12 kirjoittanut sproily »

Flanööri
Dress to impress yourself first. Then others, if you feel like it.

ttj

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 68
    • Profiili
Vs: Mitä ostit tänään?
« Vastaus #243 : 02.03.10 - klo:18:13 »
Tästä oli puhetta viimeisimmässä miitissä ja olen samoilla linjoilla eräiden muiden kanssa, että periatteessa en halua tukea tällaista threadiä. That said...
Sopiiko kysyä minkälaista puhetta miitissä oli? Olen toisaalta itsekin sitä mieltä että onko tälläisessa topicissa makua (huom! olen itse aloittanut tämän topicin), mutta taas toisaalta tälläisesta on kiva nähdä mitä suomeen on rantautunut ja voi kysellä sitten muilta kokemuksia laadusta etc.

Ei tästä käsittääkseni minkäänmoista yleistä konsensusta ole. Sivuhuomiona vaan joku mainitsi, että threadi on mahdollisesti hieman hassu ja kannustaa kuluttamaan ja kehuskelemaan, ja näin edelleen. :)

En ole erityisen suuresta tämän threadin fani, mutta se on vaan henkilökohtainen mielipide. Ja mikäpä minä olen kiviä viskomaan kun itse myös kontribuoin pari viestiä sitten aiheeseen. ;)
Those are my principles. If you don't like them I have others.

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Mitä ostit tänään?
« Vastaus #244 : 02.03.10 - klo:18:32 »
Tästä oli puhetta viimeisimmässä miitissä ja olen samoilla linjoilla eräiden muiden kanssa, että periatteessa en halua tukea tällaista threadiä. That said...
Sopiiko kysyä minkälaista puhetta miitissä oli? Olen toisaalta itsekin sitä mieltä että onko tälläisessa topicissa makua (huom! olen itse aloittanut tämän topicin), mutta taas toisaalta tälläisesta on kiva nähdä mitä suomeen on rantautunut ja voi kysellä sitten muilta kokemuksia laadusta etc.

Ei tästä käsittääkseni minkäänmoista yleistä konsensusta ole. Sivuhuomiona vaan joku mainitsi, että threadi on mahdollisesti hieman hassu ja kannustaa kuluttamaan ja kehuskelemaan, ja näin edelleen. :)
Joo tämä asia oli se mitä tarkoitin itsekin että onko hommassa makua. Kehuskelussa ei toki ole makua, kuluttaminen onkin toinen asia. Siinä ei varsinaisesti ole mitään pahaa, kunhan itse koittaa ymmärtää missä menee rajat (toki siihenkin tälläinen voi kannustaa, siis liika kuluttamiseen).

Mutta joo, itse ajattelin jatkaa topicciin kirjoittamista. Toivonmukaan pystyn auttaan sen avulla joitain herramiehiä jos vaikka joku olisi ostamassa vastaavia tuotteita.
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Vs: Mitä ostit tänään?
« Vastaus #245 : 02.03.10 - klo:18:32 »
Jossakinhan se raja menee. Itse suosisin erittäin korkeita, mutta niitäpä ei mistään löydy. Harmi, että erittäin korkeita ei löydy yhtä paljon kuin erittäin matalia. Eikö sen näin pitäisi kuitenkin jakautua?

No varmasti ideaali-maailmassa jakauman voisi kuvitella menevän näin. Koska kuitenkin tämän päivän kulutuksessa matalaa vyötäröä suositaan enemmän, on ymmärrettävää, ettei jakauma silloin mene tasan, vaan nämä matalat ja jopa "erittäin matalat" vievät isomman osan tarjonnasta, koska tuovat isomman osan kauppiaiden taskuun. Eikös vaan :)

Ja yleisesti tästä threadista... Jos joku ostaa jotain tämän kannustamana ja siksi, että pääsee sen tänne postaamaan, niin kyllä silloin täytyy olla vikaa jo hieman enemmänkin, eikä ihan kaikki palikat kohdillaan :) Ja jos ajattelisi noin, niin tännehän voisi jokainen samantien keksiä mitä on tänään "ostanut" ja kirjoitella mitä huvittaa. Minusta ainakin on mukava lueskella, millaisia hankintoja muut ovat tehneet. Jos ne miellyttävät, saattaa jotain päätyä sitten omaankin kaappiin, jos taas eivät, niin saapahan naureskella, että enpä olisi itse ikinä tuollaista hankkinut :D :D :D

edit. Jatkaakseni vielä, tuossa selasin ketjua hieman taaksepäin ja ainakin omaan silmään näyttää siltä, että tässä ketjussa suurin osa hankinnoista mitä jengi on listannut on saatettu hankkia kirppareilta / ebaysta, enkä siltäkään osin huomaa itse mitään kehumista. Mutta tietysti jos joku sen niin kokee, niin ehkä silloin ketju kannattaa jättää selaamatta.
« Viimeksi muokattu: 02.03.10 - klo:18:36 kirjoittanut ChuckBass »

Tyro

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 154
    • Profiili
Vs: Mitä ostit tänään?
« Vastaus #246 : 02.03.10 - klo:19:08 »
^Jatkan edellisten linjoilla ja totean, että etenkin näin hiljattain klassiseen tyyliin hurahtaneena on hyödyllistä lueskella muiden ostoksia täältä. Siitä saa itsekin ideoita.

dhilsu

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 230
    • Profiili
Vs: Mitä ostit tänään?
« Vastaus #247 : 02.03.10 - klo:19:24 »
Jatkan samaa keskustelua ja pidän ylireagointina jos tämän threadin ymmärtää yllytyksenä kulutuskeskeiseen pröystäilyyn. Toki tämän voi tulkita niinkin, mutta silloin on kuin piru lukisi raamattua.

Minä näen tämän puhtaasti inspiraationa ja kauppavinkkeinä. Kun katsoo vielä tarkemmin mistä vaatteita on hankittu, niin käytettyjen vaatteiden markkinat ovat voimakkaimmin edustettuina ja näistä syntyvät myös yleisön suurimman aplodit. Piruuttani tulkitsen tämän niin, että tämä threadi on erityinen osoitus kestävästä kulutuksesta ja ekologisuudesta...

Totuus on tietenkin jossain näiden välissä. Me harrastamme (kestävää) vaatekulttuuria, jossa tavara ei ole poimittavissa puiden oksilta. Tästä syystä ostoprosessi on iso ja haastava osa harrastusta ja siksi tämä threadi on tärkeää tietoa. Ainakin minulle.

Jos myöhemmin joillakin lähtee lapanen käsistä, niin voidaan perustaa joku anonyymit ebay-narkomaanit threadi... ;)

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Mitä ostit tänään?
« Vastaus #248 : 02.03.10 - klo:20:07 »
^What he said. Itse olin kirjoittamassa ihan saman näkövinkkelin mutta ehdit ensin.

Pullisteluksi tämä menee siinä vaiheessa kun tänne listataan pelkästään harvinaisimpien uhanalaisten elukoiden nahoista tehtyjä hiihtosaappaita ja KitonBlingBrioneja joissa ompeleet on tehty kultalangalla. Toistaiseksi tämä topiikki on pysynyt ihan järkevänä.
get your kicks on route six six six

PleaseDeleteMe

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2726
  • Delete me please
    • Profiili
Vs: Mitä ostit tänään?
« Vastaus #249 : 02.03.10 - klo:21:31 »


TM Lewinin pukuun löytyi melkein mätsäävä liivi. Kuvassa liivi on vielä kurttuinen postituksen jäljiltä kun olin innokas ottamaan kuvaa :). Raita on aavistuksen ohuempaa ja sijoittelultaan leveämpää ja kangas hitusen tummempaa, mutta ei varmaan huomaisi jos ei tietäisi.. :). Ebay for the win, 5,80 punnalla + postit selvittiin taas.

Olen samaa mieltä yllä olevien kanssa, on hyvä saada vinkkejä/ideoita erilaisiin ostoksiin, esim. mistä ovat ostokset löydetty ja mihin hintaan, jos jotain tarjouskampanjoita meneillään.. :)
« Viimeksi muokattu: 02.03.10 - klo:21:38 kirjoittanut Hypno »

SamiP

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 79
    • Profiili
Vs: Mitä ostit tänään?
« Vastaus #250 : 02.03.10 - klo:22:32 »
Itse eksyin Baracutan saitille foorumin innoittama ja sieltä kustin kyytiin lähti G9 Vintage Fit. Joskos ensi viikon aikana työmaalle ilmestyisi odottamaan kevättä ja lämpöisempiä kelejä.

JMK

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 289
    • Profiili
Vs: Mitä ostit tänään?
« Vastaus #251 : 02.03.10 - klo:22:59 »
Lienee reilua tunnustaa, että taisin olla miitissä tuo keskustelun avaaja.

Pointtini oli lähinnä filosofinen ja pohdiskeleva: jos/kun rajaton talouskasvu rajallisessa maailmassa ei ole mahdollista*, missä määrin on eettistä ylläpitää ja edistää ns. tyytymättömyystaloutta postaamalla uusimmista hankinnoistaan?

Klassiseen miestenmuotiin satsaaminen on oikeasti järkevää, eettistä ja ekologista, sekä tietenkin hienompaa kuin vaihtoehdot :). Silti tälläisten asioiden pohdiskelu aika ajoin - itsekritiikki - ei mielestäni liene pahasta.

Mutta jos tämä ketju kannustaa yhdenkin ihmisen siirtymään H&M-kamasta vaatteisiin, joiden käyttöikä mitataan vuosikymmenissä, niin mahdollinen kulutuksen lisääminen on kyllä anteeksi annettu - olettaen, ettei mennä tuohon ivymanin linjaamaan pröystäilyyn. Näin voin, minulle ekodesign-firman tutkimusosaston ylijeesuksena annetuin valtuuksin, teidät synneistänne armahtaa, Roetzelin, Villen, ja dandyismin nimeen, amen! :).

Tietenkin, mitä enemmän suositaan käytettyjen vaatteiden uusiokäyttöä, sitä parempi, mutta laatukamaa jonka arvonlisäyksestä suuri osa koostuu mahdollisesti vieläpä käsityöstä ei voi oikein mitenkään pitää huonona juttuna.

Joten: tänään tuli UFFilta keikattua kolme solmiota - perusraitaa, kellertävä paisley, ja ker-ras-saan herkullinen keltainen fleur-de-lis-kuvio kuninkaallisen sinisellä pohjalla - yhteishintaan 12,50 :D.

* = talouden kasvu on mahdollista rajallisessakin maailmassa, sillä talouskasvu tulee pitkälti siitä, että asioita tehdään tehokkaammin; mutta nykyisen kaltainen, pidäkkeetön kasvu ei tule olemaan mahdollista.





If I am occasionally a little overdressed, I make up for it by always being immensely overeducated.

dhilsu

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 230
    • Profiili
Vs: Mitä ostit tänään?
« Vastaus #252 : 02.03.10 - klo:23:12 »
^JMK, erittäin hyvä keskustelunaihe. Minusta tuollainen pohdiskelu on tärkeää. En olisi tällä foorumikokemuksella kuitenkaan huolissani tuosta. Se, että keskustelemme asioista kuluttamiskriittisesti, on mielestäni terve merkki kypsyydestä. Ja nyt huhhuh visa vinkumaan...

Edit: anteeksi sanoinko Visa? Tarkoitin tietenkin Centurion Card: http://en.wikipedia.org/wiki/Centurion_Card
« Viimeksi muokattu: 02.03.10 - klo:23:14 kirjoittanut dhilsu »

vhild

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 730
    • Profiili
Vs: Mitä ostit tänään?
« Vastaus #253 : 02.03.10 - klo:23:27 »
Jos vieläkin filosofisemmaksi vedetään, niin onko ylipäätään järkevää antautua himojensa vietäväksi, sillä lopullista ja täydellistä tyydytystä ei materialismi milloinkaan anna.
"I, Sir, am an Englishman, and upon whatever ground I am standing, that ground by the Grace of God IS England."

sproily

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1944
  • Parantumaton retro-eksentrikko
    • Profiili
    • Flanööri-blogi
Vs: Mitä ostit tänään?
« Vastaus #254 : 02.03.10 - klo:23:36 »
Ja jos vielä filosofisemmaksi mennään voidaan miettiä miksi kyseenalaistamme ja pohdimme kyseistä asiaa ollenkaan

Flanööri
Dress to impress yourself first. Then others, if you feel like it.